صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۰۷

اخبار کوتاه دوشنبه 2 بهمن

هادی موسوی‌نیک، کارشناس اقتصادی با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: این موضوع به معنای تخصیص بیش از  95 هزار میلیارد تومان رانت به واردات این کالاها در مقایسه با ارز 11 هزار تومانی و بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان در مقایسه با تخصیص ارز با نرخ نیمایی در حدود ۸۰۰۰ تومان است؛ در حالی که سازوکاری برای کنترل و اطمینان از قیمت‌گذاری آنها متناسب با ارز 4200 تومانی نداریم.
«ویلمر جی لئون» مدرس علوم سیاسی در دانشگاه «هاوارد» واشنگتن گفت: ایالات متحده در حالی مرضیه هاشمی را بازداشت کرده که خود را سنگری برای دموکراسی می‌خواند. وی این رفتار دولت آمریکا را «ریاکارانه» خواند و گفت: هاشمی به هیچ وجه نباید بازداشت می‌شد و حتی اگر به شهادت وی در دادگاه نیاز بود، این امکان وجود داشت با روش‌های دیگری از جمله ضبط گذرنامه، از خارج نشدن وی از کشور اطمینان یافت.
یک وبگاه که به رتبه‌بندی توان ارتش کشورها اقدام می‌کند، در تازه‌ترین رده‌بندی ایران را بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار داده است. در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه «گلوبال فایرپاور» ارتش رژیم صهیونیستی پایین‌تر از برزیل و اندونزی در جایگاه شانزدهم و نیروهای مسلح ایران در جایگاه سیزدهم قرار گرفته‌اند. این رتبه‌بندی میان ۱۳۶ کشور و رژیم صهیونیستی انجام شده است.
بر اساس آخرین گزارش صندوق بینالمللی پول (IMF)، به نظر میرسد رشد اقتصادی جهان با روندی نزولی در سال‌های اخیر روبه‌رو است. کاهش رشد اقتصادی اقتصادهای بزرگ، همچون چین و حجم بدهی‌ها که بهطور معناداری نسبت به بحران جهانی ۲۰۰۸ بیشتر شده و به حدود ۲۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده، عامل مهمی در کاهش رشد اقتصادی است.
عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: پس از کشورهای چین، کره‌جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد و به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار ده‌ها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک‌های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن کشورمان است، به چرخه تجاری وارد می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات