تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۶۴

جنگ لایک با تسلیحات شبکه های اجتماعی (قسمت دوم)

صنعت پورن در این کتاب، به عنوان ریشه های کثیف آزادی های دیجیتال نام برده می شود و در این مورد اینگونه می نویسد : « تجارت پورنگرافی در شاهراه های اطلاعاتی، در یک بررسی از 917410 تصویر، داستان کوتاه و انیمیشن پورن مشخص گردید که آن ها هشت و نیم میلیون بار در چهل شهر از کشورهای مختلف دانلود شده اند. در واقع، چهار پنجم فضای اینترنت را پورن به خود اختصاص داه است، آماری که باعث شد مجله تایمز عکسی را منتشر کند که در آن یک کودک به صفحه مانیتور چشم دوخته بود در حالی که لغت « سایبر پورن» بر این مانیتور نقش بسته بود»
در قسمت اول یاداشت مرور بر کتاب جنگ لایک با تسلیحات شبکه های اجتماعی، مقدمه ای از صحنه درگیری نبرد جدید و نظرات مختلفی نسبت به این کتاب منتشر شد. در این قسمت بخش های مختلف این کتاب را تیتر وار بیان خواهیم کرد.
این کتاب 9 بخش اساسی با عناوین ذیل را دربر می گیرد:
1.    جنگ آغاز می شود( مقدمه ای بر جنگ لایک)
2.    هر کابل یک رشته عصبی( چگونه اینترنت جهان را تغییر داد)
3.    واقعیت خارج از آن جا است ( رسانه اجتماعی و پایان راز ها)
4.    امپراطوری ها تلافی می کنند( سانسور،اطلاعات غلط و دفن واقعیت)
5.    ماشین غیر واقعی ( صداقت در مقابل ویروسی شدن)
6.    بر نت مسلط شوید ، بر روزگار مسلط خواهید شد (جنگ های جدید کانون توجه و قدرت)
7.    جنگ لایک (مناقشاتی که بر وب و جهان حکمفرمانی می کنند)
8.    اربابان دنیا ( قوانین جدید و حکمرانان جنگ لایک)
9.    نتیجه گیری ( آن چه که ما می دانیم و آن چه که ما می توانیم انجام دهیم)
در قسمت هایی از این کتاب خود نویسنده اذعان نموده است که توئیتر و یوتیوب به بسترهایی برای ترویج افکار گروه های تکفیری از جمله داعش تبدیل شده است.
صنعت پورن در این کتاب، به عنوان ریشه های کثیف آزادی های دیجیتال نام برده می شود و در این مورد اینگونه می نویسد : « تجارت پورنگرافی در شاهراه های اطلاعاتی، در یک بررسی از 917410 تصویر، داستان کوتاه و انیمیشن  پورن مشخص گردید  که آن ها هشت و نیم میلیون بار  در چهل شهر از کشورهای مختلف دانلود شده اند.  در واقع، چهار پنجم فضای اینترنت را پورن به خود اختصاص داه است، آماری که باعث شد مجله تایمز عکسی را منتشر کند که در آن یک کودک به صفحه مانیتور چشم دوخته بود در حالی که لغت « سایبر پورن» بر این مانیتور نقش بسته بود»
در نتیجه گیری این کتاب برای درمان و مقابله با فضای مسموم اینترنت برای جامعه آمریکا اینگونه می نویسد:   درست همانند تمام شرکت هایی که در حوزه سلامت عمومی نقش دارند، دره سیلیکون(silicon valley) هم این وظیفه را دارد تا به ساخت سواد اطلاعاتی عمومی کمک کند، با وجود سکو هایی که اطلاعات غلط را اشاعه می دهند، شرکت های رسانه های اجتماعی این توانایی را دارند تا عموم مردم را  مساعدت نمایند تا در این فضا واکسینه شوند. موثرترین راه حل، اخطار تنها به شهروندان درباره اطلاعات غلط در این فضا نیست( برای مثال هر چه را که در این فضا می بینید باور نکنید) بلکه آموزش سواد اطلاعاتی موثر به مردم است و این که آن ها دائماً در این فضا سیبل حمله هستند و این که بفهمند چگونه و چرا باید علیه این اطلاعات غلط مبارزه کنند. شرکت های رسانه های اجتماعی باید این اطلاعات غلط را دفن کنند تا این که آن ها را درمیان قربانیان خود به اشتراک بگذارند. شرکت های رسانه اجتماعی مشتریان خود را دراین فضای نبرد بدون اسلحه رها کرده اند. این شرکت ها باید فعالانه، خدمات اجتماعی،سیاسی و اخلاقی خود را رصد کنند.»




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات