صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۸۱

اخبار ویژه روزنامه‌ها 11 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

معامله یکطرفه با غرب بدعهد خردمندی است یا بی‌عقلی؟!

روزنامه حزب کارگزاران در حالی که اذعان می‌کند انگلیسی‌ها به یک بیمار صعب‌العلاج ویزا نمی‌دهند، از قول سخنگوی این حزب مدعی شد تصویب لوایح چهارگانه مربوط به FATF در مسیر خردمندی است!

روزنامه سازندگی با اشاره به بیماری خانم سهیلا اسماعیلی‌تبار نوشت: سهیلا اسماعیلی زن 38 ساله ایرانی که باید برای ادامه درمان خود به انگلیس برود، 11 سال پیش هم در انگلیس بخشی از کارهای درمانی خود را انجام داده بود و حالا با بازگشت بیماری باید دوباره به همان مرکز درمانی مراجعه کند اما انگلیس از صدور ویزای درمانی برای او خودداری می‌کند. این در حالی است که به طور کلی سفارت انگلیس با خست بسیار بالایی برای ایرانی‌ها ویزا صادر می‌کند. مخصوصا پس از خروج آمریکا از برجام، این روزها بسیاری از ایرانی‌ها برای سفر به انگلیس به هر بهانه‌ای، مجبورند به ترکیه یا امارات بروند.

در همین زمینه حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن نوشت: «خانم سهیلا اسماعیلی که شغل خبرنگاری دارند، بعد از آنکه درخواست ویزای سوم انگلیس ایشان رد شد با سفارت تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. ایشان به جراحی فوری پا و تعویض پروتز نیاز دارند و چون پروتز پای ایشان در انگلیس جای‌گذاری شده باید در همین انگلیس هم عمل شود، که این خود یک محدودیت جدی برای ایشان ایجاد کرده است. متاسفانه روز دوشنبه بعد از حدود دو ماه پیگیری مطلع شدیم که درخواست چهارم ایشان برای ویزای انگلیس هم رد شده است. از آقای وزیر خارجه و آقای وزیرکشور انتظار می‌رود مداخله نموده و به دلایل انسانی دستور صدور ویزا را صادر نمایند.

این رفتار انگلیسی‌ها در حالی است که وزیرخارجه کشورمان نیز شهریور سال گذشته تصریح کرد 20 ماه پس از اجرای برجام، هنوز نمی‌توانیم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم.

با وجود این واقعیات، روزنامه سازندگی در صفحه‌ای دیگر از قول حسین مرعشی مدعی شد تصویب لوایح چهارگانه مربوط به FATF (که امتیازات جدیدی به دشمن می‌دهد و خودتحریمی است)، در مسیر خردمندی است و حتما باید انجام شود.

وقتی FATF قابل دفاع نیست اصلاح‌طلبان از چه چیزی دفاع کنند؟!

نایب رئیس فراکسیون امید گفت: احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی در دفاع از FATF منفعل هستند.

روزنامه ایران از عبدالکریم حسین‌زاده پرسید:در حوزه احزاب به‌عنوان یک نماینده مجلس فکر نمی‌کنید احزاب اصلاح‌طلب و کلاً موافقان FATF در این خصوص منفعلانه عمل کردند؟ ما در طرف مقابل برنامه‌های مختلفی می‌بینیم اما هیچ واکنش قابل توجهی از سوی احزاب اصلاح‌طلب یا موافق دولت درباره این موضوع مهم ندیده‌ایم. آیا این هم الزاماً ناشی از تریبون‌های یک طرفه است یا مشکلی در درون خود این تشکل‌ها؟

حسین‌زاده در پاسخ گفت: این نقد به نزدیک‌ترین حزب موافق دولت که همان اعتدال و توسعه است، وارد است تا بقیه احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی. بخش‌های بیرون دولت این احزاب قطعاً وظیفه گفتمان‌سازی و زمینه‌سازی برای طرح این مسائل را دارند. به هر حال من فکر می‌کنم در این خصوص این احزاب یا اشتباه عمل کرده‌اند یا منفعلانه. اگر فکر کردند که وقت موضعگیری نیست و نیازی به این کار وجود ندارد، دچار اشتباه تشخیص شده‌اند. اگر هم کلاً به موضوع توجهی نداشتند دچار انفعال بوده‌اند. به هر حال حزب که فقط برای زمان انتخابات نیست، اگر اینگونه بود که اسمش را می‌گذاشتند ستاد انتخاباتی نامزدها. حزب باید فعالانه در موضوعات روز کشور ایفای نقش و موضعگیری کند و ما در این برهه زمانی یکی از مهم‌ترین مسائلی که داریم FATF است. وی می‌افزاید: ما می‌گوییم احزاب باید در دورترین نقاط کشور هم بروند، از مسائل مردم مطلع شوند و برای آن اندیشه کنند و موضع‌ بگیرند. اما حزبی که درباره مهم‌ترین موضوع روز کشور ساکت و بدون موضع بوده، چطور می‌تواند آن کار را بکند؟

این نماینده دولت البته به یک واقعیت مهم اشاره نکرده و آن اینکه FATF قابل دفاع نیست، چون دفاعیات قبلی احزاب مذکور از برجام و بزک کردن آن، موجب سرشکستگی این احزاب و اعتراض قاطبه مردم شده که آن وعده‌های رونق اقتصادی و بی‌نیاز کردن مردم از یارانه‌ها چه شد؟!

از سوی دیگر، خود FATF نیز محتوای قابل دفاعی ندارد که اصلاح‌طلبان زیرک بخواهند از آن دفاع کنند. یک دلیل روشن همین است که دولت دو سال است مطالبات FATF را اجرا می‌کند اما این رویکرد به جای بهتر کردن وضعیت اقتصادی و کاستن از تحریم‌ها، موجب تشدید تحریم‌ها و بدعهدی بیشتر آمریکا و اروپا (به عنوان متولیان اصلی FATF) شده و این در حالی است که در همین مسیر برخی اطلاعات سرّی اقتصادی و مالی در اختیار طرف تحریم‌کننده قرار گرفته یا بعد از این قرار می‌گیرد که هرگز قابل دفاع نیست.

با این عملکرد پرتخلف دولت چه نیازی هست به بودجه‌نویسی؟!

با وضعیتی که از بی‌اعتنایی دولت نسبت به اجرای قانون بودجه سالیانه دیده می‌شود، اصلاً چه نیازی هست بودجه‌نویسی انجام شود؟!

روزنامه فرهیختگان این سؤال را به استناد گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال 96 مطرح کرد و نوشت: گزارش دیوان محاسبات شامل پنج بخش منابع و مصارف، تبصره‌های ماده واحده، بودجه شرکت‌ها، حسابرسی عملکرد و پیشنهاد برای اصلاح ساختار بودجه است، نکات بسیار قابل تأملی دارد. زیان‌ده شدن 180 شرکت دولتی، عدم درج 6 هزار میلیارد تومان برداشت از درآمدهای عمومی توسط دولت، جبران کسری 82 هزار میلیارد تومانی از طریق واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بی‌توجهی یا عدم رعایت 62 درصد از تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه،‌ عدم سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومان در میادین نفتی توسط وزارت نفت، عدم اختصاص 99 درصد از تسهیلات اشتغالزایی پیش‌بینی شده در بودجه، عدم ثبت بودجه 17 شرکت دولتی در لایحه بودجه، تخلف 5/5 هزار میلیارد تومانی در خصوصی‌سازی هشت شرکت شامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، توسعه گردشگری، پالایش نفت کرمانشاه، ماشین‌سازی تبریز، املاک ائل‌گلی تبریز و ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز، رشد 23 هزار میلیارد تومانی بودجه جاری شرکت‌های دولتی، عدم واگذاری 65 درصد از اموال پیش‌بینی شده بانک‌ها در بودجه، 92 هزار میلیارد معوقات بانکی بانک ملی در یک‌سال، گم شدن 154 هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن، گندم، ‌ذرت و کنجاله سویا، عدم اختصاص 66 درصد از وام بافت‌های فرسوده و تخلفات گسترده در شستا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله موارد تخلف دولت در عمل به تکالیف بودجه سال 96 و همچنین دیگر تکالیف دولت است.

طبق این گزارش حدود 38 درصد احکام قانونی بودجه به طول کامل رعایت شده است، 46 درصد یا به طور کامل یا بخشی از آن رعایت نشده و 16 درصد احکام بودجه نیز فاقد عملکرد است.

نقش روزنامه‌نگاران فراری در بازی مشترک ترامپ و BBC

سفیر ایران در لندن، شبکه دولتی انگلیس را متهم کرد که برای مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کند.

بعیدی‌نژاد با اشاره به برخی دروغ پراکنی‌های BBC نوشت: «بی‌بی‌سی پروژه‌ای را در راستای مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا آغاز کرده است. آمریکایی‌ها چندین سال است که ادعاهای زیادی از وجود هزاران سنداز فعالیتهای چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیتهای اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریمها علیه ایران مطرح می‌کنند. آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکتهای خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.

هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکتهای خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکتها به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد که به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود.»

این حقیقت تلخ که از زبان سفیر کشورمان در لندن بازگو شده، در حالی است که بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی عمدتاً توسط روزنامه‌نگاران فراری فعال در نشریات اصلاح‌طلب و برخی روزنامه‌نگاران دوره پهلوی اداره می‌شود و باید پرسید چرا این عناصر حامی تحریم ایران، در نشریات مدعی اصلاح‌طلبی حضور داشته، پرورش یافته و سپس به BBC منتقل شده‌اند؟!

شما دیگر از مسئولیت‌پذیری و مصلحت حرف نزنید!

علی مطهری می‌گوید: مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورت مخالفت با لوایح پالرمو و CFT باید مسئولیت تبعات آن را بپذیرد.

این نماینده مجلس مدعی شد در صورتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت و منفعت کشور را بخواهد، این دو لایحه را تصویب می‌کند تا مشکل غیر‌ضروری برای کشور ایجاد نشود.

وی افزود: مخالفان این دو لایحه باید مسئولیت عدم تصویب آن را بپذیرند و بعد از آن هم به دولت حمله نکنند و دیگر در مورد وضعیت معیشت و اقتصاد کشور انتقاد نکنند.

مطهری در ادامه تاکید کرد: عدم تصویب لوایح مذکور به مبادلات بانکی و مالی کشور آسیب می‌زند، به طور مثال تاجر کشور ما نمی‌تواند پول کالای خود را دریافت کند.

این اظهارات از جهات مختلف، عوام‌فریبانه و مخدوش است. مطهری به نحوی سخن می‌گوید که گویا طیف بزک‌کنندگان برجام و FATF افراد مسئولیت‌پذیری هستند. همین‌ها زمانی منطق راه بینداز و جا بینداز و شانتاژ و هیجان و پایکوبی درباره برجام راه انداختند و توافق کذایی را موجب لغو همه تحریم‌های مالی و بانکی، رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و بی‌نیاز کردن مردم از پول یارانه وانمود کردند اما بعدها که فضاحت کار معلوم شد، همان‌ها (و امثال مطهری) مدعی شدند برجام، تصمیم نظام و رهبری بوده است؛ با این وصف، گفتن‌ اینکه «مجمع» باید مسئولیت تبعات و مخالفت با پالرمو و CFT را بپذیرد، به دور از صلاحیت و قواره طیف مذکور است.

ثانیا آیا مطهری و امثال وی تضمین می‌دهند که لوایح جدید، مشکلات و گرفتاری‌های جدید برای کشور درست نکند؟! در حالی که هنوز تمام مطالبات FATF اجرایی نشده بود، بخشنامه‌هایی به برخی بانک‌ها ابلاغ شد حاکی از اینکه با افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا قرار دارند، مطلقا همکاری نکنند!! وای به حال اینکه بخواهند همه مطالبات FATF را اجرایی کنند.

آیا آقای مطهری از این خیانت‌ها خبر دارد یا خیر؟! اگر واگذاری اطلاعات محرمانه اقتصادی کشور، مقدمه تحریم‌های شدیدتر و دقیق‌تر و بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و موجب فشار به مردم شد، آن روز امثال مطهری مسئولیت خسارت را می‌پذیرند و اصلا اگر بپذیرند هم چه فایده و ارزشی دارد؟!

سخن گفتن این قبیل وکیل‌الدوله‌ها از مصلحت نیز در جای خود، قابل تأمل است. کدام مصلحت؟! آن ساختار ذهنی معیوب و واگذار شده‌ای که برخلاف 40 روز کار کارشناسی و مستند کمیسیون ویژه برجام و ایرادهای مهم آن، رأی دربست می‌دهد و بعد هم می‌گوید 20 دقیقه برای تصویب برجام زیاد بود، واقعا تصوری از عقل و مصلحت می‌تواند داشته باشد؟!

از سوی دیگر باید گفت مطالبه رونق اقتصاد و معیشت، مطالبه‌ای پسا‌اف‌ای‌تی‌اف و پساپالرمویی نیست که شرط آن تصویب پالرمو و CFT و از این قبیل باشد؛ این مطالبه، مبتنی بر وعده‌های در باغ‌ سبز بزک‌کننده برجام است و باید تا همین حالا محقق شده بود. بنابراین گفتن اینکه «بعد از عدم تصویب 2 لایحه، مخالفان نباید از وضعیت معیشت و اقتصاد انتقاد کنند»، اعتراف به داشتن کمترین پاسخ قانع‌کننده است. از همین زاویه، محدودیت‌های مربوط به مبادلات بانکی و مالی طبق اعلام صریح رئیس‌جمهور در روز اعلام توافق، قرار بود در روز اجرای آن (27 دی94) برداشته شود اما کار به جایی رسید که آقای ظریف شهریور 96 در اوج اجرای برجام به گلایه گفت بعد از 20 ماه هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم. و آلمانی‌ها از دادن بنزین به هواپیمای وزیرخارجه در مونیخ دریغ کردند. و فرانسوی‌ها تمام تعهدات اقتصادی خود را زیر پا گذاشتند و حمایت از تروریست‌ها را علنی کردند. با این وصف آیا مسئله غرب با ما مبارزه با تامین مالی تروریسم است؟ و اگر این فقط بهانه است، بنابراین آنها هر از چندگاهی بهانه‌ای جدید فراهم می‌کنند و دوباره امتیاز می‌خواهند. حدیقف آن بهانه‌جویی و این گشاده‌دستی در واگذاری امتیاز به دشمن کجاست؟!

*********************************

روزنامه خراسان**

حجت الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با طرح این سوال که چرا مشکل مدیریتی خود را به پالرمو و FATF پیوند می زنیم؟ نوشت: برخی تصور می کنند اعضای شریف مجمع تشخیص مصلحت نظام پای این لوایح مهر تایید می‌زنند. حتم دارم که روحانیت مبارز هرگز پای هیچ اسارت نامه ای را امضا نمی کند. /فارس

محمدرضا تاجیک از چهره های برجسته اصلاحات با اشاره به این که برای جدا کردن حساب اصلاح‌طلبان از دولت دیر شده است، گفت: در افکار عمومی جامعه آن چیزی که این دولت می‌ کند خیلی با جریانِ اصلاح‌ طلبی تفکیک نمی شود لذا هزینه‌هایش بار این جریان هم می‌شود و این کاری است که این دوستان ما انجام دادند. /تسنیم

عبدا... ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب درباره شرط لایحه جامع انتخابات مبنی بر پنج هزار عضو داشتن احزاب یا جبهه‌ها برای لیست دادن در انتخابات اظهار کرد: بیشتر احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا حتی اگر دو دهه از فعالیت آن ها هم گذشته باشد، پنج هزار عضو ندارند. /ایسنا

*********************************

روزنامه ایران**

دادگاه غیرعلنی فعالان محیط زیست

خبر اول اینکه،جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران بخشی از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد. در همین ارتباط وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده «فعالان محیط زیست» از برگزاری دادگاه بدون دعوت از وی برای حضور در جلسه انتقاد کرد و گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب بدون اینکه موکلم مرا عزل کند از حضور من در دادگاه خودداری کرد و دادگاه با حضور وکلای مورد تأیید قوه قضائیه برگزار شد.

محمدحسین آقاسی در گفت‌وگو با ایرنا درباره جلسه محاکمه متهمان پرونده محیط زیست که دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه برخلاف آنچه که در اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه وکلای تعیینی متهمان در دادگاه حضور داشته‌اند اما من به عنوان وکیل سام رجبی یکی از متهمان پرونده به جلسه دادگاه دعوت نشدم و اگر موکلم با درخواست دادگاه وکیل خود را عزل نکرده باشد این اقدام جای سؤال دارد. وی اضافه کرد: تا پیش از جلسه محاکمه موکلم (سام رجبی) که پیش‌تر دادگاه از او خواسته بود وکیل خود را تغییر دهد نسبت به عزل من اقدام نکرده و گفته بود وکیل دارم اما اینکه بعد از جلسه دیروز موکلم نسبت به عزل من اقدام کرده باشد یا خیر اطلاعی ندارم. به ادعای وی، در این پرونده سایر متهمان وکلای مورد اعتماد رئیس قوه قضائیه موضوع تبصره ماده 48 آیین دادسری کیفری را انتخاب کردند. پرونده موسوم به فعالان محیط زیست، هشت متهم دارد که برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، کیفرخواست صادر شده است. اتهام چهار متهم این پرونده در ابتدا جاسوسی بود که بعد به افساد فی الارض تغییر کرد.

1440 دلار یارانه سوخت برای هر ایرانی

خبر دیگر اینکه،آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن میزان یارانه‌ای را که در سال ۲۰۱۷ در کشورهای مختلف به سوخت‌های فسیلی تعلق گرفته، بررسی کرده است. به گزارش تابناک، برآوردها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۲ میلیارد دلار در جهان، یارانه برای مصرف سوخت‌های فسیلی پرداخت شده است. ایران رتبه اول را در میان کشورها با 45 میلیارد دلار از آن خود کرده است. چین با 38، عربستان با 37 و روسیه با 22 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی هستند. بر همین اساس ایرانی‌ها در میزان سرانه یارانه سوخت یعنی میزان یارانه سوخت اختصاص یافته برای هر فرد نیز با 1440 دلار در رتبه اول قرار دارند و عربستان با 1127 و امارات متحد عربی با 846 دلار در رتبه‌های پایین‌تر از ایران قرار دارند.

امارات به دنبال جاسوسی از ایران

دست آخر اینکه، رویترز در گزارشی تفصیلی مدعی شد که امارات متحده با استفاده از عاملان امریکایی و تحت پروژه‌ای موسوم به «ریون» به دنبال جاسوسی از ایران بوده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پروژه ریون، توسط تیمی سری متشکل بیش از دوجین عوامل اطلاعاتی سابق امریکایی اجرا شده که به امارات کمک می‌کرده‌اند تا دولت‌ها، نظامی‌ها و فعالان حقوق بشر مخالف دولت را زیر نظر بگیرند. رویترز بنا بر گفته‌های ۹ عامل سابق پروژه ریون گزارش داده است که دشمنان امارات از جمله ایران، قطر و ترکیه، شبه‌نظامیان یمن و افرادی که به انتقاد از امارات می‌پرداخته‌اند، از جمله اهداف پروژه ریون محسوب می‌شدند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

افشای نقش بی‌بی‌سی فارسی در تحریم‌ها

سفیر ایران در لندن عنوان کرد: بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در تلگرامش نوشت: «پروژه‌ای که بی‌بی‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت‌شده در موناکو آغاز کرده است، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مساله محدود به این نیست». وی افزود: «در یک دید وسیع‌تر، این پروژه در راستای مشروعیت ساختن برای تحریم‌های آمریکا در کنار مشروعیت‌زدایی از اقدامات دور زدن تحریم‌ها علیه ایران و معرفی تمام شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌هاست». سفیر ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها چندین سال است ادعاهای زیادی از وجود هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیت‌های اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: «آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسؤولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است». وی افزود: «هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه کردن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکاست. بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضا می‌کنیم بی‌بی‌سی فارسی فوری محتوای این برنامه را تغییر دهد».

جزئیات عفو گسترده به مناسبت 40 سالگی انقلاب

جعفری‌دولت‌آبادی با تشریح جزئیات عفو گسترده به مناسبت 40 سالگی انقلاب گفت: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در جمع خبرنگاران، در رابطه با خبر عفو گسترده‌ای که قرار است به مناسبت 40 سالگی انقلاب انجام شود، توضیح داد و گفت: همانطور که می‌دانید هر ساله به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عفو‌های مناسبتی اعلام می‌شود اما امسال به لحاظ اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ریاست قوه‌قضائیه پیشنهاد دادند این عفو، نسبت به سال‌های قبل گسترده‌تر باشد. جعفری‌دولت‌آبادی افزود: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد، چون هر ساله که دستورالعمل عفو صادر می‌شود یکسری استثنائات دارد اما امسال این استثنائات کمتر شده است. البته 2 نکته مهم در این باره مد نظر قرار گرفته است؛ اول اینکه در حوزه‌های مسائل اخلالگران اقتصادی و جرائم با فساد این ملاحظه دیده شده که مبارزه با فساد سست نشود و دوم در حوز‌های امنیتی و تروریستی هم مردم احساس ناامنی نکنند. دادستان تهران گفت: لذا در سایر جرائم سبک و خرد و افرادی که برای بار اول یا برای برخی موارد دومین بارشان است این عفو دیده شده است تا بشود با این کار از زندان‌ها جمعیت بیشتری خارج شود و نیز افراد بیشتری در 40 سالگی انقلاب از رأفت جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند. وی گفت: بنابراین دستورالعملی که امسال صادر می‌شود با توسعه بیشتر نسبت به سال‌های قبل است و موارد محدودیتی آن کمتر شده است که ان‌شاءالله رقم قابل توجهی از افراد مشمول آزادی یا تخفیف مجازات شوند. البته امیدواریم این عفو برای کسانی که مرتکب جرم شده‌اند تاثیرگذار باشد و دوباره به چرخه جرم بازنگردند.

جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی برگزار شد

جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.

به گزارش میزان، در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران بخشی از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

***************************************

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
لیان استور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
اخبار خیلی خوب و جالبی دارید ممنونم
https://liyanstore.com/
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات