صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۳۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 دی

رضا نفیسی، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: 7 ميليون و 64 هزار تن كالا از 32 مرز فعال زمينی و آبی كشور در 9 ماه سال جاری ترانزيت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است. از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 637 هزار تن را مواد نفتی و 4 میلیون و 427 هزار تن را مواد غیر نفتی تشکیل داده‌اند.
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در سرمقاله خود با عنوان «گام‌های کوچک اروپا علیه ایران»، با اشاره به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، علیه وزارت اطلاعات می‌نویسد: این اولین بار پس از برجام است که اتحادیه اروپا علیه ایران چنین تحریم‌‌هایی وضع می‌کند. این روزنامه آمریکایی با قدردانی از تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، نوشت: این اتحادیه باید برای دستیابی به توافقی جدید و بهتر با ایران تلاش کند.
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس پس از احضار به وزارت خارجه این کشور نوشت: «در جلسه صریحاً به آقای وزیر خارجه گفتم مداخله در وضعیت یک تبعه ایرانی، دخالت در امور داخلی ایران محسوب شده و مردود است، به ویژه آنکه خانم زاغری به دلیل جاسوسی برای خود دولت شما در زندان است. توصیه‌های افراد خارج از زندان به وی هم با مقاصد سیاسی است و کمکی به وی نمی‌کند.»
اندیشکده صهیونیستی «مرکز مطالعات عمومی» با اذعان به قدرت ‌ایران در عرصه نظامی طی گزارشی آورد: توسعه انواع هواپیماهای بدون سرنشین گشت‌زنی و رزمی، قایق‌های بدون سرنشین مجهز به «جی‌پی‌اس» (سامانه موقعیت‌یاب) ایران و حزب‌الله با تجربیات جنگی کسب شده، اکنون می‌توانند علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان عرصه‌های رزمی جدیدی را ایجاد کنند. 
تراز تجاری چین با آمریکا در سال 2018 و با وجود تعرفه آمریکا روی کالاهای چینی برای محدود کردن واردات از این کشور به بیش از 323 میلیارد دلار رسید. آمارهای گمرکی نشان می‌دهد، صادرات چین به آمریکا در سال 2018 بیش از 11 درصد افزایش یافته است. چین در سال 2018 معادل 478 میلیارد دلار به آمریکا کالا صادر کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات