صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۷۴

آغاز بازسازی و کلنگ‌زنی نخستین واحد مسکونی تخریبی سیل در آق‌قلا

آغاز بازسازی و کلنگ‌زنی نخستین واحد مسکونی تخریبی سیل در آق‌قلا

به نقل از خبرگزاری فارس، محمدتقی زمانی‌نژاد دقایقی پیش در آئین کنگ‌زنی نخستین واحد مسکونی تخریبی ناشی از سیل در آق‌قلا اظهار کرد: امروز بازسازی نخستین واحد تخریبی شهری که بر اثر سیل خسارت دیده در آق‌قلا کلنگ‌زنی شد، ما نخستین کلنگ‌زنی و بازسازی واحد مسکونی تخریبی روستایی که بر اثر دچار خسارت شد را در روستای چن‌سبیلی داشتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان آق‌قلا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بر اثر سیل خسارت دیدند، تصریح کرد: ۳۰ درصد این واحدها تخریبی هستند، برای واحد های تخریبی در شهرها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: به واحدهای مسکونی روستایی که بر اثر سیل دچار خسارت شدند نیز ۴۰ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تسهیلات بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

زمانی‌نژاد بیان کرد: برای کسانی که خانه‌هایشان دچار آبگرفتگی شده تا سقف ۱۵ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه و 5 میلیون وام بلاعوض ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد آب در آق قلا فروکش کرده است، گفت: عملیات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده را آغاز می‌کنیم که چندی پیش کلنگ نخستین واحد روستایی در روستای چن‌سبیلی به زمین زده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: در مناطق سیل‌زده سیل زده سیمان و پروانه ساخت به صورت رایگان انجام می‌شود ما با مشارکت مردم تلاش خواهیم کرد خانه‌های مقاوم با رعایت نکات مهندسی بسازیم.

به گفته زمانی‎نژاد؛ عملیات بازسازی و کلنگ‌زنی با همکاری ستاد پشتیبانی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در حال انجام است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات