صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۴۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30 بهمن

وزیر خارجه پاکستان ضمن محکوم‌کردن حادثه تروریستی زاهدان اعلام کرد: برای هرگونه همکاری با ایران آماده هستیم. «شاه محمود قریشی» اظهار داشت: حادثه تلخ تروریستی در زاهدان سبب تأسف فراوان ما شد. ایران همسایه ما است و هرگز اجازه ایجاد مشکل برای ایران را نخواهیم داد، ما قصد نداریم خود عامل نگرانی ایران باشیم. قریشی اظهار داشت: اسلام‌آباد خود را موظف به حفظ امنیت کشورهای همسایه می‌داند و اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای ناامن کردن دیگر کشورها استفاده شود.
علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز صادرات بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: در حال حاضر، بنزین و گازوئیل را صادر و در بورس هم عرضه می‌کنیم. وی درباره کشورهای مقصد توضیح داد: مقصد صادرات، کردستان عراق، عراق، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه دریای خزر هستند. البته به کشورهای حاشیه دریای خزر بیشتر سوخت هوایی، نفت سفید و نفت گاز صادر می‌شود.
وبگاه کنگره ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) و کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا (DNC) به تازگی قطعنامه‌ای را به تصویب رسانده‌اند که خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای کشورهای موسوم به گروه 1+5 با ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی، یعنی «برجام» شده‌اند. این اقدام تضمین می‌کند که در صورت قدرت گرفتن حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، بازگشت به توافق هسته‌ای ایران از اولویت‌های دولت جدید آمریکا خواهد بود.
اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه 2019 (دی97) با یک دلار و 45 سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 56/29 دلار رسید. متوسط قیمت نفت ایران طی سال 2017  برابر با 49/60 دلار به ازای هر بشکه و در سال 2018 نیز 65/85 دلار در هر بشکه عنوان شده است.
یحیی آل‌اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی در تحلیلی از بیانیه گام دوم انقلاب، درباره اینکه چرا اقتصاد کشور هم‌تراز بخش‌های دیگر مانند علمی و نظامی موفق نبوده است، گفت: اشکال مدیریت اقتصاد کشور طی سال‌های گذشته این بوده که در اقتصاد، اسلامی و انقلابی عمل نکرده‌ایم و از مدل‌های غربی استفاده کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات