صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۲۹

حرف روز/ دوگانه‌سازی مجدد!

در مقطع کنونی، دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌برداری از وضعیت اقتصادی موجود که عمدتاً ناشی از سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت است، به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و القای دوگانه معیشت‌ـ نظام هستند[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
یادداشت: در مقطع کنونی، دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌برداری از وضعیت اقتصادی موجود که عمدتاً ناشی از سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت است، به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و القای دوگانه معیشت‌ـ نظام هستند. بنابراین آمریکا با اتخاذ سیاست فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده، اقتصاد و معیشت مردم را نشانه رفته است. ایالات متحده به کمک فضای مجازی و با عملیات روانی سعی در مهندسی افکار مردم و جوانان دارد تا بتواند مردم را در مقابل نظام قرار دهد؛ از این رو توجه به سه نکته ضروری است؛
۱ـ آمریکا و جامعه غرب با فعال‌سازی همه توان خود در حوزه عملیات روانی، عملاً جنگ سخت و فیزیکی را از دستور خود خارج کرده و تلاش همه‌جانبه‌ای برای محدود کردن اقتصاد ایران آغاز کرده‌اند؛ از این رو صحبت از مذاکره یا اعتماد مجدد به غرب به جای مقاومت در مقابل آنان، جای تعجب دارد.
۲ـ سیاست دوگانه‌سازی که در چند سال گذشته در موضوعاتی، چون هسته‌ای‌ـ معیشت و... مطرح شده است، به طور قطعی برای انحراف افکار عمومی بوده و هیچ نفعی برای ملت ایران ندارد؛ اتفاقی که به عینه در برجام دیده شد. در نتیجه امروز مسئولان کشور نباید دچار اشتباه محاسباتی شده و در مقابل سیاست دوگانه‌سازی حساس باشند.
۳ـ جنگ امروز، جنگ شناختی است. تغییر افکار و ذهن مردم با برجسته‌سازی سوء مدیریت‌ها و نارضایتی‌ها، تغییر نگرش در خواص از جمله سلبریتی‌ها و در نتیجه تغییر در باورها، از جمله اهداف جنگ شناختی است؛ از این رو دشمن با ایجاد جنگ شناختی به دنبال ضربه زدن به آرمان‌های نظام اسلامی در داخل کشور است که به طور قطعی شکست سنگینی نیز خواهد خورد. در پایان باید گفت، دشمن در برابر ملت ایران شکست خورده و رو آوردن به جنگ روانی دلیلی بر همین ضعف است. همه باید هوشیار باشیم که ایجاد ناامیدی در صدر برنامه‌های عملیات روانی غرب علیه کشورمان قرار دارد. ارائه تصویر سیاه از سال آینده از هم اکنون در رسانه‌های معاند و ضد انقلاب شروع شده است که همگی باید هوشیار و حساس باشیم. نباید فراموش کنیم که هنر انقلاب اسلامی عبور از بحران‌هاست و در جنگ اقتصادی نیز ملت بزرگ ایران پیروز خواهند شد و شکست سنگینی در انتظار غرب است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات