صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۳۱

از سیاسی‌کاری تا گذر از تهدیدات

1ـ تحلیل ابطحی از رفتار پساانتخاباتی روحانی!
محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات گفت: «من قبول ندارم که روحانی مظلوم‌ترین رئیس‌جمهور است، اما تنها‌ترین است. این را نیز خود ترجیح داده است.» وی افزود: «من برای این رویکرد می‌توانم سه دلیل مطرح کنم؛ اول اینکه، او تصور می‌کرد با فاصله گرفتن از جریان حامی خود برای آینده سیاسی خود نقش جدی‌تری قائل می‌شود و در اردوگاه رؤسای‌جمهور قبلی که هر یک به نحوی از قدرت طرد شده‌اند؛ قرار نمی‌گیرد که به اعتقاد من به این نتیجه هم نرسید. دومین دلیل این بود که نزدیکان متوهم روحانی تصور می‌کردند صرفاً با در اختیار داشتن قدرت می‌توانند برای خود عقبه‌ای درست کنند که بتواند آینده قدرت را برای‌شان تضمین کند... دلیل سوم نیز این بود که سیاست‌های روحانی مقبول هیچ یک از جریان‌های سیاسی کشور نبود.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: «مشکلات مردم و به نوعی ول بودن مردم در دوران ریاست‌جمهوری روحانی به دلایلی که گفتم اضافه و موجب شد او تنها‌ترین رئیس‌جمهور باشد.»

2ـ تحقق اهداف با فضاسازی و سیاسی‌کاری!
عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگویی درباره علت حاضر نشدن روحانی در جلسات مجمع گفت: «دولت و آقای روحانی راه خود را انتخاب کرده و ترجیح می‌دهند با فضاسازی سیاسی به نتیجه مورد نظر خود برسند. کار‌های عوام‌پسندانه را در دستور کار قرار داده و تصور می‌کنند به این نحو کار سهل می‌شود. با این شیوه دولت هیچ تعهدی به جامعه نمی‌دهد. اگر قرار به بحث کارشناسی باشد، مردم بعد از مدتی انتظار دارند دولت در قبال امضای این پیمان بین‌المللی به نتیجه‌ای برسد و اگر نرسد، زیر سؤال می‌رود. همان طور که در مورد برجام زیر سؤال رفت. آن زمان به جامعه قول داد که با امضای برجام تحریم‌ها حذف می‌شود و دولت بعدی آمریکا نیز به هیچ وجه نمی‌تواند از پیمان خارج شود. نتیجه کار را دیدیم و امروز دولت نمی‌خواهد تجربه مشابهی داشته باشد. دولت صرفاً می‌خواهد مسئله را در کانالی قرار دهد که مبنای آن آگاهی جامعه نیست. این بسیار خطرناک است و اگر قرار باشد با جوسازی مسائل را پیگیری کنیم، به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.»

3ـ هیچ عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد!
آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع تقلید گفت: دشمن دیگر از راه نظامی عاجز شده و از دو راه اقتصادی و فرهنگی ضربه می‌زند. خارج‌نشینانی که در خدمت عمال بیگانه‌اند، منافقان داخلی و از همه مهم‌تر فضاهای مجازی سه عنصری هستند که به فرهنگ ما حمله‌ور می‌شوند. وی اظهار داشت: ما منکر اینکه با جمع شدن فضای مجازی برخی تجارت‌ها از بین می‌رود، نیستیم. ما می‌گوییم در کنار این مزایا زهرهایی وجود دارد و مسئولان باید آن را اصلاح کنند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی راه اصلاح داشته و می‌توان از مزایای آن استفاده کرد و آفات آن را کم کرد، اما هیچ عزمی برای اصلاح فضای مجازی در بین مسئولان وجود ندارد.

4ـ گذر از تهدیدات و رسیدن به فرصت‌های آینده
سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه در گام دوم انقلاب با دارا بودن تجربه گرانبهای چهل ساله، نگاه جدید و آرمانی نسبت به علم داریم، گفت: ما با تهدیدات جدید و متنوعی روبه‌رو هستیم؛ چرا که ایران اسلامی قلدری کشورهای مستکبر را برنمی‌تابد و پیامش استقلال است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اکنون از سوی قدرت‌های بزرگ با یک تهدیدات ناهم‌تراز و از سوی ایادی‌‌شان با تهدیدات هم‌تراز و با گروهک‌های تروریستی با جنگ‌های نیابتی و ناامنی روبه‌رو هستیم که باید خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم. وی اضافه کرد: گذر از تهدیدات و رسیدن به فرصت‌های آینده مسئولیت همه ماست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات