صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۸۴

یادداشت روزنامه‌ها 28 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

حرکت هوشمند با مسیریاب «گام دوم»

یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که این روزها در سراسر دنیا تولید و استفاده می‌شود، برنامه‌های مسیریاب هستند. مسیریاب‌ها در ابتدا برنامه‌هایی بسیار ساده و ابتدایی بودند که اغلب شامل یک نقشه بود. نقشه‌ای که نشان می‌داد از نقطه الف به نقطه ب چگونه باید رفت و چه مسیر یا مسیرهای احتمالی برای رسیدن به مقصد وجود دارد. مسیریاب‌ها با گذر زمان و بنا به نیاز کاربران و پیچیدگی‌های زندگی امروزی، ارتقا یافته و جزئیات و نکات بیشتری را به کاربر ارائه می‌دهند و به اصطلاح هوشمندتر شده‌اند. چالش‌ها، موانع، حجم‌بار ترافیک، شرایط جوی، تخمین زمانی، تشخیص مکان‌های خاص و... از دیگر امکانات مسیریاب‌های جدید هستند.

حال فرض کنید شما در یک شهر عادی نیستید و می‌خواهید از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر برسید. علاوه بر ترافیک، پیچیدگی و ناآشنایی با بخش‌هایی از مسیر، خطراتی خاص نیز شما را تهدید می‌کند. برخی تابلوها را به عمد عوض می‌کنند تا شما را گمراه کنند. راه‌های به ظاهر کوتاه‌تر و فریبنده‌ای (اما در واقع بن‌بست) وجود دارد که برخی همراهان شما اصرار به استفاده از آنها دارند. کسانی هستند که رسماً و آشکارا می‌گویند نخواهند گذاشت شما به مقصد خود برسید و با تمام توان مانع شما خواهند شد، تا جایی که در برخی خیابان‌ها خرده شیشه و میخ ریخته‌اند تا خودروی شما زمین‌گیر شود و در برخی خیابان‌ها حتی مین‌گذاری نیز کرده‌اند! ذهن نسل جوانی که اهل بازی‌های کامیپوتری است، با چنین فضاهایی بیگانه نیست و حداقل در بازی آن را دیده و تجربه کرده است.

پیچیدگی این شهر خیالی در برابر پیچیدگی‌های دنیای واقعی امروز تقریباً هیچ است. وقتی در یک شهر بزرگ و شلوغ و امن، برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر ، نیاز به مسیریاب وجود دارد و زندگی هوشمند استفاده از چنین امکانی را می‌طلبد، چگونه می‌توان در سطحی بسیار وسیع‌تر و به مراتب پیچیده‌تر و البته با هزار و یک چالش و خطر، بدون چنین برنامه‌ای، پای در مسیر نهاد و گام برداشت؟ پیام رهبر انقلاب موسوم به «گام دوم»، همان برنامه مسیریاب است که برای حرکت چهل سال آینده کشور، نوشته نه، بلکه هوشمندانه، با دقت و جزئیات فراوان طراحی شده است. وقتی مسیر پر از چالش و راه‌های انحرافی است، حرکت بدون مسیریاب، در خوشبینانه‌ترین حالت به خستگی، گم شدن و دور خود چرخیدن منجر می‌شود و با واقع‌‌بینی می‌توان گفت چنین مسافری قربانی خواهد شد و هرگز به مقصد نخواهد رسید.

مسیریاب‌ها اگر چه طراحی دقیق، پیچیده و هوشمندانه‌ای دارند که ناشی از بکارگیری فناوری‌های مختلف و اطلاعاتی عمیق و دقیق است اما کار کردن با آنها ساده و راحت است. لازم نیست کاربر مهندس نرم‌افزار و فناوری اطلاعات باشد تا بتواند از این برنامه استفاده کند که اگر چنین بود، طراحی چنین برنامه‌ای نقض غرض محسوب می‌شد. کافی است کاربر حداقلی از سواد را داشته باشد و بر اساس اطلاعات برنامه عمل کند و در طول راه، فریب مسیریاب‌های قلابی را نخورد. مسیریاب «گام دوم» نیز چنین است. نرم‌افزاری کامل و جامع که در عین هوشمندی بالا و پیچیدگی‌های خاص خود در طراحی، استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت است و کافی است اراده استفاده وجود داشته باشد. این سادگی در فهم و استفاده نیز خود یکی از دلایل هوشمندی بالای این برنامه است.

اگرچه نرم‌افزارها و برنامه‌های عمومی برای تمامی اقشار جامعه طراحی می‌شوند، اما بطور طبیعی کاربران اصلی آنها جوانان هستند و «گام دوم» نیز بطور ویژه‌ای جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد. این موضوع کاملاً هدفمند و با نگاهی عمیق رخ داده است. جوانان موتور محرکه و اصلی پیروزی انقلاب و عبور دادن آن از گردنه‌های سخت و دشوار طی

40 سال گذشته بوده‌اند و ادامه این حرکت نیز جز با تکیه بر توان و انگیزه آنان عملی نیست. این فراخوان نشانگر عمق باور و اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان است. در حالی که عده‌ای تحت تاثیر القائات دشمن و محاسبات و تحلیل‌های ‌اشتباه خود، نسل جوان را تهدید و مشکل ارزیابی می‌کنند، از نگاه رهبر انقلاب، این نسل پرانگیزه و پرتوان است که می‌تواند و باید مشکلات را حل کرده و گام دوم انقلاب را با صلابتی بیش از گذشته به پیش بردارد. این توجه و تاکید بر محوریت جوانان، از سوی رهبر انقلاب امری تازه و دفعی نیست و ‌اندکی آشنایی با طرز فکر و شیوه مدیریتی ایشان نشان می‌دهد، اعتماد و امید به جوانان یکی از اصول بنیادین این شیوه است. انتصابات چند سال اخیر در دستگاه‌های مختلف نیز که از سوی ایشان انجام شده، مؤید همین امر است.

نخستین حس و درکی که پس از خواندن این پیام، به مخاطب دست می‌دهد احساس امید و نشاط است. این امید و انگیزه، سطحی و ناشی از احساسات زودگذر نیست و مبتنی بر واقعیت‌هاست. نکته قابل تامل و بسیار مهم آنکه این امید واقعی و مبتنی بر واقعیت‌ها، درست در مقابل امید کاذبی است که توسط دشمن و برخی افراد ناآگاه ترویج می‌شود و در واقع سرابی است که افراد را به دنبال خود کشانده و با صرف زمان، انرژی و تحمیل هزینه، در نهایت به سرخوردگی و خستگی ناشی از نرسیدن به وعده‌های فریبنده اما توخالی می‌انجامد. اولین و نخستین مطالبه رهبری از جوانان در گام دوم انقلاب نیز توجه و تکیه بر امید صادق و دوری از امید کاذب و فریبنده است؛ «پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت‌های عینی است. اینجانب همواره از

امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر می‌دارم. در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است.»

استفاده از مسیریاب‌ها آداب خاص خود را دارد. نرم‌افزار و برنامه همیشه باید در حالت فعال و مقابل چشم کاربر باشد. یک چشم کاربر به مسیر و چشم دیگرش به صفحه مسیریاب است و با تطبیق این دو، تصمیم گرفته و به موقع عمل می‌کند. لحظه‌ای غفلت می‌تواند منجر به افتادن در مسیری ‌اشتباه و اتلاف وقت و انرژی و دوری از مسیر شود.

کشتی نجات انقلاب اسلامی در دریای طوفانی دنیای امروز، پس از چهل سال تلاطم و پیش‌روی، دومین حرکت خود را آغاز کرده است. تنها چند ساعت پس از انتشار این پیام راهبردی، خون تعدادی از پاک‌ترین مردان این سرزمین، به دست دشمنان ناجوانمردانه به زمین ریخته شد تا علامتی باشد برای آنکه این کشتی را پاسدارانی است که به قیمت خون خود، اجازه توقفش را نمی‌دهند. وَ قَالَ‌ ارْکَبُوا فِيهَا بِسْمِ‌ الله مَجْرَاهَا وَ مُرْسَاهَا إِنَ‌ رَبِّي‌ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ‌. (و [نوح]گفت بر آن سوار شوید، که روانه شدن و لنگر ‌انداختنش با نام خداست، که پروردگار من آمرزگار مهربان است‌. هود - آیه41)

محمد صرفی

***************************************

روزنامه خراسان**

ابزارهای فرامرزی مقابله ایران و آمریکا

نویسنده : امیر مسروری

همیشه این سوال مطرح است که ابزار آمریکا برای مهار ایران در منطقه چیست و اساسا چرا جمهوری اسلامی ایران به بیرون از مرزها توجه ویژه ای دارد. سوالی که برای پاسخ به آن باید تناسبی از راهبردها ی آمریکا و توان و ابزار های ایران برای مقابله با این راهبردها را مدنظر قرار داد. تناسبی که بررسی آن پیام های مهمی در خود دارد.

الف) تروریسم: بزرگ ترین سلاح آمریکا در منطقه که هر نوع رفتار و تصمیم گیری آن می تواند به ضرر جمهوری اسلامی ایران و منابع انقلاب اسلامی تمام شود، تروریسم است. تروریستی که از نظر دینی چهره سیاه و منفوری دارد و می تواند نمادی از جریانات اسلام گرا و حکومت هایی با متد اسلامی باشد تا تبلیغات دستگاه رسانه ای آمریکا در جهان جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را بگیرد. ضمن این که این گروه با داشتن انگیزه های مذهبی و از همه مهم تر اعتقادی سخت، حاضرند جان خود را فدای آرمان هایی کنند که حذف جمهوری اسلامی ایران یکی از این آرمان هاست.این توان برای آمریکایی ها از چند لحاظ حائز اهمیت است که مهم ترین آن سالم نگه داشتن توان رزمی و محیطی برای درگیر شدن مستقیم با جمهوری اسلامی ایران و مشغول سازی ایران به مبارزه با تروریسم است. کما این که به دلیل بی ثباتی دولت های منطقه در مواجهه با تروریسم، این فرصت به وجود می آید که پایگاه های منطقه ای بیشتری تاسیس شود.

ب) کشورهای حاشیه خلیج فارس: کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات دیگر ابزار آمریکا برای مهار جمهوری اسلامی ایران است. از یک سو این کشورها می توانند خرج براندازی و جنگ علیه ایران را تامین کنند و از سوی دیگر آمریکا قادر است با جلب نظر آنان، سلاح هایی را که برای یک جنگ فراگیر با ایران نیاز است توسط این دو کشور در منطقه انباشت کند. از طرفی نباید فراموش کرد به دلیل مخالفت های مذهبی و تنگنای ژئوپلیتیکی که عربستان و امارات در منطقه حاشیه خلیج فارس دارند و نفوذ فراگیر انقلاب اسلامی در عراق و یمن، بازیگری آمریکا برای تحریک این دو کشور افزایش یافته و این دو کشور از پروژه ایران هراسی واشنگتن حمایت کامل دارند. کما این که در جنگی سه ساله تمام هزینه های مبارزه با انصارا...را تامین کردند اما نتیجه ای در برنداشت.

ج) رژیم صهیونیستی: دیگر ابزار آمریکا در منطقه رژیم صهیونیستی و روحیه تهاجم طلبی و جنگ خواهی تل آویو است. هرچند امنیت این رژیم به طور کامل به آمریکایی ها وابسته است اما نباید فراموش کرد که صهیونیست ها در طول مدت سال های اخیر تلاش زیادی کردند تا جنگی را علیه ایران آغاز کنند یا منافعی از امنیت ملی ایران را در منطقه تضعیف کنند.

د) ارتش آمریکا در منطقه: اگر بخواهیم آخرین ابزار آمریکا را در منطقه برای مهار و براندازی جمهوری اسلامی ایران نام ببریم باید از ارتش این کشور در منطقه یاد کرد. اگر فقط واژه ارتش آمریکا را در موتور گوگل جست وجو کنیم، در خواهیم یافت چه تعداد پایگاه نظامی و یگان دریایی در منطقه توسط آمریکا در دور ایران وجود دارد. مسئله ای که می تواند موجب نگرانی هر کشور در محیط پیرامونی خود شود.

با این حال تدبیر جمهوری اسلامی ایران نیز در خور توجه است.تدابیری که بررسی تفصیلی آن وضعیت معادله فرامرزی تقابل ایران و آمریکا را به شکل روشن تری ترسیم می کند.

الف:محور مقاومت: در مواجهه با تروریسم، جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت را تشکیل داد و توانست ضمن دفع تروریسم از منطقه، در تقویت امنیت پایدار همسایگان خود تلاش بسیاری از خود نشان دهد. به طوری که رسما ایالت متحده آمریکا از هزینه شدن هفت تریلیون دلار از بودجه عمومی این کشور در منطقه غرب آسیا سخن گفت که به نفع ایران تمام شده است. در مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران رسما به عنوان مستشار در سوریه و عراق ورود کرد و توانست تروریسم را از مرزها در مرحله اول و از محیط پیرامونی خود تا حدودی در مرحله دوم دور سازد.

ب:2 تدبیرمقابله با عربستان و امارات: در برابر و مواجهه با عربستان و امارات اما تدبیر ایران متفاوت بوده است. آن ها دولت هایی مستقر هستند و ایران نمی تواند همانند تروریسم با آن ها برخورد کند، در چنین شرایطی دو سیاست مهم در دستور کار ایران قرار گرفت. اولین سیاست، سیاست بی توجهی است. تهران در مواجهه با بی خردی و خامی سران این دو کشور از رویکرد بی توجهی و کم توجهی استفاده کرد و در این زمینه موجب شد تا افکار عمومی و نهادهای بین المللی را با خود همراه سازد. در سیاست نظامی نیز به افزایش توان دفاعی گروه های مقاومت تمرکز کرد و توانست گروه های مقاومت را در بدترین شرایط تحریمی و حصر محیطی، به گونه ای رشد دهد که مستقل و غیر وابسته باشند. نمونه بارز آن انصارا... یمن و محور مقاومت در سوریه است. به طوری که در بدترین شرایط ممکن این دو گروه توانستند در برابر سیاست های ریاض و ابوظبی ایستادگی کنند و حاکمیت ملی آن ها را به چالش بکشند.

ج:4 گام مقابله با رژیم صهیونیستی :اما رفتار ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستی قطعا متفاوت است. تهران دولت های امارات و عربستان را به عنوان دو دولت رسمی می شناسد اما چون قصدی بر اقدام پیش دستانه ندارد کمتر تخاصم رسمی در نهادهای بین المللی میان تهران و ریاض به وجود می آید. ولی رژیم صهیونیستی ماهیت متفاوتی دارد و جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای براندازی مستقیم در سرزمین های اشغالی استقبال می کند و بارها علنا توسط مقامات کشورمان بیان شده است. در چنین شرایطی همراه سازی مردم منطقه به مبارزه با رژیم صهیونیستی در گام اول و ایجاد اختلال در صلح سران دولت های منطقه با تل آویو در گام دوم، تسلیح کرانه باختری در گام سوم و از همه مهم تر افزایش دقت موشک های مقاومت در لبنان و سوریه و نیز افزایش قدرت تخریب موشک های برد بلند ایران در گام نهایی، مسئله رژیم صهیونیستی را به چالش کشانده است. به گونه ای که رژیم صهیونیستی ظرف دو روز در نبرد با حماس در غزه مجبور به پذیرش آتش بس شد و امروز بحث بر سر توان موشکی حزب ا... و قدرت تخریب آن در نبرد آینده با ارتش صهیونیستی است.

د-نحوه مقابله با ارتش آمریکا : اما مسئله ارتش آمریکا متفاوت است. واشنگتن می داند در صورت رخداد هر تنش میان دو کشور، پایگاه ها و سربازان ارتش آمریکایی به عنوان یک هدف ثابت، هدف اصابت موشک های ایرانی قرار خواهند گرفت و ایران لحظه ای مکث نخواهد کرد. خروج آمریکا از منطقه نیز به همین دلیل است، زیرا ترامپ می داند با تصمیمات اخیری که برای مبارزه با تهران گرفته، اجرایی کردن آن نیازمند تامین امنیت پایگاه های نظامی و سربازان این کشور در غرب و جنوب غرب آسیاست، در حالی که این سربازان در کمربند محور مقاومت به نوعی محاصره شده اند. در چنین شرایطی خروج آمریکا تنها سیاست معقول ترامپ برای در امان ماندن از موشک ها و توان مقابله ای و دفاع و تهدید جمهوری اسلامی ایران است. با نگاهی به تناسب بیان شده در باره سیاست آمریکا برای مقابله با ایران وراهبردها و ابزارهای کشورمان برای پاسخ به این سیاست ها می توان به خوبی از قدرت جمهوری اسلامی برای برتری در این تقابل فرامرزی چشم انداز واقعی تری ترسیم کرد این جاست که می توان فهمید چرا جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر تلاش زیادی برای تقویت امنیت ملی خود در فرای مرزها کرده و چه دستاوردهای موفقی داشته است.

***************************************

روزنامه ایران**

وداع باشکوه اصفهانی‌ها با پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان

فرمانده سپاه به پاکستان هشدار داد

پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان روز گذشته با حضور مردم و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در اصفهان تشییع شد. فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه بدون تردید انتقام خون شهدای مظلوم‌مان را خواهیم گرفت، خواستار تغییر نحوه برخورد دولت پاکستان با عناصر ضد انقلاب شد و گفت: «درصورتی که پاکستان به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات مزدوران سازمان یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه‌ای خواهد پرداخت.»

به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری با بیان اینکه «حضور و پایبندی مردم در صحنه، همانند آنچه در ۲۲ بهمن ماه شاهد آن بودیم دشمنان را مأیوس و عصبانی و وادار به اقدامات انتحاری توسط مزدوران و تروریست‌های دست‌پرورده خود کرده است و کینه‌توزی و عداوت این دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که انقلاب و ملت ایران در مسیر درستی گام برمی‌دارند»، ادامه داد: «جنایت اخیر، اراده سپاه و سایر نیروهای مسلح را برای ادامه دادن راه شهیدان و مقابله با تهدیدات راسخ‌تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتری به صیانت از امنیت مرزهای کشور پرداخته و انتقام خون شهدای مظلوم‌مان را خواهیم گرفت.»

وی با اشاره به اینکه در برابر توطئه‌ها و حمایت‌هایی که دولت‌های مرتجع منطقه با دستور امریکا و صهیونیست‌ها دارند، به طور قطع اقدامات جبرانی انجام خواهیم داد، اظهار کرد: «از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشد، انتظار است با جدیت به مسئولیت‌های خود در قبال تأمین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهند تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضد امنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.»

سردار جعفری تأکید کرد: انتظاری که از کشور همسایه و مسلمان خود یعنی پاکستان داریم این است که همکاری کند. چرا ارتش و سازمان اطلاعات امنیت پاکستان این گروه را پناه می‌دهد؟ این پناه را نوعی حمایت می‌دانیم. سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان محل اختفای این گروه را می‌داند، اما سکوت پیشه کرده است.

وی ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌ جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود. حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید نیز که پیش از مراسم تشییع با خانواده شهیدان حادثه تروریستی زاهدان دیدار داشت در سخنانی اظهار کرد: «با گذشت

40 سال از پیروزی انقلاب، حوادث این گونه بسیار در کشور روی داده است و نشان می‌دهد که دشمن حاضر نیست به این سادگی با ما کنار بیاید؛ این در حالی است که مردم کشور هر روز مقاوم‌تر از قبل و منسجم‌تر در تمام صحنه‌ها حاضر هستند و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.»

تروریست‌های تکفیری چهارشنبه شب گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر 14 امام حسین (ع) استان اصفهان را منفجر کردند. در اثر این حادثه تروریستی 27 نفر از مرزبانان ایران اسلامی به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری این شهیدان که دیروز در مرکز استان اصفهان برگزار شد، امروز در شهرهای مختلف این استان و زادگاه این شهدا برگزار می‌شود.

***************************************

روزنامه وطن امروز**

تشییع پیکرهای مطهر ۲۷ شهید پاسدار حریم کشور با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد

بدرقه یاران خرازی

گروه سیاسی: تشییع پیکرهای‌ شهدای حادثه تروریستی اخیر با حضور اقشار مختلف مردم، فرمانده کل سپاه پاسداران، دادستان کل کشور و جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری روز گذشته در اصفهان برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این شهدا چهارشنبه گذشته در پی حمله تروریستی گروهک جیش‌الظلم در جاده خاش- زاهدان در حالی که پس از انجام ماموریت خود در حال بازگشت به شهرشان بودند به شهادت رسیدند. در جریان این حمله تروریستی 27 نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 12 نفر نیز مجروح شدند. در مراسم تشییع پیکرهای این شهدا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز به نمایندگی از رهبر انقلاب حضور یافتند و حجت‌الاسلام شهیدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را که چند روز پیش در پی حادثه تروریستی حمله به نیروهای سپاه پاسداران صادر شده بود در مراسم تشییع پیکرهای این شهدا قرائت کرد. همچنین حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به نمایندگی از رئیس قوه‌قضائیه در این مراسم حضور یافت.

مستقیم وارد عمل می‌شویم

در ادامه این مراسم، فرمانده کل سپاه در سخنان خود تاکید کرد صبر جمهوری اسلامی به سر آمده است و انتقام شهدای‌مان را از عربستان و امارات خواهیم گرفت. سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکرهای مطهر پاسداران امنیت ایران اسلامی در اصفهان اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی و دو تا نیستند و برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی و ایجاد ناامنی بسیج شده‌‌‌‌اند اما نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی در سراسر کشور مشغول مبارزه با این توطئه‌گری‌ها هستند. وی افزود: دشمنان در طول چند سال اخیر با توطئه‌گری کشورهای مزدور منطقه بویژه عربستان و امارات به دنبال ایجاد ناامنی در کشور و عبور از مرزها بودند که نیروهای مرزی اجازه ندادند مشکلی در مرزها ایجاد شود. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان به دنبال این شکست‌ها، به فکر انجام عملیات انتحاری در عمق استان سیستان‌وبلوچستان افتادند تا ایجاد ناامنی کنند، گفت: آنها بالاخره پس از چند تلاش ناموفق توانستند این عملیات را انجام دهند، در حالی که سال گذشته ۷ عملیات انتحاری خنثی شده بود. به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر جعفری ادامه داد: ملت ما باید بداند که نیروهای امنیتی بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در مرزها آماده عمق‌بخشی به امنیت مرزها هستند و انتقام این جنایت را از دشمنان خواهند گرفت. وی تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌‌ریزی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در ایجاد ناامنی و ترور، سازمان‌‌های اطلاعاتی عربستان و امارات به طور مشخص در راستای ایجاد ناامنی در منطقه جنوب‌شرق در حال برنامه‌ریزی‌‌های مختلفی هستند و اطلاعات موثقی در این رابطه وجود دارد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران من‌بعد ملاحظات قبلی را نخواهد داشت و در صورت تداوم و حتی برای انتقام این جنایت به صورت مستقیم وارد عمل خواهد شد، گفت: از همسایه مسلمان‌مان پاکستان این سوال را داریم که چرا ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان در سایه سکوت خود به این گروه‌‌های تکفیری پناه می‌دهند؟ این سکوت نشان‌دهنده نوعی حمایت از این گروهک‌هاست و سازمان اطلاعاتی پاکستان باید در این‌باره پاسخگو باشد. سرلشکر جعفری تاکید کرد: سازمان امنیتی پاکستان بدون شک محل اختفای این گروهک‌ها را می‌داند اما سکوت اختیار کرده است. وی با تاکید بر اینکه دولت‌‌های خائن امارات و عربستان بدانند که صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌‌های مخفیانه از گروهک‌‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد، عنوان کرد: انتقام خون شهیدان‌مان را از دولت‌‌های امارات و عربستان خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور می‌خواهیم دستان ما را برای انجام عملیات‌‌های انتقام‌جویانه بیش از گذشته باز بگذارند. فرمانده کل سپاه گفت: پاکستان هم بداند که من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان اطلاعات پاکستان از گروهک جیش‌الظلم را بپردازد و بی‌شک این هزینه برای آنها بسیار سنگین خواهد بود. سرلشکر جعفری در پایان تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از نوع آمریکایی، اسرائیلی، عربستانی و تکفیری باید بدانند آنچه در مسیر انقلاب اسلامی به آن نیاز داریم، خون شهید است که اثرگذاری آن در مسیر 40 ساله انقلاب اسلامی روشن است.

حضور جمعی از بزرگان اهل‌سنت در مراسم

روز گذشته جمعی از بزرگان اهل سنت سیستان‌وبلوچستان نیز به این مراسم آمدند تا به همه دنیا اعلام کنند از اعمال تکفیری‌ها و عوامل وهابی برائت می‌جویند. نماینده سران طوایف استان سیستان‌وبلوچستان ضمن محکومیت این حادثه تروریستی گفت: ما را در غم فرزندان عزیز خود شریک بدانید، فرزندان اصفهان افتخار ما بودند و امروز انگار فرزندان خود را از دست داده‌‌‌‌‌ایم و انتقام خون این مظلومان را می‌گیریم.

دولت پاکستان پاسخگو باشد

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در حاشیه مراسم وداع با پیکر‌‌های شهدای جنایت تروریستی سیستان‌وبلوچستان که شامگاه جمعه برگزار شد، با بیان اینکه جنایت اخیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اراده سپاه و سایر نیروهای مسلح را برای ادامه دادن راه شهیدان و مقابله با تهدیدات راسخ‌‌‌‌‌‌تر کرده، تاکید کرد: با اقتدار و صلابت بیشتری به صیانت از امنیت مرزهای کشور پرداخته و انتقام خون شهدای مظلوم‌مان را خواهیم گرفت. وی با اشاره به اینکه در برابر توطئه‌ها و حمایت‌‌‌هایی که دولت‌های مرتجع منطقه با دستور آمریکا و صهیونیست‌ها دارند، به‌طور قطع اقدامات جبرانی انجام خواهیم داد، اظهار کرد: از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که انجام داده‌‌اند پاسخگو باشد، انتظار است با جدیت به مسؤولیت‌های خود در قبال تامین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهد تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضدامنیتی علیه ملت ایران قرار دهند. فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه همانگونه که رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی عنوان کردند شرایط با گذشته متفاوت بوده و دولت پاکستان باید نحوه برخوردش با این عناصر ضدانقلاب را تغییر دهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تأکید کرد: درصورتی که پاکستان در این زمینه به مسؤولیت‌های خود عمل نکند جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی حق مقابله با تهدیدات پیرامونی در مرزهای کشور مجاور را برای خود محفوظ دانسته و با اعمال اقدامات جبرانی به مجازات تروریست‌‌های مزدور سازمان‌‌های جاسوسی کشورهای منطقه و فرامنطقه خواهد پرداخت.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات