سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۱۳

ضرورت‌ها و پيام‌هاي حضور در راهپيمايي 22 بهمن

جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بيعتي مجدد با آرمان‌هاي انقلاب نيز هست. آرمانهايي چون استقلال، آزادي، عدالت، مردم سالاري ديني، حکومت اسلامي، که چهل سال پيش ملت ايران براي تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامي همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ايران ايستاده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی

فرا رسيدن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، دشمنان انقلاب اسلامي را که آرزوي نديدن اين ايام را در سر مي‌يروراندند، آشفته و عصباني کرده است. در طول چهار دهه گذشته ملت بزرگ ايران با حضور در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي عشق و علاقه و وفاداري خود به انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي آن را نشان داده اند. يکي از مهمترين مظاهر اين حضور را مي توان در راهپيمايي 22 بهمن ماه مشاهده نمود که بهت جهانيان را به همراه داشته است. قرار گرفتن در چهل سالگي انقلاب اسلامي از جهات مختلفي مي‌تواند بر اهميت حضور ملت در راهپيمايي امسال بيفزايد و حضور باشکوه ملت پيام هاي بسياري را به همراه خواهد داشت.

1. ناکام گذاشتن انتظارات دشمن

دشمنان ملت ايران در طول يکسال اخير تلاش فراواني کرده تا اينگونه القاء نمايند که ملت ايران فاصله بسياري از نظام اسلامي و مسئولين آن گرفته‌اند به نحوي که انقلاب اسلامي چهل سالگي خود را نخواهد ديد! حال که به کوري چشم آنان دهه فجر انقلاب فرا رسيده و راهپيمايي 22 بهمن در راه است، تبليغ براي کاسته شدن از حضور مردمي را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تلاش دارند تا راهپيمايي 22 بهمن را از رونق انداخته و يا در فضاي رسانه‌اي خود از نامايدي و ياس ملت سخن بگويد. حضور باشکوه ملت باطل کننده نقشه کثيف دشمن خواهد بود و حکايت از اين خواهد داشت که ملت علي رغم تحمل سختي‌ها و مشکلات فراوان همچنان پاي کار انقلاب ايستاده است و اميدوارانه چهل سالگي انقلابش را جشن مي‌گيرد.

2. پاسخ به جنگ تمام عيار اقتصادي دشمن

در طول ماه‌هاي اخير و با آغاز جنگ تمام عيار اقتصادي دشمن، تلاش شده تا با افزايش فشارهاي اقتصادي، زمينه‌هاي ايجاد نارضايتي در ميان مردم فراهم آيد. در اين ميان برخي سوء مديريت‌ها نيز افزون شده و مردم را بيش از گذشته درگير معضلاتي اقتصادي کرده است. دشمن در اين ميان چشم انتظار است تا نتيجه جنگ اقتصادي و تحريم‌ها را در راهپيمايي 22 بهمن و با کاسته شدن از حضور مردم ببيند! با اين نگاه اهميت حضور مردم در راهپيمايي دوچندان مي‌گردد و اين پيام را براي دشمنان خواهد داشت که ملت نسبت به نقش دشمن آگاه است، و هرچند معضلات اقتصادي پيش آمده مشکلاتي را براي زندگي مردم فراهم آورده است، اما ملت به خوبي به علل و عوامل شکل‌ دهنده اين وضعيت را مي‌شناسد و در برابر فشار دشمن کوتاه نخواهد آمد و در پازل استکبار جهاني بازي نخواهد کرد.

3. تجلي وحدت و همبستگي چهل ساله ملت

حضرت امام خميني(ره) در وصيت نامه سياسي – الهي شان به اهميت مساله وحدت پرداختند و فرمودند: «بي‌ترديد رمز بقاي انقلاب اسلامي همان رمز پيروزي است؛ و رمز پيروزي را ملت مي‌داند و نسل‌هاي آينده در تاريخ خواهند خواند که دو رکن اصلي آن: انگيزه الهي و مقصد عالي حکومت اسلامي؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه براي همان انگيزه و مقصد. اينجانب به همه نسلهاي حاضر و آينده وصيت مي‌کنم که اگر بخواهيد اسلام و حکومت الله بر‌قرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، اين انگيزه الهي را که خداوند تعالي در قرآن کريم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهيد؛ و در مقابل اين انگيزه که رمز پيروزي و بقاي آن است، فراموشي هدف و تفرقه و اختلاف است.»

بعد ديگر جنگ اقتصادي آغاز شده در حوزه سياسي جنگ رسانه اي است که يکي از شگردهاي خود را تفرقه‌تفکني و ايجاد چنددستگي و اختلاف بين ملت از يکسو و بين ملت و مسئولين از سوي ديگر قرار داده است تا يکي از پايه‌هاي اصلي رمز بقاي انقلاب اسلامي را تضعيف و تخريب کند. حضور يکدست و متحدانه ملت در راهپيمايي 22 بهمن بر باد دهنده اين ترفند استکبار جهاني نيز خواهد بود.

4. تجلي مردم سالاري ديني

يکي از مهمترين خواسته‌هاي ملت ايران که سرانجام تلاش براي تحقق آن به آغاز نهضت مبارزاتي ملت و شکل گيري نظام اسلامي انجاميد, از بين رفتن استبداد و خودکامگي و شکل گيري نظامي مبتني اراده ملت بود. با مروري بر داستان انقلاب اسلامي و نگاهي به وضعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي در پايان دهه چهارم مي‌توان جلوه‌هاي متنوعي از حاکميت مردمسالاري ديني را مشاهده نمود که آن را به نظامي بي‌بديل در پايان دهه چهارم عمر خويش مبدل ساخته است. آنچه در کلام بزرگان انقلاب اسلامي مسجل بوده و تاريخ انقلاب نيز شاهدي عيني بر تحقق آن است اين حقيقت است که نظام اسلامي تنها با حضور مردم در صحنه است که شکل مي‌گيرد، تکامل مي‌يابد و استوار مي‌گردد. لذا اين حضور بايد پرشور و مستمر ادامه يابد. اين حضور همانطور که سازنده چهار دهه گذشته انقلاب اسلامي بوده، لازم موفقيت نظام اسلامي در فرآيند دولت اسلامي سازي و گام نهادن در دهه پنجم انقلاب اسلامي خواهد بود.

عيني‌ترين تجلي حضور ملت در صحنه، حضور در مراسمات انقلابي است که اوج آن را ميتوان در راهپيمايي 22 بهمن ماه مشاهده نمود. ملت ايران در طول چهار دهه اخير همواره در اين مراسم با همه توان حضور داشته است و حاصل آن پرجمعيت‌تر شدن هر ساله اين تجمع ميليوني بوده است. اين حضور ضامن مقبوليت نظام اسلامي و پشتوانه مشروعيت آن است و مي‌تواند خاري بر چشم دشمنان ملت ايران باشد.

5. آغاز باشکوه دهه پنجم انقلاب براي پيشبرد اهداف انقلاب

پايان دهه چهارم، آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي نيز هست. انقلاب اسلامي که در فرآيند پنج گانه خود پس از پيروزي انقلاب اسلامي و تشکيل جمهوري اسلامي، در گام سوم تحقق دولت اسلامي قرار دارد، در دهه پنجم با همه توان براي تکميل فرآيند دولت اسلامي حرکت خواهد نمود و با نگاهي آسيب‌شناسانه در اين مسير قدم خواهد گذاشت. حضور باشکوه ملت در راهپيمايي 22 بهمن مي‌واند نشان از عزم ملت براي پيشبرد اهداف بر زمين مانده انقلاب باشد که در دهه پنجم محقق خواهد شد.

6. بيعت نسل چهارم با آرمان‌هاي انقلاب

جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بيعتي مجدد با آرمان‌هاي انقلاب نيز هست. آرمانهايي چون استقلال، آزادي، عدالت، مردم سالاري ديني، حکومت اسلامي، که چهل سال پيش ملت ايران براي تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامي همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ايران ايستاده است. به واقع نسل جوان امروز نيز با همه تفاوت‌هاي نسلي در سليقه و سبک زندگي بر سر آرمانهاي پدران خود اختلافي ندارد، و اگر تفاوت و اختلافي هست، نه در اصل و بنيان که در ظاهر و شيوه و ابزار تحقق آن است که در قالب اقتضائات زمانه و تفاوت‌هاي نسلي قابل تفسير و تبيين است.

7. بيعت با رهبري انقلاب

يکي از ارکان اساسي نظام اسلامي، بدون شک رهبري است. اين مهم که برآمده از نظريه سياسي در اسلام و منبعت از آموزه‌هاي وحياني و عقلاني اسلام ناب محمدي(ص) بوده و در قالب نظريه ولايت فقيه در عصر غيبت صورت بندي شده است، به مثابه راهنماي بصيرت جامعه اسلامي، عامل حفظ هويت و اقتدار و انسجام نظام اسلامي و عبور از مشکلات و دشمني‌ها به حساب مي‌آيد. حضور حداکثري در راهپيمايي 22 بهمن يکي از مطالبات هميشگي معظم له بوده که در کلام ايشان با صراحت بيان گرديده است. حضور باشکوه ملت ايران در اين مراسم لبيکي به مطالبه ايشان و بيعتي مجدد ملت ايران با جايگاه ولايت در تحليل‌ها و ارزيابي‌هاي دوست و دشمن به حساب مي‌آيد.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات