صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۷۷

از وضعیت مصرف انرژی تا بازگشت دروغ جنگ

1ـ بازگشت دروغ «جنگ بزرگ»
«علی خرّم» از چهره‌های نزدیک به دولت در مطلبی نوشت: «اگر مایک پمپئو موفق شود اجلاس تبلیغاتی لهستان را به اجلاس سیاسی تبدیل کند، پیش‌درآمد یک ائتلاف نظامی علیه ایران تلقی می‌شود!» او در ادامه تصریح می‌کند: «با اینکه تشکیل چنین اجلاسی در لهستان با اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد در تضاد و تناقض است، ولی اگر اکثریت کشورهای دعوت شونده ابراز آمادگی بر هدفی نمایند و اجماع حاصل شود، خود به یک قانون نانوشته بین‌المللی تبدیل می‌شود که حتی توسط بقیه کشورها علیه ایران می‌تواند به‌کار گرفته شود.» این اظهارات در حالی است که متأسفانه دروغ «جنگ بزرگ» پیش از این و در جریان برجام هم به مردم گفته شد! اما مدعیان هرگز به مردم توضیح ندادند چرا آمریکا هم پیش از برجام و هم پس از شکست آن نتوانست علیه مردم ایران دست به اسلحه ببرد؟

2ـ 15 درصد یارانه انرژی دنیا در ایران!
محسن دلاویز، مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ما از نظر مصرف انرژی در وضعیت مطلوبی نیستیم. با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۴۵ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم؛ این در حالی است که چین با 1/5 میلیارد نفر، ۳۸ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهد؛ لذا عزم جدی برای مصرف بهینه ضروری است. وی افزود: این حجم عظیم یارانه انرژی در ایران ۱۵ درصد یارانه دنیا است و کشش اعتباری بودجه هم جوابگوی این میزان یارانه نیست. دلاویز گفت: ما در هر صد کیلومتر، 8 لیتر مصرف سوخت داریم؛ اما این رقم در اروپا 5/5 لیتر است و به سوی مصرف 4 لیتر حرکت می‌کنند.

3ـ صهیونیست‌ها اجازه ورود ندارند
«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی در زمینه عدم مجوز ورود به شناگران تیم رژیم اشغالگر قدس به این کشور گفت: «یک کشور این حق را دارد تا مرزهای خود را بر افرادی بسته نگه دارد. ما اصلاً رابطه دیپلماتیک با اسرائیل نداریم و هرچند خیلی‌ها جرئت حرف زدن علیه آن‌ها را ندارند، اما در هر حال بر این باوریم که آنها اقدام‌های نادرست بسیاری انجام می‌دهند و ما دوست آنها نیستیم.» در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین با ارسال پیامی به ماهاتیر محمد، از مواضع وی در جلوگیری از ورود ورزشکاران رژیم صهیونیستی به مالزی قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات