صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۶۹

اخبار ویژه روزنامه‌ها 10 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

SPV کاریکاتور اروپا به جای تعهدات برجامی خود است

ناتوانی و بی‌ارادگی اروپا در عمل به تعهدات ضدتحریمی خود در قالب برجام، موجب تدارک بسته‌ای پر از خالی و مضحک تحت عنوان SPV (کانال مبادلات ویژه) با ایران شده است.

در حالی که اروپا طبق برجام وظیفه داشت پای لغو تحریم‌های بانکی و مالی و نفتی بایستد، ابتدا این تعهد را به مبادله نفت در مقابل کالا (غذا و دارو) تقلیل داد و سپس همین وعده را هم به مبادله کالا در مقابل پول تنزل داد. در واقع اروپا دنبال آن است که بخش ناچیزی از وعده‌های برجامی را دوباره برای ما فاکتور کند و در ازای این کار نمایشی با عایدی مطلقا هیچ، امتیازات جدید در زمینه همکاری ایران با FATF، کاهش نفوذ منطقه‌ای و توقف برنامه موشکی مطالبه کند!

به طور خلاصه در حالی که پیشنهاد اروپا باید با تحریم‌های آمریکا درگیر باشد، اکنون گفته می‌شود SPV به نحوی تنظیم خواهد شد که تعارضی با تحریم‌های آمریکا نداشته باشد!!

به گزارش آسوشیتدپرس هایکوماس وزیرخارجه آلمان که قرار است کشورش میزبان نمایش SPV باشد، دیروز گفت: فرانسه، آلمان و انگلستان در آستانه راه‌اندازی کانال ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران هستند.

او افزود: هدف این است که اطمینان حاصل شود که می‌توان تجارتی که توسط ایالات متحده تحریم نشده را حفظ کرد و یک ابزار مناسب پرداخت وجود داشته باشد. این ساختار قرار است در ابتدا مبادلات کالاهای بشردوستانه(!) را پوشش دهد.

این اظهارات در حالی است که SPV بدون مقابله با تحریم‌های آمریکا اصلا فایده و عایدی ندارد.

آسوشیدپرس همچنین تصریح کرد: 18 تیر 97 آغاز دور نخست تحریم‌های آمریکا، نخستین فرصت اروپا برای چاره‌اندیشی در نجات نتایج اقتصادی برجام بود، اما به رغم حمایت‌های جدی اعلان شده، هیچ اقدام عملی صورت نگرفت و حتی شرکت‌های بزرگ اروپایی بازار ایران را ترک کردند.

دومین مهلت (پس از 13 آبان 1397) با اعمال دور دوم تحریم‌های نفتی و بانکی آمریکا فرا رسید که اروپا هنوز درباره راه‌اندازی سازوکار ویژه برنامه مشخصی نداشت.

«اعمال مقررات مسدود‌کننده» و امکان فعالیت «بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB)» نیز به پیشرفت مشخصی منجر نشد.

آسوشیدپرس افزود:بنابراین بیشترین امیدواری ایران و عمده تلاش اروپائیان معطوف به راه‌اندازی مکانیسم ویژه مالی اروپا برای تجارت با ایران بود. از نگرانی‌های اصلی اروپا در راه‌اندازی ساز و کار ویژه این است که کشور میزان ساز و کار ویژه مالی و افراد مرتبط با آن توسط آمریکا مورد تحریم‌های شدید قرار بگیرند.

برخلاف این واقعیت‌ها - و با وجود تصریح وزیرخارجه آلمان سایت دویچه وله آلمان مدعی شده کانال مالی SPV گرفتار در پیچ و خم سیاست‌های تنش‌آفرین ایران است.

اما فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیروز تصریح کرد: درباره SPV تا امروز بحث‌های زیادی مطرح شد که عمدتا از بابت محتوا بود اما در حال حاضر می‌توان گفت SPV گلوله برفی بود که عملا امروز که به لحظه اجرایی شدنش نزدیک می‌شود چیزی از آن باقی نمانده است اما با این وجود هنوز برخی افرادی در ایران منتظر SPV هستند.

او ادامه داد: امروز نمی‌توان نگاه راهبردی به SPV داشت به ویژه آنکه این قانون امروز هم ابلاغ شود برای اجرا باید مدتی از آن بگذرد. به عبارت دیگر اروپایی‌ها برای ابلاغ و اجرای آن در حال مذاکره با آمریکا هستند نه ایران.

فلاحت‌پیشه گفت: ما برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی‌ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می‌دهیم در حالی که دلیلی وجود ندارد ما چنین هزینه‌هایی را پرداخت کنیم؛ ضمن آنکه اروپایی‌ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت‌جویانه ایران نشان نداده‌اند.

اینها که خسارت به بیت‌المال است /دولت بلد است خصوصی‌سازی کند؟!

دولت با کارنامه بدی که از عملکرد بودجه‌ای برجای گذاشته آیا می‌تواند ادعای کاربلدی بکند؟!

روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: رئیس‌جمهور محترم در طعنه و تحقیر رقبای انتخاباتی خود در بیانی در ایام انتخابات گفته بود: «که شما بلدید مذاکره کنید چه آب صابون‌ها و صابون بیاوریم تا رویتان را بشورید.»

البته این سخن ایامی صادر شد که اوباما و ترامپ با لگد به برجام، آب پاکی را روی دست حامیان برجام نریخته بودند. حالا با همان سیاق و سخنگویی رئیس دولت به بهانه تسلیم تفریغ بودجه ۹۶ توسط رئیس دیوان محاسبات، خوب است سؤال شود؛ آیا شما بلدید خصوصی‌سازی کنید؟

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات در بخشی از گزارش تفریغ بودجه ۹۶ می‌گوید:

- واگذاری‌ها مغایر با قانون بوده است.

- پالایشگاه کرمانشاه را به یک سوم قیمت واقعی واگذار کردند.

- خریداران اهلیت نداشتند و موجب ضرر و زیان به ملت و دولت شدند.

- دامپروری مغان به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان را به ۱۸۵۰ میلیارد تومان واگذار کردند.

- شرکت آلومینیوم المهدی ۲۶۰ میلیارد تومان کمتر از ارزش واقعی واگذار شد.

- و...

چند روز پیش رسالت گزارشی از واگذاری‌های پرابهام سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرد. اکنون رئیس دیوان محاسبات اسناد مثبته این گزارش را با زبان سند تفریغ بودجه ارائه کرده است. نام این خصوصی‌سازی چیست؟ آیا نامی جز دست‌اندازی به بیت‌المال مسلمین و غارت اموال مردم - بخوانید دولت - می‌توان بر آن گذاشت؟ در شرایطی که دولت و ملت با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند، این کار کرد سازمان خصوصی‌سازی چه معنی می‌دهد؟ قبل از این زبان نمایندگان و نیز نهادهای مردمی در مورد به باد رفتن بیت‌المال در این سبک خصوصی‌سازی بلند بود. حالا که دیوان محاسبات به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس وارد این گود شده است، باید به این پرسش هم پاسخ بدهد که در برخورد با متجاوزین به بیت‌المال چه می‌خواهد بکند؟ آیا از ابزار قانونی خود استفاده نموده است یا فقط به گزارش اکتفا خواهد کرد؟ سؤال مهم‌تر اینکه مجلس با این گزارش چه می‌خواهد بکند و چگونه تخلفات را پی‌گیری خواهد کرد؟

طبق گزارش دیوان محاسبات، دولت در اجرای قانون بودجه ۹۶، تنها ۳۸ درصد تبصره‌ها را به‌طور کامل اجرا کرده است.

ریولین: اوضاع امنیتی اسرائیل خراب و رو به زوال است

رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اوضاع امنیتی اسرائیل خراب است و ایران از جبهه شمال به حملات ما به سوریه پاسخ خواهد داد.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، روون ریولین در کنفرانس موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو، پیش‌بینی خود از چشم‌انداز اوضاع و احوال امنیتی رژیم اسرائیل در ماه‌ها و سال‌های آتی را ارائه و اوضاع امنیتی این رژیم را پیچیده و رو به زوال توصیف کرد.

وی گفت: ایران در تلافی حملات اخیر اسرائیل به سوریه، نه از سوریه بلکه از جبهه شمالی اسرائیل پاسخ متقابل خواهد داد.

«ریولین» چشم‌انداز ثبات استراتژیک اسرائیل را با توجه به حضور ایران در سوریه و تلاش برای تاسیس پایگاه‌های دایمی در سوریه با دو کلمه «رو به زوال و پیچیده» بیان کرد.

جماران: روحانی کلا پاسخگویی را تعطیل کرده است

دولت پشت درهای بسته کار می‌کند؛ 6 ماه است بدون سخنگو و یک سال بدون نشست خبری فعالیت می‌کند.

این مطلب را سایت جماران از سایت‌های همسو با دولت منتشر کرد و نوشت: آیا دولت سخنگو نمی‌خواهد؟! این سؤالی است که ماهها پاسخ خود را نیافته است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی سابق که همزمان رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور است، بعد از درخواست رسانه‌ها از رئیس‌جمهور برای سپردن سازمان برنامه به فرد دیگری از سخنگویی دولت استعفا داد و گفت که می‌خواهد همه توانش را صرف سازمان برنامه و بودجه کند.

در ابتدا می‌شد از نیامدن فرد دیگری به جای نوبخت، معنای «یا نوبخت یا هیچ کس» را برداشت کرد اما می‌شد این را هم تصور کرد که رئیس‌جمهور در حال فکر کردن به گزینه‌های جایگزین است. خداحافظی نوبخت از تریبون سخنگویی دولت با استیضاح وزرای سابق کار و اقتصاد در فاصله‌ای یک ماهه اتفاق افتاد و به همین خاطر می‌شد تصور کرد روحانی همزمان با انتخاب وزرای جدید خود، برای سخنگویی دولت نیز تصمیم می‌گیرد. اما این اتفاق نیز رخ نداد.

شخص رئیس‌جمهور هم از رسانه‌ها فاصله گرفته و این یعنی دولت تصمیم گرفته خود را از رسانه و افکار عمومی دور نگه دارد. روحانی در سال 97 بعد از خروج آمریکا از برجام فقط یک بار و آن هم به سؤالات مجری صدا و سیما پاسخ داد و حتی یک نشست خبری با خبرنگاران هم برگزار نکرده و آخرین نشست خبری او در بهمن ماه سال 96 برگزار شد.

اما روحانی در مهر ماه رحمانی فضلی وزیر کشور خود را به عنوان رئیس‌ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور منصوب کرد. پرسش‌های سیاسی رسانه‌ها نیز در روزهای چهارشنبه و حیاط هیئت دولت توسط محمود واعظی، رئیس‌دفتر روحانی پاسخ داده می‌شود.

این در حالی است که در چهار سال اول ریاست جمهوری روحانی هم که دولت سخنگو داشت، عملکرد دولت در حوزه اطلاع‌رسانی مورد انتقاد حامیان روحانی بود.

عبدالله ناصری، فعال اصلاح‌طلب به خبرنگار جماران می‌گوید: آقای روحانی و دولت خیلی به کارکرد و حساسیت افکار عمومی و رسانه آگاهی ندارند وگرنه در این شرایط حساس دولت را بی‌سخنگو نمی‌گذاشتند. دولت یا رئیس‌جمهور بی‌سخنگو چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی پدیده‌ای بی‌معناست. بنابراین نداشتن سخنگو را باید به خاطر درک درست نداشتن از اهمیت رسانه و ارزش قائل نبودن برای افکار عمومی، طبیعی تلقی کرد.

ناصری ادامه می‌دهد: نیت خوانی ممکن نیست اما از عملکرد آقای روحانی و دولت می‌توانیم برداشت کنیم که دولت خیلی مایل نیست در این شرایط حساس و بحرانی با افکار عمومی و رسانه رو به رو شود. لذا سخنگوی رسمی شاخصی وجود ندارد. می‌توانیم مقداری این تلقی را داشته باشیم که دولت از پاسخ گویی فرار می‌کند.

جنگ زرگری نکنید؛ اصلاح‌طلبان مسئول کارنامه دولت هستند

جدال اصلاح‌طلبان و دولت، برای مردم خسته‌کننده است؛ گویا که خبری از مشکلات مردم ندارند.

وبسایت الف دراین‌باره نوشت: مگر می‌توان اصلاح‌طلبان را از دولت حسن روحانی جدا دانست؟ مگر می‌توان معصومه ابتکار و محمدعلی نجفی و عباس آخوندی، نعمت‌زاده، ربیعی و جهانگیری را از دولت تدبیر و امید سوا کرد؟

مگر همان‌ها نبودند که از برجام با چه آب و تابی تعریف می‌کردند و دوران پسابرجام را در مخیله ساده‌انگار خود پروراندند و با ایرباس‌های عباس آخوندی سوار بر رویاها شدند و نسخه دلار 4200 را پیچیدند و ناگهان با دلار 15 هزار تومان با واقعیتی که از آن غافل بودند، تصادف کردند؟

حالا سرگیجه‌شان که برطرف شده به کناری می‌خزند تا فرصتی برای تجدید قوا داشته باشند. مدیریتی که ارزش پول ملی را به کمتر از یک چهارم رساند، محصول دست اصلاح‌طلبان است که سهمی از آن برگرفتند و باید در پیشگاه عدل الهی و وجدان عمومی ملت ایران پاسخگوی کارهای نکرده و اشتباهات دردناک مرتکب شده‌شان باشند.

حضراتی که از دور بودن اصلاح‌طلبان و دولت سخن می‌رانند یا آن رئیس‌ دفتر همه کاره، خبری از حال و روز مردم ندارند؟ وزرایی که نه با اخراج یا استیضاح، که با ترک محل وزارت و قبل از تایید استعفای‌شان از دولت جدا شدند، خوب می‌دانند چه کرده‌اند. دولتی که در شش سال گذشته به جای حل مشکلات ریشه‌ای مردم مانند تولید از رمق افتاده، اشتغال و حقوق کارگران و...، تنها و تنها به مذاکره با آمریکا به عنوان شاه کلید حل مشکلات اندیشید؛ اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عملکرد وزرا و نمایندگان اصلاح‌طلب آنقدر بد بوده که این احزاب را وادار به جنگ زرگری با واعظی کرده است. اگر شرایط اقتصاد سخت‌تر شده به دلیل عملکرد بد مسئولان دولتی به ویژه اقتصادی در دولت اعتدالی است که اصلاح‌طلبان آن را پایه‌ریزی کردند.

مردم می‌دانند که همه تلاش دولت در یک مذاکره کش‌دار بی‌نتیجه با آمریکا خلاصه شد.

نه، مردم می‌فهمند. اعتدال همان اصلاحات است اصلاح‌طلبان مجلس و اعتدالیون دولتی به راستی چه کار بزرگی برای مردم ایران کرده‌اند؟

ناصری: اصلاح‌طلبان حرف‌های روحانی را جدی نمی‌گیرند

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد حتی این طیف نیز حرف‌های (رادیکال) روحانی را جدی نمی‌گیرند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با آرمان اظهار داشت: امیدوارم تحولی در فکر و رفتار آقای روحانی صورت بگیرد. اما اگر برگردیم به 5 سال و نیم گذشته، خواهیم دید که تقریبا اکثر کارشناسان و متخصصان حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد، نسبت به انتصاب آقای نوبخت به ریاست سازمان برنامه و بودجه به روحانی انتقاد داشتند؛ از مسعود نیلی تا دیگران. اما این جمله آقای روحانی معروف شد و واقعیت هم چنین است که ایشان گفتند «نوبخت یعنی من و هرچه بگوید عمل خواهم کرد»، همین نکته در حلقه اول دور روحانی؛ آقایان واعظی، آشنا، نهاوندیان و احتمالا حسین فریدون خوب می‌دانند که آقای روحانی چه چارچوب‌های مشاوره‌ای را می‌پذیرد و عمل می‌کند و روحانی هم مایل است با این حلقه کار کند زیرا آنطور که او می‌خواهد مشاوره می‌دهند. بنابراین خیلی امیدوار نیستم کسی که طی این 5 سال و اندی توصیه‌های زیادی از سوی افراد مختلفی به او شد که در انتصاب‌ها و چنین نیروهای اصلی دولت دقت کند، اما فکر نمی‌کنم در 3 سال آینده اتفاق خاصی در این زمینه روی دهد.

وی با بیان اینکه جامعه حرف آقای روحانی را جدی نمی‌گیرد، گفت: آقای روحانی از ابتدا نتوانست برنامه مشخصی را برای کار در دولت ترسیم کند، به نظرم در ادامه هم نتواند و شاید این انتظار از ایشان بی‌مورد باشد. همیشه گفته‌ایم و بر این باوریم که بی‌اعتمادی که وجود دارد. بحث آقای روحانی درباره فیلترینگ و مشکلات آن را به نظر باید از سوی اپوزیسیون شنیده شود تا رئیس‌جمهوری. این حرف‌ها مانند تمجید آقای احمدی‌نژاد از اندیشه‌های مرحوم بازرگان است! زیرا واقعا کسی این مواضع را جدی نمی‌گیرد.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* مالزی با تصمیم ناعادلانه کمیته بین‌المللی پارالمپیک از میزبانی مسابقات شنای معلولان جهان محروم شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مالزی اعلام کرد جلوی ورود ورزشکاران اسراییلی را به این کشور خواهد گرفت. مهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی چند روز پیش گفته بود به دلیل جنایت‌هایی که اسراییل علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، از این پس ورزشکاران این رژیم حق ورود به خاک مالزی را نخواهند داشت. این مسابقات قرار بود از 7 مرداد سال آینده در کوالالامپور برگزار شود. این کمیته اعلام کرده کشورهای میزبان باید پذیرای ورزشکاران از کشورهای مختلف باشند و با این موضوع سیاسی برخورد نکنند.

* یک افسر موساد می‌گوید:‌ ایرانی‌ها دشمنانی باهوش و زرنگ هستند. وی که یکی از مقامات اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است ضمن حمایت از تداوم حضور نظامی آمریکا در سوریه، ایران و سوریه را مهمترین مشکلات تل آویو دانست. چاگای زوریل، افسر سابق موساد در گفت و گو با روزنامه آلمانی «تسایت» گفت این رژیم فعالیت‌های ایران را در تمامی منطقه و حتی در اروپا زیر نظر دارد و مدعی شد که سرویس اطلاعات ایران در آلمان و فرانسه حملاتی را طرح ریزی کرده بود. او ایران را متهم کرد به نمایندگان خود که به زعم وی حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها در یمن و حماس و نیروهای جهاد اسلامی در مرز غزه هستند، موشک می‌دهد و می‌خواهد در سوریه از لحاظ نظامی، اجتماعی و فرهنگی حضور پایدار داشته باشد. زوریل در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال جنگ میان تهران و تل آویو وجود دارد گفت: «اسرائیل هرگز قصد ندارد جنگی را آغاز کند اما ما قاطعانه بر روی خطوط قرمز خود تاکید داریم.»

*********************************

روزنامه خراسان**

هشدار صریح به مدیران دولتی درباره واگذاری املاک

یک نهاد نظارتی با ارسال نامه ای برای تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به آن ها متذکر شده با توجه به این که رعایت نکردن تشریفات قانونی از جمله فصل پنجم قانون محاسبات عمومی در خصوص فروش و انتقال املاک دولتی توسط دستگاه ها از مصادیق تصرف در اموال دولتی محسوب شده و مراتب توسط مراجع قضایی پیگیری خواهد شد، مدیران مربوط باید ضمن خودداری از استناد به دستورالعمل های داخلی خود در اجرای چنین اقداماتی، تایید درخواست ها را منوط به تایید هیئت دولت کنند مگر آن که استثنائاتی با تصویب کابینه یا با حکم قوانین خاص، در این خصوص مقرر شده باشد.

فروش 3 ملک دولتی برای تعمیر یک ساختمان اداری

گزارش یک مقام مسئول به تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری حاکی از آن است که با توجه به قدمت طولانی برخی ساختمان های مهم اداری در تعدادی از شهرهای کشور، لزوم تعمیرات اساسی در آن ها به صورت ویژه احساس می شود اما هزینه های این موضوع نیز قابل توجه و بعضا خارج از بودجه جاری آن دستگاه است به گونه ای که در یک مورد، برای تامین هزینه تعمیرات ساختمان اداری در یک استان، درخواست صدور مجوز فروش سه ملک دولتی توسط مسئولان داده شده است.

*********************************

روزنامه ایران**

دام تندروهای امریکا برای ایران

خبر اول اینکه، رسانه عربی «الجزیره» در تحلیلی به تلاش اطرافیان ترامپ برای وارد کردن ایران به یک فاز درگیری نظامی اشاره کرده و نوشته است: «سیاست دولت امریکا در قبال ایران، اکنون زیر نظر مخالفان تندرو در این کشور مانند بولتون و پمپئو است که هر دو پیشتر خواهان تغییر نظام ایران شده بودند.» بر اساس این گزارش حتی اگر ترامپ خواهان ورود به درگیری‌های نظامی بیشتری در خاورمیانه نباشد، پمپئو و بولتون امریکا را به آن سمت سوق می‌دهند.

این نوشته می‌افزاید: «پمپئو از حالا مدعی است که اگر سایر کشورها به جبهه امریکا علیه ایران نپیوندند، درگیری نظامی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.» طبق نتیجه گیری «الجزیره»، اگر پمپئو و بولتون موفق شوند ایران را به خروج از برجام وادار کنند، امریکا مسیر مشابهی با جنگ علیه عراق در پیش خواهد گرفت و اگر موفق شوند، تهران به دام تقابل نظامی کشیده می‌شود.

سخنان ضد ایرانی رئیس رژیم اسرائیل

خبر دیگر اینکه، «ریوون ریولین» رئیس رژیم اسرائیل در جلسه افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس سالانه مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS)، گسترش تنازع و پیچیدگی دو ویژگی اصلی در عرصه امنیت و سیاست در سال گذشته و در آینده نزدیک برای این کشور دانست.

به گزارش انتخاب، وی با اشاره به نفوذ ایران در منطقه گفت: افرادی هستند که فکر می‌کنند، برنامه‌های منطقه‌ای ایران متوقف شده یا توسط اقدامات اسرائیل تغییر یافته است. کسانی هستند که شاهد تشدید وضعیت در سطح منازعه هستند و در هر صورت ایران - به اعتقاد من - به سیاست اسرائیل در شمال، هم در سوریه و هم در لبنان پاسخ‌هایی بیشتر قهری خواهد داد. چالش ایران مربوط به مرزهای شمالی ما نیست بلکه در زمینه دیپلماسی بین‌المللی است.» وی با متهم سازی ایران به تروریسم ادعا کرد که در زمینه آزمایش‌های موشکی اروپایی‌ها به مواضع اسرائیل نزدیک می‌شوند.

ادعای آژانس امنیت دیجیتال اروپا علیه ایران

دست آخر اینکه، «آژانس امنیت دیجیتال اتحادیه اروپا» در گزارشی مدعی شده است که همزمان با سرد شدن رابطه میان ایران و قدرت‌های غربی، فعالیت‌ها و حملات سایبری ایران نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش تابناک، در این گزارش، هکرهای ایرانی عامل حملات سایبری و آنلاین معرفی شده‌اند و گفته که با افزایش تحریم‌ها، میزان حملات سایبری ایران نیز افزایش پیدا خواهد کرد. گزارش مذکور همچنین علاوه بر ایران، دو کشور روسیه و چین را خطرهای عمده برای انجام حملات سایبری معرفی نموده است. پیش از انتشار این گزارش و در ماه‌های گذشته نیز برخی شرکت‌های امریکایی مدعی انجام حملات سایبری توسط هکرهای ایرانی شده بودند؛ هرچند ایران همواره این اتهامات را رد می‌کند. این اتهامات به صورت مشابه از سوی برخی نهادهای صهیونیستی نیز همواره تکرار می‌شود.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

دلیل قوام سپاه، بسیج است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج قوه مقننه با اشاره به اینکه بسیج یک امر فرعی نیست بلکه امر اصلی است و این نهاد قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، ریل‌گذاری جدید بسیج مستضعفین اقدام مناسبی محسوب می‌شود. لاریجانی در پایان با بیان اینکه برای حل مسائل کشور لازم است در قوه مقننه تصمیماتی گرفته شود تا از کلیات بسیج استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند اگر ایده‌ای در این باره وجود داشته باشد روی آن کار کند، از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و همچنین به برخی وزرا مخصوصاً وزیر آموزش‌و‌پرورش برای حل مشکلات اعلام کردند تا از بدنه بسیج استفاده کنند.گفتنی است در این نشست از زحمات مسعود مهدیان، فرمانده سابق بسیج قوه مقننه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده بسیج مستضعفین تقدیر و سرهنگ سیدمحمود هاشمی به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

دستور فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان

سخنگوی سپاه از دستور سرلشکر جعفری به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان مبنی بر آمادگی و بسیج امکانات برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل خوزستان خبر داد. به گزارش سپاه نیوز، در پی فراگیری سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه که منجر به سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع در مناطق و روستاهای اهواز، شوش، دشت‌آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر و بروز شرایط بحرانی برای مردم این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه از دستور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و سپاه حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف استان خوزستان مبنی بر آمادگی و بسیج نیروها و امکانات برای امدادرسانی و رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم شهرها و روستاهای سیل‌زده خبر داد.

جزئیات عفو گسترده عمومی

جعفری‌دولت‌آبادی گفت: حکم مربوط به پرونده حمله‌کنندگان به سفارت عربستان اجرا شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان تهران ضمن اعلام این خبر درباره پرونده مهدی جهانگیری بیان کرد: تحقیقات درباره بانک گردشگری به صورت مفصل انجام و به کارشناسان ارجاع شده و به محض تمام شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. جعفری‌دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: بازپرس پرونده هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده است. وی با بیان اینکه هرساله به مناسبت ۲۲ بهمن عفو محکومان انجام می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته استثنائاتی درباره قرار‌های عفو در نظر گرفته می‌شد، امسال برخی استثنائات کاهش یافته است. جعفری‌دولت‌آبادی افزود: در عفو‌هایی که قرار است به مناسبت 40 سالگی انقلاب صورت بگیرد، این طور نخواهد بود که با امنیت و مسائل مردم سر و کار داشته باشد و آنها را تغییر دهد. دادستان تهران بیان کرد: برخی جرائم که امکانش وجود دارد با تخفیف مواجه خواهند شد و مثلا کسی که نخستین بار جرم کوچکی داشته و شاکی ندارد؛ تلاش شده مشمول عفو شود تا تعداد زندانی‌ها کم شود.

اجتماع «دختران انقلاب» در میدان امام‌حسین(ع)

میدان امام حسین (ع) میزبان اجتماع دختران انقلاب با حضور خانواده مرضیه هاشمی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، قرارگاه آمرین به معروف صراط (دختران انقلاب) به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری اجتماع عظیم دختران و پسران انقلاب کرده است. این برنامه روز پنجشنبه یازدهم بهمن ساعت 14:45 در میدان امام حسین(ع) با حضور جمعی از خانواده شهدای شاخص، آمرین به معروف و خانواده مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی برگزار می‌شود. خانواده شهید برونسی، شهید صیادشیرازی، شهید طهرانی‌مقدم، شهید نورخدا موسوی، شهید سیداحمد پلارک، شهید ابراهیم هادی، شهید احمدی‌روشن، شهید محسن حججی، شهید محمدحسین حدادیان و ... در این مراسم حضور خواهند داشت. در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به سخنرانی و امیر عباسی به مداحی می‌پردازند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات