صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۵۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 19 دی

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در واکنش به مصاحبه محمود واعظی که گفته «ما هیچ‌گاه با اصلاح‌طلبان تندرو ائتلاف نکردیم»، در توئیتی نوشت: «اصلاح‌طلب‌ها باید مجسمه آقای واعظی را طلا بگیرند. باز گفته روحانی در انتخابات با اصلاحات ائتلاف نداشته و پیروز انتخابات حزب اعتدال بوده. به رو نیاورید اسم این حزب (اعتدال و توسعه) را نشنیده بودید! اصلاً همه کارهای خوب از این جنس بیخ ریش حزب پیروز اعتدال و توسعه و آقای واعظی. قَبِلت را بگید، کِل بکشیم.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به وسواس وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا نسبت به ایران تاخت و نوشت: «با اینکه ممکن است در حالت عادی خوشایند به نظر برسد؛ اما وسواس خالص مایک پمپئو و جان بولتون نسبت به ایران هر لحظه بیش از پیش به رفتار تعقیب‌کنندگان روان‌پریشی شباهت پیدا می‌کند که به طور مداوم در حال شکست خوردن هستند. آمریکا در حال جایگزین کردن یک سیاست خارجه واقعی با وسواس و فوبیای ایران است.»
اسحاق جهانگیری با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا در برابر ایران در زمینه «اراده» و «توانایی» اتحادیه اروپا برای ایستادگی در برابر سیاست ضد ایرانی ترامپ گفت: «اتحادیه اروپا نشان داد، قادر نیست همچون یک تصمیم‌گیر مستقل و مجموعه‌ای قدرتمند ظاهر شود.» معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: «ما هیچ چیزی فراتر از برجام را قبول نمی‌کنیم و آنچه فعلاً برای ما اهمیت دارد، موضوع همین توافق است.»
سرلشکر محسن رضایی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و قیاس آن با مقطع دفاع مقدس گفت: سیاست امروز ترامپ شبیه حرکت صدام پس از پذیرش قطعنامه است. آن زمان همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه را تأیید کردند؛ ولی صدام باز حمله کرد و تا ۳۰ کیلومتری کرمانشاه آمد. این در حالی است که در حال حاضر نیز عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند.
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت از فتنه ۹۸ ناظر به هشدار رهبری درباره نقشه دشمنان در سال آینده است، گفت: فتنه سال آینده فتنه اقتصادی است.
«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌ با روزنامه «همشهری» گفت: «مشکل اصلی اصلاح‌طلبان و معتدلان آن است که هنوز در شرایط ایده‌آل‌گرایی، شعار و انتقاد هستند؛ در حالی که مردم توقع عمل دارند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات