صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۳۷

اخبار کوتاه شنبه 6 بهمن

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با خورخه آره آسا، وزیر خارجه ونزوئلا حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت ونزوئلا را اعلام کرد. در این گفت‌وگو دو طرف درباره راه‌های مقابله بین‌المللی با توطئه‌های آمریکا علیه دولت‌های مستقل، به ویژه ونزوئلا تبادل‌ نظر کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی پیشنهاد دولت‌های مکزیک و اروگوئه و سایر روش‌ها برای تقویت گفت‌وگوهای داخلی و راهکارهای سیاسی حل و فصل اختلافات بین دولت ونزوئلا و گروه‌های معارض بررسی شد.
آمار ارائه شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که طبیعتاً یکی از مسئولیت‌های آن کنترل بازار است، از اوضاع نابسامان بازار مسکن حکایت دارد. هم‌اکنون ۳۱ درصد خانوار‌های ایرانی مستأجر هستند و بخش تقاضا به شدت ضعیف شده است. تنها طی پنج سال اخیر، تعداد مستأجر‌ها از 26/6 درصد به 30/7 درصد افزایش یافته و نقش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد  مسکن، صرفاً به ارائه آمار ماهیانه تقلیل یافته است.
یک عضو شورای عالی امنیت ملی، با تکذیب خبر مطرح شدن لوایح چهارگانه مربوط به FATF در جلسه شورای عالی امنیت ملی و موافقت این شورا با این لوایح که از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است، گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به کلیه رسانه‌ها ابلاغ کرده که اخبار و گزارش‌های مربوط به شورای عالی امنیت ملی صرفاً از طریق سخنگوی این نهاد اعلام می‌شود و اقدام خارج از این چارچوب خلاف قانون و جرم است.
رضا پدیدار، رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش، گفت: تاکنون ۱۱۴ شرکت SME خارجی در کمیسیون انرژی اتاق ایران نام‌نویسی کرده‌اند تا از ظرفیت آنها در حوزه‌های انتقال تکنولوژی و مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس‌جمهور در یادداشتی در روزنامه «آرمان» نوشت: «اینطور نیست وقتی به لوایح چهارگانه بپیوندیم، تحریم‌ها شکسته، امکان ارتباطات بانکی ما در دنیا فراهم و مشکل بانکی‌مان حل ‌شود. اگر کسی این‌طور فکر کند، فردا این اتفاق نمی‌افتد و شرمنده مردم می‌شویم.»
سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه در گزارشی اعلام کرد، با سازمان دامپزشکی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی کشورمان درباره شرایط و اصول بهداشتی و دامپزشکی صادرات محصولات گوشت گوسفند و نیز صدور مجوز دامپزشکی به توافق رسیده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات