هرمزگان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۱۶
رئیس جمهور در بندرلنگه:

دشمنان به دنبال انشقاق میان دولت و مردم هستند

رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرلنگه گفت: دشمنان به دنبال انشقاق میان دولت و مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرلنگه با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی زاهدان اظهار داشت: به روح شهدای حادثه تروریستی زاهدان درود می‌فرستیم و در برابر این مردان استوار که برای دفاع از سرزمین و مرزهای ما و امنیت کشور از جان خود گذشتند تعظیم می‌کنیم.

‎وی افزود: تروریست‌هایی که دست به این اقدام خباثت‌بار زدند خارج از تمام معیارهای انسانی هستند و  انتقام خون شهدا را از این مزدوران خواهیم گرفت.

‎رئیس جمهور ادامه داد: نخواهیم گذاشت مزدورانی به پاسداران و مرزبانان غیور ما حمله‌ور شوند و از دست انتقام الهی و مردم مومن فرار کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ایران اسلامی نیازی به حضور نیروهای خارجی و آمریکا در منطقه ندارد و هرچه زودتر این نیروها از منطقه خارج شوند ثبات و آرامش نیز در منطقه حکمفرما خواهد شد.

‎رئیس جمهور با تاکید بر سیاست امنیت‌آفرینی در منطقه از جانب ایران اسلامی گفت: ایران با همه کشورهای همسایه روابطی برادرانه می‌خواهد و هیچ‌گاه آغازگر تجاوز در منطقه نبوده‌ایم.

‎وی، رشد و پرورش صدام را نمونه‌ای از خطای استراتژیک کشورهای همسایه برشمرد و گفت: امروز برخی از کشورهای همسایه، به مراتب خطای بیشتری می‌کنند و امنیت را در دوستی با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانند حال آنکه امنیت منطقه در دستان مسلمانان است.

‎روحانی با تأکید بر حفظ وحدت کشورهای همجوار در جهت ایجاد امنیت پایدار خاطرنشان کرد: ایران همواره روابط صلح‌آمیز و برادرانه‌ای با همسایگان خود داشته است اما متاسفانه برخی همسایگان راه را اشتباه انتخاب کرده و به سراغ آمریکا و صهیونیزم رفته‌اند.

‎رئیس جمهور ادامه داد: این کشورها گمان می‌کنند ایران قدرتمند، چشم طمع به آنها دارد درحالی که ما به دنبال ایجاد روابط دوستانه هستیم و دشمنی چند کشور حاشیه خلیج‌فارس با ایران به ضرر آنها تمام خواهد شد.

‎وی با بیان این مطلب که انقلاب ما اسلامی و مردمی است، اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی همواره جمهوری اسلامی به‌دنبال تامین امنیت، افزایش معنویت و پیشرفت برای کل منطقه بوده است که گفتار و عمل ما در شرایط کنونی همین موضوع را اثبات می‌کند.

‎روحانی از تلاش جبهه استکبار برای ایجاد شکاف و اختلاف میان اقوام و مذاهب در ایران برای ضربه زدن به حاکمیت دینی خبرداد و گفت: اما با اتحاد و همبستگی ملت دشمن به این هدف نخواهد رسید، و در نقاط مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر شاهد وحدت مثال‌زدنی میان شیعه و سنی هستیم.

‎رئیس جمهور یکی از تصمیات مهم دولت‌های یازدهم و دوازدهم را تقویت وحدت میان اقوام و مذاهب برشمرد و گفت: از ابتدای این دولت‌ها تاکنون در سراسر استان‌ها در مناصب مهم مدیریتی از وجود برادران اهل تسنن هم استفاده شده است.

وی، شایسته‌سالاری را ملاک انتخاب افراد برای تصدی پست‌های مهم عنوان و تصریح کرد: برای این دولت تنها نکته قابل اهمیت شایسته‌سالاری است و شیعه و سنی و زن و مرد برای ما اهمیتی ندارد و از استانداران و فرماندارن می‌خواهم اساس استخدام‌ها را بر شایسته‌سالاری قرار دهند.

‎روحانی تاکید کرد: هر فردی که ایران، اسلام و قانون اساسی کشور را قبول دارد در زیر چتر قانون اساسی دارای حقوق مساوی است.

‎رئیس جمهور گفت: اصل اساسی در انتخاب‌ها، قانون‌گرایی است همه باید در جهت صیانت از منافع ملی به قانون احترام بگذاریم.

‎وی با بیان این مطلب که وجب به وجب ایران اسلامی برای ما گرامی است و برای هر وجب آن خون می‌دهیم، افزود: خون آشامان و کسانی که به غلط به پاسداران این میهن حمله کردند باید بدانند این چنین اقدامات بر عزم جدی ما برای مبارزه با تروریسم اضافه خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد این مزدوران بخواهند به منافع ملی ما آسیب بزنند.

روحانی با تاکید بر وجود اراده ملی برای توسعه بیشتر کشور و پایداری انقلاب گفت: در راهپیمایی اخیر ۲۲ بهمن ملت اعلام کرد که راه آزادی، استقلال و مسیر حاکمیت را ادامه خواهد داد و همچون گذشته در برابر ظالمان خواهیم ایستاد و از حقوق مظلومان دفاع خواهیم کرد.

‎رئیس جمهور افزود: ملت از اینکه دشمن ما را در فشار قرار داده است نمی‌هراسند و به خوبی می‌دانیم که استکبار از این طریق دنبال فشار بر ملت و ایجاد شکاف و اختلاف میان حاکمیت، نظام، قوای سه گانه و رهبری با مردم است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد اعتماد مردم به نظام را سست کند اما امروز با وحدت و اتحاد زیر یک پرچم و رهبری یک رهبر و یک دولت و قانون اساسی با منافع ملی مشترک برای عظمت ایران اسلامی در این روزهای سخت متحد ایستاده‌ایم.

‎وی با اشاره به این مطلب که این روزها روزهای آزمایش است تاکید کرد: در این هرمزگان وجود خلیج فارس، دریای عمان و اتصال به اقیانوس هند، وجود جزایر ۱۴ گانه و خط ساحلی ۹۰۰ کیلومتری نعمت منطقه است که باید از آن در جهت رفع معضل بیکاری بهره برد.

‎روحانی بیان داشت: وجود جزایر زیبا و آب‌های شفاف و ایجاد جاذبه‌های گردشگری این امکان را می‌توان فراهم کرد که بیکاری از بین برود و صنعت گردشگری در این منطقه رونق یابد.

‎وی از برنامه‌های ویژه دولت برای غرب استان هرمزگان خبرداد و گفت: ایران به لحاظ گازرسانی به نقاط مختلف در شرایط خوبی است اما باید در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان به این موضوع به صورت ویژه نگاه شود.

‎رئیس جمهور گفت: تا پایان این دولت گاز را به شهرستان‌های این منطقه خواهیم رساند و تلاش  خواهیم کرد که لوله‌کشی گاز به عنوان یکی از نیازمندی‌های مردم برای آسایش بیشتر و توسعه صنعت هر چه زودتر اجرایی شود.

‎روحانی، پرورش ماهی و میگو را به عنوان یکی از راهگشاترین فعالیت‌ها در جهت افزایش تولید شغل در استان هرمزگان برشمرد و گفت: به همین منظور طرح ۱۳ هزار هکتاری پرورش میگو را در این استان دنبال و تکمیل می‌کنیم.

‎وی از تخصیص ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه و طرح‌های کارشناسی شده در  غرب هرمزگان خبر داد و گفت: این بودجه مازاد بر بودجه تخصیص‌یافته برای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که پیس از این دولت وعده آن را داده بود، است.

‎رئیس جمهور، توسعه بندرگاه بندرلنگه را یکی از طرح‌های مهم برشمرد و گفت: این بندرگاه بندر مهمی است برای تجارت و صیادی نیاز به توسعه دارد و به مردم وعده می‌دهم تا سال ۹۹ و در همین دولت توسعه بندرگاه اجرایی شود.

‎وی یکی از طرح‌های مهم دولت را احداث بزرگراه از پارسیان تا بندرعباس و از بندرعباس تا سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: بخش عظیمی از این طرح اجرایی شده و تنها ۱۲۰ کیلومتر از آن باقی‌مانده که امیدواریم با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ضمن تکمیل طرح نقش موثری در رونق گردشگری و اشتغال‌آفرینی برای استان هرمزگان ایفا کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات