صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۹۸

اخبار کوتاه یک‌‌شنبه 23 دی

میزان ذخایر دلاری روسیه به کمترین سطح تاریخ خود رسیده و بانک مرکزی این کشور ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر خود را به ارز‌های دیگری، همچون یورو، یوان چین و ین ژاپن تبدیل کرده است. در سه ماهه گذشته، سهم دلار از ذخایر ارزی خارجی روسیه از 43/7 درصد به 21/9 درصد کاهش پیدا کرده است. از سال گذشته و به دنبال تنش روسیه و آمریکا که به تحریم گسترده بنگاه‌ها و تاجران روسی از سوی آمریکا منجر شد، روسیه به سرعت در حال کاهش وابستگی خود به دلار و فروش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا است.
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد. «برایان هوک» گفت: اجازه نمی‌دهیم آنها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند، انجام دهند. گفتنی است، ادعاهای دیپلمات آمریکایی در حالی مطرح شده که حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است و دمشق همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را ستوده است.
وزیر خارجه عمان و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس به صورت غیرمنتظره به دوحه، پایتخت قطر سفر کردند. یک منبع آگاه هدف از سفر «یوسف‌بن‌علوی» وزیر خارجه عمان و «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس به قطر را رایزنی برای فعال‌سازی دوباره این شورا به منظور مقابله با چالش‌های منطقه‌ای عنوان کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست ایران‌هراسی این کشور با متحد خطاب کردن عربستان مدعی شد: ما در خاورمیانه بر روی سه مسئله کار می‌کنیم: ثبات منطقه، نابودی داعش و ایران. مقابله با بزرگ‌ترین تهدید جهان، یعنی جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور ترامپ محسوب می‌شود.
سیدمحمد واعظی، عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات صادرات ما به تحریم ارتباطی ندارد، گفت: ابزارهای نوین پرداخت پول یکی از روش‌هایی است که در تجارت می‌توان از آن بهره گرفت و بازرگانان کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند، اما متأسفانه ما از این روش‌ها بهره نگرفته‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات