صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۰۰

اخبار کوتاه دوشنبه 13 اسفند

برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی با برگزاری نخستین همایش انتخاباتی به طور رسمی وارد رقابت‌های سیاسی برای مقابله با دونالد ترامپ شد. او در کارزار مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم رقیبی بسیار جدی برای هیلاری کلینتون بود. او در سخنرانی خود دونالد ترامپ را «خطرناک» خوانده و وعده داده است یک «انقلاب سیاسی» به راه بیندازد و در مقابل «طمع‌کاری نظام سرمایه‌داری» بایستد.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: «جمهوری اسلامی ایران در محور ثبات‌سازی و ثبات‌خواهی به دعوت دولت سوریه و در جهت کمک به مردم سوریه به این کشور رفته و در آنجا مستقر است و تا زمانی که دولت سوریه خواهان این وضعیت باشد، بقا پیدا خواهد کرد و این جلز و ولز و این سفرهای بی‌فایده و حرف‌های بی‌عمل نتانیاهو تأثیری در این بقا نخواهد داشت.»
مرکز آمار اعلام کرد‌: افزایش 79/3 درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و 60/3 درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش 25/4 درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.
عباس پازوکی، مدیرعامل شرکت کی‌اف‌سی حلال ایران با تأیید شکایت شرکت متبوعش از کی‌اف‌سی آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی گفت: متأسفانه، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با فریب و زورگویی در اقتصاد، کار خود را پیش می‌برند و ما تصمیم گرفتیم برای روشن شدن تکلیف و ممانعت از تخلفات صورت‌گرفته، رسماً شکایت قضایی کنیم.
«برنهارد متیس» رئیس انجمن صنعت خودروسازی آلمان اعلام کرد: صنعت خودروسازی آلمان طی سه سال آینده، بیش از 40 میلیارد یورو در زمینه تولید خودروهای برقی هزینه می‌کند تا تعداد این مدل خودروها را برای جذب خریداران به سه برابر افزایش دهد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود، گفت: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه رهبری نمی‌شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات