صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۶۴

حرف روز/ سال‌ رونق تولید ملی

سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است. از زمانی که آسیب‌های بخش اقتصادی کشور نمایان شده و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران علیه نظام جمهوری اسلامی شدت پیدا کرده است[...]

یادداشت: سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است. از زمانی که آسیب‌های بخش اقتصادی کشور نمایان شده و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران علیه نظام جمهوری اسلامی شدت پیدا کرده است، رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها توجه مردم و مسئولان را به تمرکز در بخش اقتصادی سوق داده‌اند. رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال نیز تأکید کردند: «مسئله‌ فوری کشور و مسئله‌ جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ «اقتصاد» است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ تولید ملّی».» در این باره توجه به چند نکته حائز اهمیت است:
1ـ اصل مهم در این زمینه آن است که شعارهای سال به مثابه راهبرد کلان کشور مورد توجه قرار بگیرد و همگان بکوشند قدمی برای عملیاتی کردن این راهبرد و راه‌هایی برای تحقق آن در وضعیت حساس فعلی کشور بیابند و پیاده‌سازی کنند. وظیفه مدیران و دستگاه‌های مسئول فقط تکرار بیانات رهبری نیست؛ بلکه کار اصلی و مهم آن است که تلاش کنند تجمیع امکانات و منابع کشور به سمت حمایت از رونق تولید ملی سوق پیدا کند؛ در این باره وحدت و آرامش سیاسی کشور موضوعی تعیین‌کننده است.
2ـ در شرایطی سال جدید را آغاز می‌کنیم که انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم خود شده است و بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب 22 بهمن سال گذشته صادر فرمودند، پیش روی ما قرار دارد؛ باید نسبت شعار سال 1398 با بیانیه گام دوم و ظرفیت‌ها و تأکیدات بیانیه که می‌تواند به تحقق اهداف شعار سال کمک کند، شناسایی شده و مورد توجه جدی و عملی قرار گیرد.
3ـ برخلاف تحلیل‌ها و دیدگاه‌هایی که می‌کوشند سال 1398 را سال چالش‌ها معرفی کنند، رهبر معظم انقلاب سال جدید را به شکل دیگری تبیین کردند و فرمودند: «برخی گویندگان و نویسندگان سال ۹۸ را «سال تهدیدها» خوانده‌اند؛ در حالی که من مطلقاً این برداشت را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی «سال فرصت‌ها» و «سال امکانات و گشایش» برای ملت ایران خواهد بود.» در این باره نکته اساسی آن است که بدانیم تهدیدها و چالش‌هایی که ممکن است رخ دهد، محصول رفتارها و اعمال ماست؛ پس بکوشیم نتیجه اقدامات و تصمیمات، رفع چالش‌ها و رخ‌نمایی فرصت‌ها پیش‌ روی کشور باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات