صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۱۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 اسفند

ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز ﭘﻴﺮوزی که ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎهی ﺻﺪ درﺻﺪ ﺧﺼﻮصی است، ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﮔﻴﺮی از داﻧﺶ، ﺗﺨﺼﺺ و تجهیزات ﺗﻤﺎﻣﺎً ﺑﻮمی ﻛﺸﻮر ﺳﺎخته و راه‌اﻧﺪازی ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ اﻳﻦ واﺣﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪی، ﻧﻔﺖ ﺧﺎم و ﻣﻴﻌﺎﻧﺎت ﮔﺎزی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮراک 13 ﻫﺰار ﺑﺸﻜﻪای روزاﻧﻪ آن را ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻔﺖ ﺗأﻣﻴﻦ می‌کند. طی سال جاری با توقف ارائه خوراک به این پالایشگاه، تولید آن متوقف و این پالایشگاه فعال خصوصی کشور به تعطیلی کشیده شده است و همه 680 کارگر آن بیکار شده‌اند.
الفیاض، رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و عراق زمینه‌ساز تحولات بزرگ در منطقه خواهد بود. وی تأکید کرد: عراق همواره خود را مدافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون می‌داند و به دستاوردها و پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همسایه برادر خود ایران افتخار می‌کند.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در آنتالیا درباره یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: «باید در برابر اقدامات متهورانه و گستاخانه اسرائیل ایستاد. نمی‌توان در قبال حمله به مقدسات بی‌تفاوت بود و به اعتقاد من همه کشورهای جهان باید به آن واکنش نشان دهند.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم اشغالگر با شش کشور عربی که پیشتر رابطه‌ای خصمانه میان آنها برقرار بود، رابطه دارد. بنیامین نتانیاهو افزود: بیشتر این روابط به صورت مخفیانه است. وی در ادامه مدعی شد، این روند به تسهیل و تسریع آشتی میان فلسطینیان و تل‌آویو کمک خواهد کرد!
فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جمع نمایندگان مجلس خبرگان گفت: دولت با هدف افزایش‌ نیافتن قیمت کالا‌های اساسی، ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کالا‌ها اختصاص داد؛ اما این اقدام در عمل آن‌طور که باید نتیجه نداد و اگر قرار باشد این سیاست همچنان نتیجه ندهد، دولت سیاست خود را قطعاً تغییر می‌دهد.
دمیتری ناویکوف، نایب رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی در واکنش به اتهام وزیر خارجه آمریکا به شرکت «راس نفت» روسیه درباره دور زدن تحریم‌ها و خرید نفت از ونزوئلا، تأکید کرد: این آمریکاست که به دلیل اقدامات غیرقانونی خود علیه ملت‌های مستقل جهان، باید تحریم شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات