صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۵۲

از افول آمریکا تا بازگشت به سوریه

1ـ هیچ قدرتی قادر به شکست ملت ایران نخواهد بود
سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در بیست‌وهفتمین همایش سراسری هادیان و مسئولان سیاسی سپاه، انقلاب اسلامی را عامل افول شتابدار قدرت آمریکا در دهه اخیر توصیف و تصریح کرد: تیرگی سیطره سیاسی آمریکا تحت طلوع خورشید انقلاب به تدریج در حال از بین رفتن است که این مهم به برکت پرتوهای الهام‌بخش و ترویج روح مقاومت در پیکره جهان اسلام میسر شده است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز تمام توان و فشار خود را در حوزه اقتصادی به منزله آخرین راهبرد خود علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند، تأکید کرد: ایران اسلامی امروز قدرتمند بوده و به برکت مدیریت و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ایستادگی، بصیرت و شجاعت مردم، هیچ قدرتی قادر به شکست ملت ایران نخواهد بود.

2ـ در تقلای مذاکره با ترامپ!
روزنامه «همدلی» در گزارشی با عنوان «مهار ترامپ با گفت‌وگو» نوشت: «ترامپ در یک گفت‌وگوی خبری در واشنگتن، ادعا کرده است چون وضع ایران خوب نیست، بنابراین با آمریکا مذاکره خواهد کرد.» علی خرم، از فعالان اصلاح‌طلب گفت: «بدون شک در این شرایط اقتصادی و سیاسی به نفع ایران است تا از طریق یک کانال دیپلماتیک با آمریکا مذاکره کند. بنده معتقدم مذاکره با آمریکا در راستای منافع ملی و مصلحت عمومی صورت گیرد.» گفتنی است، این جریان سیاسی خاص به مثابه یار کمکی ترامپ، با سیاه‌نمایی وضعیت اقتصادی و ادعای به بن‌بست رسیدن کشور، در تقلای آن است که مذاکره با آمریکا را کلید بزند.

3ـ بازگشت عربستان به دمشق!
روزنامه «دیلی تلگراف» در یادداشتی با عنوان «تمام مسیرها به دمشق ختم می‌شوند» نوشت: دنیا در حال استقبال از «بشار اسد» است که زمانی در انزوا قرار گرفته بود. این روزنامه همچنین با اشاره به اقدام چند کشور عربی، از جمله امارات و بحرین در بازگشایی سفارتخانه‌های‌شان در دمشق نوشت: منابع آگاه گفته‌اند عربستان نیز، که یکی از اصلی‌ترین مخالفان حکومت بشار اسد به شمار می‌آمد، ممکن است کشور بعدی باشد که سفارتش را در دمشق افتتاح می‌کند. این اقدام، آغاز عصر جدیدی از مشروعیت برای بشار اسد خواهد بود و در نهایت به گشایش سفارتخانه کشورهای غربی، مانند انگلیس منجر می‌شود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات