صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۴۷

از طلبکاری تا سردرگمی

1ـ طلبکاری به جای عذرخواهی!
به تازگی حدود 40 نفر از اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات ملاقات کرده‌اند و این در حالی است که فراکسیون مذکور بنابر اعلام گردانندگان آن، بالغ بر 130 نفر عضو دارد. به عبارت دیگر، حدود 80 تا 90 نفر از اعضا در این ملاقات شرکت نکرده‌اند. خاتمی در این دیدار به جای عذرخواهی درباره وعده‌های اقتصادی فریبنده و بزک آمریکا از سوی طیف متبوع وی که به گرانی بی‌سابقه در قبل از برجام منتهی شده، گفته است: «ما در موقعیت فوق‌العاده سختی قرار داریم و باید به ریشه بحران‌ها توجه کرد. نتیجه این وضعیت افزایش بی‌اعتمادی مردم به نظام و تبدیل این بی‌اعتمادی به ناامیدی است. وضعیت کنونی نتیجه برخی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها است که باید اصلاح شود.» وی افزوده است: «دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما، مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟ بعید می‌دانم مگر اینکه در یک سال آینده تحولی رخ دهد.»

2ـ لایحه بودجه سالِ ۹۸ ایراد شرعی و قانونی دارد
عباسعلی کدخدایی از وجود ایراد شرعی و قانونی در حدود هشت بند از لایحه بودجه 98 و ادامه بررسی این لایحه در جلسات فوق‌العاده این شورا خبر داد. سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبعاً لایحه بودجه هر سال اشکالات متعارف دارد که این‌گونه اشکالات در نظر گرفته شده است. در بررسی‌های که تاکنون داشتیم، با شماری از اشکالات مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس مواجه شدیم و در برخی موارد نیز ابهام دارد که به مجلس ارسال خواهیم کرد. وی درباره محتوای ایراد‌های این لایحه نیز اظهار داشت: هنوز برخی از این ایراد‌ها قطعی نشده است، اما به عنوان نمونه مغایرت‌هایی با برنامه ششم و سیاست‌های کلی دارد. کدخدایی همچنین درباره عملیاتی نبودن بودجه به منزله یکی از آسیب‌های جدی در نظام بودجه‌ریزی کشور گفت: این اشکال جدی است و شفاف نبودن در برخی از بند‌های بودجه به چشم می‌خورد.

3ـ رژیم صهیونیستی در سردرگمی
«اودی دیکل» سرتیپ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مدیر اجرایی آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» از ضعف و سردرگمی تل‌آویو خبر داد و نوشت: «در سایه تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی که به وقوع پیوسته، در حال حاضر اسرائیل به تنهایی در برابر دو چالش اساسی شامل مناقشه اسرائیلی فلسطینی و تقویت نفوذ ایران در جبهه شمالی خود قرار گرفته است. در این زمینه طرح موسوم به معامله قرن ترامپ نمی‌تواند تأثیرات قابل توجهی برای ما داشته باشد و شاهد یک بلاتکلیفی در این زمینه هستیم.» وی همچنین با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هیچ راهکاری برای جلوگیری از تقویت نفوذ ایران در سوریه در اختیار ندارد، از وخیم‌تر شدن اوضاع برای این رژیم در آینده خبر داد.

4ـ تکفیری‌ها به دنبال تخریب مرقد پیامبر(ص) هستند
سید عبدالملک‌الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در سخنانی با اشاره به تفکرات انحرافی تکفیری‌ها، تأکید کرد: تکفیری‌ها می‌خواهند بارگاه مطهر حضرت پیامبر اکرم(ص) را تخریب کنند. آنها نسبت به حضرت امام علی‌(ع) کینه‌ورزی دارند و در مدارس دینی خود، کینه‌توزی اهل بیت(ع) را ترویج می‌کنند. ‎وی تأکید کرد: تکفیری‌ها کینه‌ورزی و قساوت را آموزش می‌دهند و هر کس دوستداری به اهل بیت(ع) را ابراز می‌دارد، با او مقابله می‌کنند. تکفیری‌ها کسانی را که با آنها هم‌عقیده نیستند، به کفر و شرک متهم می‌کنند. آنها حتی به کودکان رحم نمی‌کنند و کودکان دیگران را کودکان مشرکان دانسته و قتل آنها را با پدران‌شان جایز می‌دانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات