صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۳۶

از دستاوردسازی برای برجام تا نگاه سودجویانه به تولید

1ـ دستاوردسازی برای برجام!
روزنامه «ایران» نوشت: «برجام فراهم‌کننده فرصتی بود تا ایران از موقعیت حساس خود با هدف کاستن از بحران‌های درهم‌تنیده منطقه و در رأس آن مبارزه با گروه‌های تروریستی بهره گیرد. جمهوری اسلامی با طراحی یک سیاست مثبت و مؤثر در مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و ایجاد صلح و امنیت در منطقه کوشید مانع از عمیق‌تر شدن دامنه خشونت‌های تروریستی و سرایت آن به کشورهای دیگر شود.» گفتنی است، این اظهارات و دستاوردسازی‌ها برای برجام در حالی انجام می‌شود که پیش از این حامیان برجام حضور منطقه‌ای ایران و مبارزه با تروریسم را زمینه‌ساز شکست برجام می‌دانستند و خواستار توقف حمایت از جبهه مقاومت بودند!

2ـ آماده رویارویی با آمریکا هستیم!
گردان‌های حزب‌الله و جنبش عصائب اهل الحق عراق طی بیانیه‌هایی تأکید کردند، گشت‌زنی معاون فرماندهی عملیات ارتش آمریکا در خیابان‌های بغداد نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و توهینی وقیحانه به مردم این کشور به شمار می‌رود. این گروه‌ها همچنین تصریح کردند: در حال حاضر، اتخاذ موضع قاطعانه در قبال اتفاق اخیر و همچنین تحرکات جدید آمریکایی‌ها در عراق را به دستگاه دیپلماسی، نخست‌وزیر و پارلمان عراق واگذار می‌کنیم؛ اما در صورتی که دیپلماسی نتیجه ندهد، مقاومت عراق برای مقابله با اشغالگری‌های مستقیم و غیر مستقیم آمریکایی‌ها در این کشور آماده است تا ماشه پیروزی را به روی آنها بچکاند.

3ـ نگاه دولت به تولید، سودجویانه است
«فریال مستوفی» عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در یادداشتی با عنوان «تولید، چند قدم به عقب» نوشت: «حداقل تمهیدات برای تولید تنها مطالبه این بخش از دولت بود که دولت هیچ توجهی به آن نمی‌کرد؛ اما حالا دولت کمر همت بسته و با پرداخت وام‌هایی با سودهای کلان می‌خواهد تولید را توسعه دهد که فشار بازپرداخت این تسهیلات دیگر جانی بر تن خسته تولید باقی نمی‌گذارد. تولیدکننده می‌خواهد تولید کند و اقتصاد را رونق بخشد؛ اما نگاه کوتاه و سودجویانه دولت به این بخش این عزم را تنها با عقب‌گرد تولید مواجه کرده است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات