آذربایجان غربی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۰۲

انقلاب اسلامی چه کرده است؟

پایگاه بصیرت / پوریا عبداله زاده
در پاسخ به سوالاتی مثل؛ انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی داشته است؟ ما کجا پیشرفت کرده ایم؟ اگر شاه هم بود چنین عملکردی از خود به جای می گذاشت؟

باید گفت:

انقلاب ها با خواست و رضایت اکثریت یک جامعه بوجود می آیند. اگر نظام شاهنشاهی ایران ایراد نداشت، انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی نمی رسید.

نظام شاهنشاهی کاملاً تک بعدی و متکی به قدرت شخص شاه بود که این سیستم حکومتی در قرن کنونی کهنه و غیر قابل اتکا بود و نمی شد با نظام دیکتاتوری وابسته کشور را به اهداف استقلالی و آرمانی خود رساند. نظام شاهنشاهی از ضعف بی شماری برخوردار بود که وابستگی های شدید سیاسی، اقتصادی و مالی به امریکا و غرب جز عقب ماندگی و تعریف جامعه جهان سومی برای ایران چیزی نداشت.

انقلاب اسلامی ایران حقیقتاً معجزه قرن بیستم بود و چنان زلزله در قلب ها ایجاد کرد که بسیاری از اندیشمندان و چهره های سیاسی از آن با حیرت و بزرگی یاد کرده اند.

نظام اسلامی بی نظیر بود چرا که رهبری و مدل ولایت فقیه را در کشور وسیعی چون ایران به عرصه نمایش گذاشت. انقلاب اسلامی نه تنها بر گسترش اسلام و فرهنگ اسلامی تلاش کرد بلکه مردم سالاری و قدرت مردم در تشکیل ارکان نظام حکومتی را در ایران نهادینه کرد.

در مقایسه اولیه بین رژیم پهلوی و شاهنشاهی با انقلاب اسلامی: استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی را نه در بعد کشوری مثل ایران، بلکه به رخ دشمنان اسلام نیز کشاند.

انقلاب اسلامی به مدیران توانمند بومی و انقلابی در حوزه های مختلف علمی، نظامی، آموزشی، ورزشی و ... پرورش داد که در مقایسه با نظام شاهنشاهی بی نظیر است.

در انقلاب اسلامی، ایران به فناوری های نوین و دست اول دنیا دست یافت، در صورتی که قبل از انقلاب اجازه پیشرفت در حوزه های هسته ای و فناوری های نوین به آن داده نمی شد و حتی پیشرفت کشور تعریف خاص و محدودکننده ای در سطح تعریف شده برای کشورهای جهان سومی داشت.

انقلاب اسلامی اکنون به چنان پیشرفتی رسیده است که در حوزه های مختلف علمی، نظامی، علمی، ورزشی و ... جزو 20 کشور برتر دنیا و در برخی حوزه ها از جمله کشورهای انگشت شمار قرار دارد. پس می توانیم بگوییم که هم پیشرفت کرده ایم و هم در بسیاری از علوم و تکنولوژی ها صاحب مقام برتر شده ایم.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات