صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۶۳

از روابط پنهان تا افراط‌گرایی

1ـ سرمایه‌گذاری برای گسترش افراط‌گرایی!
«فایننشال تایمز» نوشت: قرار است بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان با چمدانی از پول و قول سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری به پاکستان سفر کند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، عربستان احتمالاً از این کشور خواهد خواست تا در ازای این کمک‌ها به گسترش اسلام افراط‌گرا در این کشور کمک کند که این مسئله می‌تواند توازن در منطقه را به هم بزند. این در حالی است که عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در دبی با یکدیگر دیدار کردند و در صورتی که پاکستان با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت بسته کمک مالی به نتیجه برسد، دست بازتری برای مقاومت در برابر فشارهای عربستان پیدا کند.

2ـ جلوگیری از خروج یک میلیارد دلار ارز
علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان تولید بنزین در ایران به مرز ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده و واردات بنزین از مهر ماه قطع شده است. گفتنی است، با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه خلیج‌فارس به تولید روزانه بنزین ایران، ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر اضافه شد. وی درباره صرفه‌جویی ارزی از واردات بنزین گفت: برای واردات بیش از دو میلیارد لیتری بنزین و با نرخ ۵۰ سنتی بازار فوب خلیج‌فارس باید طی این مدت بیش از یک میلیارد دلار پرداخت می‌کردیم. در ضمن کل بنزین سوپر مورد نیاز ایران در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شود و به واردات در این حوزه نیز نیازی نیست.

3ـ پیشنهادهای پادشاهان سعودی به رژیم صهیونیستی
شبکه 13 رژیم صهیونیستی در گزارشی به روابط پنهانی این رژیم و عربستان سعودی طی سال‌های اخیر اشاره کرد. بر اساس این گزارش، در آخرین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در آگوست 2014، عربستان سعودی به این رژیم پیشنهادهایی داده است؛ از جمله اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان نسخه به‌روز شده طرح صلح عربی را تهیه خواهند کرد، عربستان اعلام خواهد کرد که نزاع فلسطین‌ـ اسرائیل وارد روند تسویه شده است، مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینیان از سرگرفته خواهد شد و عربستان سعودی اقدام منطقه‌ای و بین‌المللی برای بازسازی غزه را برعهده خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات