صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۷۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 30 دی

سیدکمال خرازی در دیدار با هیئتی از مؤسسه ایتالیایی امور بین‌المللی(IAI) با بیان اینکه هدف ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فقط اعمال فشار بر ایران نیست؛ بلکه تضعیف و تجزیه اروپا را دنبال می‌کند، تصریح کرد: منافع اروپا ایجاب می‌کند که گام‌های عملی در قبال برجام بردارد. خرازی با تصریح اینکه تن دادن اروپا به فشارهای آمریکا در این مقطع موجب فشارهای بیشتر آمریکا بر اروپا در آینده خواهد شد، هشدار داد: شکست برجام، امنیت اروپا را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
گزارش جدید پایش محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران در فصل پاییز نشان می‌دهد، وضعیت محیط کسب‌وکار به روند نامناسب خود ادامه داده و در پاییز 1397 شاخص ملی محیط کسب‌وکار به 6/49 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) رسیده است. همانند چهار فصل گذشته، نامساعدترین مؤلفه در محیط کسب‌وکار از دیدگاه فعالان اقتصادی قابل پیش‌بینی نبودن و تغییرات قيمت مواد اوليه و محصولات بوده است.
«ناظم دباغ» نماینده منطقه کردستان عراق در تهران از اقدام آمریکا برای تحت فشار قرار دادن اربیل و بغداد به منظور همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی انتقاد کرد. این عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان گفته است، اربیل و بغداد نباید به آمریکا باور داشته باشند و باید منافع جغرافیایی خودشان را بررسی کنند. وی تأکید کرد، به آمریکا اجازه داده نخواهد شد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده شود.
عزت‌الله یوسفیان‌مولا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قیمت واقعی دلار در کشور ۷ تا ۸ هزار تومان است، گفت: علت اصلی توقف روند کاهشی قیمت ارز، آن است که موضوع سیاست بر قیمت ارز در کشور همچنان سایه ‌افکنده است و تا زمانی که ارز سیاسی باشد با یک سخنرانی یا یک موضع‌گیری شاهد این افزایش و کاهش خواهیم بود.
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران خطاب به کسانی که ادعای برپایی همه‌پرسی برای حجاب را دارند، گفت: حجاب از سیاست‌های الزام‌آور و پایه‌ای نظام اسلامی است و این نظام بر مبنای رأی مردم و توجه به اسلام تشکیل شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات