صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۲۱

از اذعان به سوءمدیریت تا شکایت از وزیر ارتباطات

1ـ ردّ پای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد کشور
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز عرصه جنگ‌ گسترش پیدا کرده است و یکی از زمینه‌های دشمنی در حوزه اقتصاد است. آنها در این حوزه با جلوگیری از فروش نفت و مبادلات ارزی کار خود را شروع کرده‌اند. سردار حاجی‌زاده افزود: همان‌طور که ما موشک‌های‌مان را جایی می‌بریم که آسیب نبینند، اقتصاد هم باید مقاوم باشد. اگر اصل دشمنی دشمنان را پذیرفته‌ایم، خب پس باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم. با وجود رشد فضای سایبری در کشور، از آن سوی مرزها می‌توانند در بخش‌های زیرساختی ما عملیات سایبری انجام دهند و ما متأسفانه در بخش‌های غیر نظامی بسیاری از این تهدیدات را جدی نگرفته‌ایم؛ از این رو باید در حوزه پدافند غیر عامل نگاه‌مان را متحول کنیم. وی‌ گفت: ردپای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست. عربستان در پاکستان پول می‌دهد و انسان اجیر می‌کند تا صدها عملیات علیه ما انجام دهند که یکی از آنها موفق می‌شود ‌و 27 پاسدار ما به شهادت می‌رسند.

2ـ حتی حاضر نیستند به جلسات مجمع بیایند!
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولت فضا را به گونه‌ای کرده است که در صورت تصویب شدن یا نشدن لوایح FATF در مجمع، به فرافکنی خود ادامه دهد. دولتی‌ها، مجمع را زیر فشار گذاشته‌اند که اگر لوایح تصویب نشود، اعضای مجمع باید پاسخگو باشند. خود رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص شرکت نمی‌کند، بعد انتظار دارد این موضوع مورد توجه اعضا باشد. پرویز سروری همچنین افزود: این رفتار سیاسی دولت به چه معناست؟ این یعنی هر آن چیزی که ما گفتیم، باید اجرا کنید و هر نهادی که بخواهد نظری خلاف دولت بدهد، زیر بار سنگین فرافکنی‌های ما قرار خواهد گرفت. پس با چنین شرایطی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به چه کار می‌آید؟! اگر مجلس و شورای نگهبان صرفاً باید امضاکننده لوایح دولت باشند، به وجود آنها نیازی نیست و باید جمع شود.

3ـ شکایت از وزیر ارتباطات
جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌ شده؛ اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ یک از این تذکرات تمکین نکرده است. وی با بیان اینکه طرح شکایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای کارکنان تهران مطرح ‌شده، یادآور شد: این طرح شکایت هم از سوی مدعی‌العموم و هم از سوی دو هزار نفر از مردم اهواز بوده است. جاویدنیا تصریح کرد: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند؛ زیرا تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و در نهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزان‌شان شهید شدند.

4ـ تعدادی از مسئولان انگیزه کار کردن ندارند!
«سیده فاطمه ذوالقدر» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات موجود، به سوء‌مدیریت برخی مسئولان دولتی برمی‌گردد، اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای از آنان انگیزه کافی برای کار کردن ندارند و صرفاً تحریم را عامل این وضع می‌دانند؛ در حالی که همه مسائل و مشکلات صرفاً بر اثر تحریم نیست و چه بسا با تدبیر، درایت، دلسوزی، نظارت و رصد تحولات در هر حوزه و بهره‌گیری از دانش عملیاتی و علمی و توجه به ظرفیت‌های داخلی و پرهیز از حرکت بر مدار روش‌های خاک‌ گرفته که ناکارآمدی آنها به اثبات رسیده، عبور از شرایط پیش رو را میسر می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات