صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۰۹

از استقبال باشکوه تا درهای بسته

1ـ فراکسیونی که به هیچ دردی نمی‌خورد!
محمدرضا عارف، در نشستی با فعالان نشریات دانشجویی و در پاسخ به این پرسش که فراکسیون امید به چه دردی می‌خورد، تصریح کرد: «به هیچ دردی نمی‌خورد. کاش من وقت بیشتری داشته باشم تا عملکرد این فراکسیون را تشریح کنم؛ چون در پنج دقیقه نمی‌شود این عملکرد را تشریح کرد.» رئیس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه بنا بر نظرسنجی‌ها جبهه اصلاحات به‌ دلیل ضعف عملکرد، بخشی از سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است، در رفع حصر تصریح کرد: «در گذشته نیروهای امنیتی در خانه کروبی بودند، اما الآن او می‌تواند بیرون برود و جلساتی را هم برگزار کند. در هر حال ما پیگیری رفع حصر را مطرح کردیم، نه رفع حصر را.» گفتنی است، متأسفانه از دیدار عارف با طیف دانشجویی مذکور، خبری مبنی بر گفت‌وگو درباره مشکلات اقتصادی مردم و وعده‌های برعکس شده ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال منتشر نشده است!


2ـ نشست شرکت‌های بزرگ نفتی پشت درهای بسته درباره ایران
منابع آگاه اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا با رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی جهان پشت درهای بسته دیدار می‌کند تا آنها را برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای آسیایی و گرفتن مشتریان ایران ترغیب کند. این منبع آگاه اعلام کرد: پمپئو در نظر دارد در این بحث درباره چگونگی غالب شدن انرژی آمریکا در بازارهای جهانی بحث کند؛ اما عمده بحث‌ها روی آسیا و همچنین منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. همچنین قرار است درباره تقویت پیمان‌ها و قراردادها با کشورهای منطقه خاورمیانه بحث شود. گفتنی است، در حال حاضر تولید نفت آمریکا بیش از 12 میلیون بشکه در روز است که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان محسوب می‌شود و همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات فرآوری شده، نظیر سوخت دیزل و گازوئیل است. همچنین آمریکا فروش نفت خام و گاز مایع را به مشتریان آسیایی، از جمله چین بیشتر کرده است.


3ـ لیبرالیسم شکست خورده است
«راجر‎ ‎کوهن» ستون‌نویس «‎نیویورک‌‎تایمز» با اشاره به اعلام کاندیداتوری برنی سندرز، از حزب دموکرات آمریکا شانس او را برای پیروزی بر ترامپ اندک دانست و نوشت: «این‎ ‎تصور‎ ‎که‎ ‎انتخابات‎ ‎آمریکا‎ ‎به‎ ‎نفع‎ ‎میانه‌روها‎ ‎رقم‎ ‎می‌خورد،‎ ‎با‎ ‎پیروزی‎ ‎ترامپ که نماینده تندروها و گرایش سوسیالست دموکرات بود، ‎دفن‎ ‎شد‎. انتخابات‎ ‎بعدی‎ ‎ریاست‎‌جمهوری‎ ‎در‎ ‎ایالات‎ ‎متحده‎ ‎نیز‎ ‎قرار‎ ‎است‎ ‎رقابتی‎ ‎بر‎ ‎سر‎ ‎سوسیالیسم‎ ‎باشد‎. جالب‎ ‎است ‎هنگامی‎ ‎که‎ ‎دیوار‎ ‎برلین‎ ‎سی‎ ‎سال‎ ‎پیش‎ ‎زیر‎ ‎سنگینی‎ ‎کمونیسم‎ ‎فرو‎ ‎ریخت،‎ ‎تصور‎ ‎می‌شد‎ ‎پیروز‎ ‎نبرد‎ ‎ایدئولوژیک، ‎سرمایه‌داری‎ ‎بوده‎ ‎است؛ ‎اما‎ ‎رشد‎ ‎نابرابری‎ ‎و‎ ‎به‎ ‎حاشیه‎ ‎رانده‎ ‎شده‌ها‎ ‎که‎ ‎محصول‎ ‎جهانی‌سازی‎ ‎نظام‎ ‎مالی‎ ‎بود، ‎سوسیالیسم‎ ‎را‎ ‎به‎ ‎میدان‎ ‎آورد‎. امروز‎ ‎برای‎ ‎بیشتر‎ ‎مردم،‎ ‎سوسیالیسم‎ ‎به‎ ‎معنای‎ ‎رهایی‎ ‎است‎ ‎از‎ ‎یک‎ ‎شغل‎ ‎نامناسب‎ ‎یا‎ ‎کار‎ ‎کردن‎ ‎به‎ ‎مدت‎ ‎هشتاد‎ ‎ساعت‎ ‎در‎ ‎هفته‎ ‎در‎ ‎شغلی‎ ‎که‎ ‎از‎ ‎آن‎ ‎متنفرند‎ ‎و‎ ‎برای‎ ‎کسانی‎ ‎که‎ ‎از‎ ‎آنها‎ ‎متنفرند.»


4ـ خشم آمریکا از استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور ایران
برایان هوک، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در واکنشی خشم‌آلود به سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به عراق، مدعی شد جمهوری اسلامی می‌خواهد عراق را به یکی از استان‌های ایران تبدیل کند. وی که با شبکه عرب‌زبان «الحره» وابسته به دولت آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم هدف نهایی ایران این است که عراق را به یک استان ایران تبدیل کند... اگر بحث امنیت، حاکمیت و ثبات عراق مطرح است، ایران پاسخ آن نیست.» کارشناسان غربی درباره سفر سه روزه روحانی به عراق، نوشته‌اند در حالی که ترامپ مجبور بود با هواپیمایی با چراغ خاموش و بدون استقبال مقامات عراقی به این کشور سفر کند، رئیس‌جمهور ایران با استقبال رسمی و با برنامه از پیش اعلام‌ شده، به این کشور رفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات