صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۴۴

حرف روز/ دستگاه قضا در آغاز دهه پنجم

رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کردند. امام خامنه‌ای در حکم خود بیان فرمودند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کردند. امام خامنه‌ای در حکم خود بیان فرمودند، «آغاز دهه‌ پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب می‌کند با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفت‌ها و تنگناها در قوه‌ قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.» همان طور که در سطور فوق بیان شد، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی انتظار دارند دوران جدید حرکت قوه قضائیه متناسب و زیبنده گام دوم انقلاب طراحی و عملیاتی شود.
بر اساس مأموریت ذاتی قوه قضائیه، که همانا کمک به تحقق عدالت و مقابله با فساد است و معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب نیز فصل مهمی را به این موضوع اختصاص داده‌اند و تصریح کرده‌اند انقلاب اسلامی در دوره چهل ساله برای برقراری عدالت گام‌های بلندی برداشته است، اما حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای معتقدند آنچه تاکنون شده با آنچه باید می‌شده و بشود، فاصله‌‌ای ژرف دارد. در همین زمینه، ایشان در بیانیه گام دوم تأکید می‌کنند در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیّت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدّت بیمناک باشد و تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به شدّت ممنوع است.
با توجه به بخش‌های مهم حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات جدی ایشان به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره مسئله عدالت و مقابله با فساد که در بیانیه گام دوم  انقلاب آمده است، وقت آن رسیده است تا مردم استقرار عدالت و مبارزه بی‌امان با اژدهای هفت سر فساد را بیش از پیش لمس کنند.
علاوه بر مسئله خطیر فسادستیزی، تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن و انقلابی بودن برنامه‌های آتی قوه قضائیه حاکی از آن است که در گام دوم انقلاب با تحقق اقدامات تحولی در قوه قضائیه، باید ارتباط عاطفی و کارکردی مردم نسبت به قوه قضائیه روز به روز تقویت شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات