صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۷۹

از مصاحبه تعجب‌برانگیز تا نظرسنجی قابل تأمل

1ـ کاش انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد!
«مرتضی الویری» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای تعجب‌برانگیز گفت: «من از انقلاب اسلامی پشیمان نیستم. البته الآن با تجربیاتی که دارم، بر این باور هستم که کاش انقلاب اتفاق نمی‌افتاد. کاش صدای انقلاب را شاه زودتر شنیده بود. انقلاب چیز خوبی نیست. انقلاب همه چیز را به‌ هم می‌ریزد. انقلاب مانند سیلی است که جاری می‌شود.» او در ادامه به صراحت گفت: «بنابراین اولین مطلبی که می‌توانم درباره انقلاب بگویم، اینکه کاش انقلاب ۵۷ اتفاق نمی‌افتاد و مسئولان آن موقع و حاکمیت قبل از انقلاب، صدای مردم را می‌شنید و قبول می‌کرد که با رأی مردم، کشور اداره شود... ما به هیچ‌وجه به اهداف انقلاب نرسیدیم.» این سخنان طلب‌کارانه از زبان کسی مطرح شده است که به واسطه انقلاب اسلامی سال‌ها در پست‌های سیاسی و اجرایی حضور داشته است. تنها در یک مورد حضور وی در شهرداری تهران نمادی از ناکارآمدی‌ بوده که نارضایتی مردم را در پی داشته است و موجب اخلال در پیشرفت روزافزون ایران پس از انقلاب اسلامی و تحول کشور شده است.

2ـ آمریکا از افغانستان هم خارج می‌شود
به گزارش رویترز، یک مقام رسمی آمریکایی اعلام کرده است در شرایطی که گفت‌وگوهای اخیر با طالبان طی شش روز پیشرفت قابل توجهی داشته، واشنگتن نظامیان خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. وی در عین حال به رویترز گفته است، پیش از خروج از افغانستان به دنبال برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور هستیم. این مقام آمریکایی همچنین هرگونه تصمیمی را برای ایجاد پایگاه نظامی دائمی آمریکا در افغانستان رد کرده است. رسانه‌ها اعلام کردند قرار است نیروهای خارجی طی ۱۸ ماه از افغانستان خارج ‌شوند.

3ـ نیمی از آمریکایی‌ها به ترامپ اعتماد ندارند
نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز‌ـ واشنگتن‌پست حاکی از آن است که حدود نیمی از شهروندان آمریکایی اعلام کرده‌اند، هرگز به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده اعتماد ندارند تا بتواند تصمیم درستی درباره آینده کشور بگیرد. این گزارش افزود: 48 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند هرگز به ترامپ اعتماد ندارند و 16 درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند تاحدی به ترامپ و سیاست‌های وی اعتماد دارند. این بالاترین درصد بی‌اعتمادی در بین شهروندان آمریکایی نسبت به ترامپ از زمان رسیدن به قدرت به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات