صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۸۲

هاشمی رفسنجانی:حالا که داری می‌روی ببین می‌توانی چند موشک بگیری تا بتوانیم جواب صدام را بدهیم

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: یکی از مهمترین آثار و ردپایی که از آیت‌الله هاشمی دراین مقطع وجود دارد، اظهارات ایشان در گفتگو با آقای محسن رفیقدوست وزیر وقت سپاه است که در آستانه سفر به لیبی به رفیقدوست گفته بودند "حالا که داری می‌روی ببین می‌توانی چند موشک از آنها بگیری تا بتوانیم جواب صدام را بدهیم؟" و آقای رفیقدوست هم جواب داده بود که سعی‌ام را می‌کنم!
مشاور فرمانده کل سپاه  گفت: یکی از مهمترین آثار و ردپایی که از آیت‌الله هاشمی دراین مقطع وجود دارد، اظهارات ایشان در گفتگو با آقای محسن رفیقدوست وزیر وقت سپاه است که در آستانه سفر به لیبی به رفیقدوست گفته بودند "حالا که داری می‌روی ببین می‌توانی چند موشک از آنها بگیری تا بتوانیم جواب صدام را بدهیم؟" و آقای رفیقدوست هم جواب داده بود که سعی‌ام را می‌کنم!
مقدم‌فر افزود: این که ما در آن مقطع نیاز به موشک داریم جمع‌بندی آقای هاشمی به تنهایی نبود بلکه اکثریت قریب به اتفاق تصمیم‌گیران بر این مسئله اتفاق داشتند. چه آنکه همین آقای رفیق دوست در آن نقل قولش می‌افزاید که قبل از رفتن به لیبی و سوریه خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت هم رسیدم و ایشان هم گفتند که اگر بتوانی موشک بگیری کار خیلی خوبی است. ببین چه کار می‌توانید بکنید.
وی با بیان اینکه در آن مقطع هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آیت‌الله هاشمی به فکر راه‌اندازی صنعت موشکی باشد بلکه ایده‌ی تقریباً قریب به اتفاق مسئولان این بود که از طریق موشکها صرفاً پاسخ صدام را بدهیم، خاطرنشان کرد: پس از گرفتن چند موشک اسکاد-بی از لیبی، و در شرایطی که هیچ دانش موشکی در کشور نبود، شهید حسن طهرانی مقدم تلاشهای بسیاری کرد تا از طریق مهندسی معکوس بتواند از دانش موشک سر دربیاورد که به لطف الهی و توسلات و تلاشهای خودش در این کار موفق شد و در نتیجه‌، صنعت موشکی شکل گرفت. نکته‌ی قابل توجه اینکه در همان مقطع  که شهید طهرانی‌مقدم یکی دو موشک را برای مهندسی معکوس باز کرد، خیلی‌ها با او مخالف بودند و می‌گفتند در این شرایط که همین چند موشک را داریم، این کار هدر دادن سرمایه است و ما هیچ وقت موفق نمی‌شویم موشک بسازیم! اما اخلاص و هوش و تلاش شهید طهرانی‌مقدم کشور را به جایی رساند که همه به آن افتخار می‌کنیم.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قطعاً آقای هاشمی هم به واسطه مسئولیت خود، در کنار دیگر مسئولان، در افتخار موشکی کشور سهیم هستند،  گفت: اما صنعت موشکی را یادگار ایشان دانستن و غلو درباره‌ی نقش ایشان، ظلم و جفا به تاریخ و وجدان است.
مقدم‌فر در ادامه  تصریح کرد: متاسفانه از آیت‌الله هاشمی در سالهای پایانی زندگی‌شان کدهای روشنی هست که نشان می‌دهد توصیفات اخیر آقای روحانی را چندان هم برای خود افتخار نمی‌دیدند! مثلاً آقای هاشمی 20 مرداد 95 در جمع مدیران و مسئولان آموزش و پرورش کشور عملاً سرمایه‌گذاری در صنایع نظامی و دفاعی را تخطئه می‌کند و می‌گوید: "اگر می‌بینید که امروز ژاپن و آلمان محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، این‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از نیروی نظامی محروم شدند و ممنوع شدند که نیروی نظامی داشته باشند. نیروهای نظامی بیشترین خرج‌های کشورهای در حال جنگ را می‌بردند. پول‌هایشان آزاد شد و به سمت کارهای علمی و تولیدی رفت. اقتصاد علمی و دانش‌بنیان برای خودشان ایجاد کردند؛ آسیب‌پذیر هم نیستند. این راه در ایران باز شده است."
وی افزود: لذا حتی اگر آقای هاشمی را به توصیف آقای روحانی، اصطلاحاً پدر صنعت دفاعی و موشکی هم بدانیم -که با توجه به موارد فوق‌الذکر، نسبتی با واقعیت ندارد- ایشان تمایل داشت این فرزند را سرراهی کرده و در خیابان رها کند!
وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که جا دارد به علت این تحلیل‌های نادرست از خانواده معظم شهید طهرانی‌‌مقدم، این دانشمند و سردار شهید و پارسای بی‌ادعا و همه رزمندگان اسلام برای این آدرسهای غلط تاریخی عذرخواهی و دلجویی شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات