صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۸۹

اخبار کوتاه شنبه 4 اسفند

روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد: 13 نفر از اعضای وابسته به گروهک داعش که در قالب دو تیم تروریستی قصد کشتار مردم و ترور برخی روحانیون اهل سنت کشور را داشتند، به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند. برخی از این افراد در خارج از کشور آموزش نظامی دیده و با هدایت یکی از سرکردگان عملیات نظامی گروهک داعش به دنبال اقدام تروریستی بودند. گفتنی است، از این افراد بمب‌های کنترل از راه دور، اسلحه و مهمات کشف شد.
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی با خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است که خارج از حیطه کنترل خودروسازان است. وی تصریح کرد: با همت قطعه‌سازان و خودروسازان بیش از ۸۰ درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و از همه کسانی که می‌توانند در داخلی‌سازی قطعات همکاری کنند، دعوت می‌شود. رحمانی افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود همه قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی کنیم.
وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: این کشور در سال ۲۰۱۸ به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی برخی کشور‌های جهان متحمل ضرر 3/6 میلیارد دلاری شده است. بیشترین زیان روسیه از محل تحریم‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بوده است؛ به گونه‌ای که این تحریم‌ها 2/42 میلیارد دلار در سال گذشته به اقتصاد روسیه خسارت ‌زده است. گفتنی است، تحریم‌های آمریکا 1/17 میلیارد دلار و اوکراین ۷۷۵ میلیون دلار به اقتصاد روسیه آسیب‌ زده است.
دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به نقل از دبیر این شورا خبر ساختگی و دروغین مبنی بر انتقاد از گرفتن حقوق 20 میلیون تومانی اعضای شورای عالی و  تعدیل 30 درصدی کارمندان دبیرخانه به دلیل کارآیی نداشتن را تکذیب کرد. دبیر شورای‌عالی عالی انقلاب فرهنگی گفته است: «اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی اساساً حقوقی به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت نمی‌کنند.»
«اردشیر زاهدی» وزیر امور خارجه دوره پهلوی دوم و داماد شاه مخلوع در گفت‌وگو با نشریه «امریکن هرالد تریبیون» با خوش‌خیال خواندن رضا پهلوی و اپوزیسیون‌های خارج‌نشین، گفت: کسی که از خارجی‌ها علیه مردم خود پول می‌گیرد، خائن است.
بانک «جی پی مورگان» اعلام کرد بر اساس آخرین اطلاعات ثبت سفارش کالا‌های بادوام، تولید ناخالص داخلی آمریکا احتمالاً در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به 1/5 درصد کاهش پیدا می‌کند که پیش از این رقم 1/75 درصد برآورد شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات