خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۴۹

پایان عمر انقلاب اسلامی کی خواهد بود؟!

تربیت نسل انقلابی مرهون روح بلند و جاودانه دردانه جهان تشیع، بانو حضرت زهرا است و فراموش نکنیم که کارت بیمه انقلاب و چهل ساله شدن آن به چنین سرچشمه ای متصل است.
پایگاه بصیرت / محمد سالاری
سالگرد چهل ساله شدن انقلاب جمهوری اسلامی ایران با شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام و معلم شهادت و ایثار مقارن گشت. فراموش نکنیم که انقلاب هایی ماندگار می مانند که پشتوانه معنایی و فکری مستحکم و پایداری داشته باشند و انقلاب اسلامی ایران نیز که پرچم دار صلح و عدالت و آزادگی در جهان است، باید همواره پشتوانه های غنی و محکم تئوریک خود را حفظ کند و بر اساس آن قدم بردارد. بی شک این بانوی گرامی اسلام و اندیشه و عمر گهر بار ایشان هموراه چراغ راهی می تواند باشد از برای انقلاب اسلامی، و عدم توجه به سبک زندگی این حضرت و سایر ادمه معصومین علیهم السلام، بدون تعارف موجبات به قهقرا رفتن انقلاب را سبب خواهد شد.
 انقلاب های مادی دنیا از آنجایی که آلوده به متاع دنیویست، اصول و هدفش هم جا به جا می شود و چه بسا به زوال می انجامد؛ چیزی که در انقلاب های دنیا اتفاق افتاده است. این که گفته می شود انقلاب فرزندان خود را می بلعد شاید حکایت همین امر باشد که روح مادی گری و قدرت طلبی بر اصول و هدف انقلاب برتری پیدا می کتد. جوهر و ماهیت انقلاب ایران مرهون تلاش های گذشته است و بدون تردید به تربیت مادری می رسد که نسل انقلابی را برای تمام تاریخ بشریت پروش داد. فاطمه(س ) اولین انقلاب جهانی اسلام را با تربیت سالار شهیدان در سرزمین کربلا به ارمغان آورد و راه حقیقت را به انسان ها آموخت. تربیت نسل انقلابی مرهون روح بلند و جاودانه دردانه جهان تشیع، بانو حضرت زهرا است و فراموش نکنیم که کارت بیمه انقلاب و چهل ساله شدن آن به چنین سرچشمه ای متصل است که قرار است روزی به دست صاحب اصلی خود حضرت ولی عصر تحویل داده شود. امروزه که آرمان انقلاب اسلامی ایران نسخه نهایی عبور از تعلقات مادی و رسیدن به عدل جهانی را تجویز می کند، برای وصول به نهایت اصلی خود باید راه و رسم فرزندان فاطمه را ادامه دهد تا جاودانه باشد و جاودانه بماند. در ذیل به چهار التزام مهم و اساسی پیش روی انقلاب که برگرفته از سیره و روش فاطمی است، اشاره می شود:

1- ارجحیت ولایت مداری :
انقلاب اسلامی از لحاظ جوهری و ماهیت، امتداد حاکمیت رسوالله (ص) است و باید ولایتمداری اصل لاینفک امور باشد و این روزها اگر آسیب متوجه ماست، ناشی از انحراف ما از صراط ولایت مداری است.

2- عجین گشتن تخصص به تعهد انقلابی: 
در وهله اول باید در عصر تخصص و علم سکانداری انقلاب را به افراد متخصص واگذار کنیم که در جهان جدید بتوانند ابتکار و خلاقیت و پیشرفت را به ارمغان بیاورند و در وهله دوم تهعد انقلابی را در مرکزیت قرار داده و متخصصین متعهد را به استخدام درآورد تا با روحیه جهادی به رسالت خود عمل کنند.

3- استکبار ستیزی و شناخت دشمن از دوست:
این مبحث، یعنی مسلح شدن به نگاه و بصیرت انقلابی که دوست و دشمن را بتوان شناخت. امروز برخی مسئولین دچار خطای تحلیلی هستند و دشمن را تعریف دیگری می کنند که بی تردید این یک آسیب راهبردی است که متوجه مسئولان می باشد. لذا دشمن همیشه راه و رویه استکباری خود را ادامه داده است و تنها جهت گیری ها تغییر می کند. در رابطه با آمریکا به نقل از حضرت آیت الله جوادی آملی، "اگر به این دشمن دست بدیم بعد باید انگشتان دست را شمرد" و لذا دشمن همیشه به دنبال ضربه زدن است. استراتژی یکی است و فقط تاکتیک های آن نسبت به زمان تغییر می کند.

4- خدمت مداری به جای قدرت مداری:
در هر انقلابی که متولیان آن آلوده به قدرت طلبی شدند و این اصل را فراموش کردند که خدمتکار آن جامعه باشند تا والی قدرت، انقلاب ها به انحراف رفته است. فلذا باید متصدیان قدرت خود را خدمتکار این مردم بدانند تا اعتماد عمومی و مشروعیت دینی و مدنی را از دست ندهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات