صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۰۳

حرف روز/ پرچمدار دستاوردها

فردا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران عزیز در سراسر کشور در حالی جشن خواهیم گرفت که انقلاب اسلامی به قدرت مطلق منطقه‌ای و در بسیاری از جهات به اعتراف منابع بین‌المللی به قدرت تعیین‌کننده جهانی تبدیل شده است[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: فردا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران عزیز در سراسر کشور در حالی جشن خواهیم گرفت که انقلاب اسلامی به قدرت مطلق منطقه‌ای و در بسیاری از جهات به اعتراف منابع بین‌المللی به قدرت تعیین‌کننده جهانی تبدیل شده است. یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی که بزرگ‌ترین دستاورد این دوران است، نظام ولایت فقیه است؛ چرا که همه دستاوردهای ریز و درشتی که در ماه‌های گذشته رسانه‌ها به آن پرداخته‌ و از آنها سخن گفته‌اند، با رهنمودها و تدابیر ولایت محقق شده است که برخی از آنها عبارتند از :
1ـ حمایت قاطع از نخبگان: در سال‌های گذشته دشمن در صدد بود با شیوه‌های متفاوت با دانشمندان ایرانی مصاحبه کند که البته، دولت‌ها بدون هماهنگی اجازه برخی از مصاحبه‌ها را دادند که آسیب‌هایی را برای جامعه نخبگی به دنبال داشت، اما از زمانی که رهبر حکیم انقلاب وارد شدند، این جریان کاملاً متوقف شد. ایشان فرمودند: «من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته‌ این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.» اگر چنین روندی ادامه می‌یافت، ضمن ترور گسترده دانشمندان، موج تهدید و ناامنی سراسر دانشگاه‌ها را فرا می‌گرفت و رشد علمی کشور متوقف می‌شد.
2ـ اعتماد به دولت: دولت‌ها ممکن است در ابتدا با شعارهای زیبا رأی مردم را جلب کنند، اما پس از مدتی و هنگام ورود به فعالیت‌های اجرایی متوجه مشکلات و تنگناها خواهند شد و در جریان زمان محبوبیت خود را از دست خواهند داد و افزایش انتظارات و کمبود امکانات سبب تجمعات و گله‌گذاری‌هایی علیه دولت خواهد شد، اگر فضا بر همین منوال پیش رود دولت‌ها به سرعت شکست خواهند خورد و وضعیت سیاسی کشور دچار تزلزل و بی‌ثباتی می‌شود. نگاهی به رفتار دولت‌ـ ملت و نقش ولی‌فقیه در حفظ انسجام آنها نشان می‌دهد که ایشان از یک‌سو مطالبات مردمی را به شیوه‌های گوناگون پیگیری کرده‌ و از سوی دیگر رفع مشکلات و موانع دولت را در برآورده کردن انتظارات مردم دنبال کرده‌اند.
3ـ پیشران فضای باز سیاسی: فضای سیاسی کشور بسیار پیچیده و چندبُعدیِ است، اما ولی‌فقیه با ایفای نقش پدرانه خود سعی کرده است، همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی را بر محور انقلاب اسلامی حفظ و از ظرفیت‌های آنان برای پیشرفت بهره‌برداری کند. نگاهی به ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرهنگستان علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و صدها مجموعه دیگر، نشان می‌دهد که ایشان پیشران فضای باز سیاسی، مردم‌سالاری دینی و آزادی بیان هستند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات