مازندران >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۷۶

سپاه تا برگشت اوضاع سیل به حالت عادی در کنار مردم/ توزیع آذوقه انسانی و علوفه دام اولویت مناطق کوهستانی

سپاه تا برگشت اوضاع سیل به حالت عادی در کنار مردم/ توزیع آذوقه انسانی و علوفه دام اولویت مناطق کوهستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، سیل اسفندماه 97 اگر چه خاطرات تلخی را از پایان سال 97 در ذهن‌ها به تصویر می‌کشد؛ اما می‌توانم در کنار آسیب‌ها و مشکلات، با نگاهی به کمک و همیاری مردم، مسؤولان و نهادها، این خاطرات تلخ را به شیرینی تبدیل کرد.

با توجه به عمق خسارت‌ها و مشکلات سیل اخیر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سیزدهم فروردین ماه امسال در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده‌ کشور فرمودند: «سیل چیز خیلی مهیبی است؛ بنده سیل را از نزدیک تجربه کرده‌ام و دیده‌ام. سیل یک حادثه‌ مهیبی است و آثارش هم آثار سختی است.
خب، مردم واقعاً کمک کردند و ما این را تجربه کردیم؛ حالا هم آقایان اشاره کردید که مردم واقعاً آماده‌اند، واقعاً شور و شوق کمک‌رسانی در مردم وجود دارد؛ این روحیه‌ بسیج‌شوندگی برای خدمت و کمک، یک چیز فوق‌العاده‌ای است در کشور.
این را از سابق بنده تجربه کرده‌ام؛ از همان سال‌های اوّلین تجربه‌ بنده برای کار امداد که سال ۴۷ بود در زلزله‌ فردوس، که رفتیم و [دیدیم] مردم از اطراف می‌آیند و همین طور بی‌دریغ، جنس و پول و امکانات و همه چیز می‌ریزند آنجا.
این بخش خدمت‌رسانی‌ای هم که انجام گرفته، واقعاً خیلی برجسته است. همان طور که آقایان همه گفتید، هم حجم خدمات بالا بوده، هم هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای خدمات خوب بوده، و هم مسؤولان بالا که حضور آنها در دل حوادث غالباً موج‌آفرین [است] و ایجاد تحرّک و انگیزه می‌کند، خوب در مجموعه حضور پیدا کردند؛ خود آقای رئیس‌جمهور، آقای معاون اوّل، آقای وزیر کشور، مسئولین نظامی، الحمدللّه خوب آنجا حضور پیدا کردید؛ بنده شاهد [بودم] و از دور می‌دیدم آنچه را انجام می‌گیرد. اینها بخش‌های مثبت قضیّه است.»

آری در سیل اخیر همت، تلاش و همکاری مردمی و گروه‌های جهادی نشان داد که با همت و تلاش می‌توان بر مشکلات نائل آمد و برای رفع مشکلات پیش‌قدم شد.

در این بین، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی از همان ابتدای سیل در کنار سایر ارگان‌ها برای کمک رسانی وارد عرصه شدند و مشارکت برای نجات جان هموطنان، حفاظت از اموال مردم، اسکان آسیب دیدگان، عملیات تخلیه آب، لایروبی منازل، ساخت سیل بند و بازسازی راه‌های مواصلاتی و... از جمله برنامه‌های مهم جهادگران و نیروهای جهادی و سپاه در کنار سایر نهادها بود.

با توجه به تلاش‌های مردمی برای کمک به مردم سیل‌زده، نهادهای مختلف هم برای جمع‌آوری کمک‌ها وارد کار شدند و سپاه و بسیج در کنار کمک‌های مختلف لجستیکی، تجهیزات و امکانات، کمک های نقدی و غیرنقدی را انجام و جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنان پذیرای کمک‌های نقدی و غیر نقدی هموطنان برای کمک بهمردم سیل زده است.

  امروز جمعه 16 فروردین ماه 1398 است و حدود 20 روز از سیل آخرین روزهای سال 97 می‌گذرد و با توجه به حجم کارهای انجام شده در بخش‌های مختلف، برخی از روستاهای بالادست شهرستان بهشهر همچنان از برخی مشکلات رنج می‌برند و در همین راستا توزیع آذوقه انسانی و علوفه دام اولویت مناطق کوهستانی است.

 

سپاه و بسیج، پیشتاز خدمات‌رسانی در سیل

در بازدید میدانی از مناطق کوهستانی بهشهر وضعیت منطقه عادی و خدمات‌رسانی توسط نهادها و ارگان‌های مختلف در حال انجام است.

یکی از روستاییان بخش یانه‌سر هزارجریب بهشهر با تشکر از همه نهادها و مسؤولان گفت: تلاش شبانه‌روزی بسیج و سپاه در کنار مردم و حمایت‌های امداد قابل تقدیر است.

رقیه نجفی با اشاره به توزیع آذوقه و خوراک دام اظهار کرد: در این بخش با توجه به رانشی شدن جاده پرکلا به سمچول و مناطق پایین دست با مشکلاتی روبرو بوده و امکان تردد نبود که سپاه خوراک دام و آذوقه در اختیار مردم قرار داد.

محمد موسی‌پور هم با اشاره به اینکه از همان ساعات اولیه حضور نیروهای سپاهی و امدادی در کنار مردم دلگرمی ایجاد کرد؛ افزود: نباید از تلاش‌های گروه‌های امدادی، خدماتی و سپاه و بسیج غافل بود؛ چرا که در تمام روزهای سخت این برادران در کنار ما بودند.

وی گفت: اکنون شرایط عادی برقرار است اما همه روستاییان متضرر شده‌اند و امیدواریم خسارت‌ها با قوت پیگیری و پرداخت شود تا برای رفع مشکلات کار اساسی انجام گیرد.

تلاشی که سپاه و بسیج از همان دقایق و ساعات اولیه بعد از سیل آغاز و همچنان ادامه دارد.

سپاه تا برگشتن اوضاع به حالت عادی در کنار مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بهشهر با اعلام اینکه سپاه تا برگشتن اوضاع به حالت عادی در کنار مردم است؛ گفت: تلاش برای رفع مشکلات مردم با قوت ادامه دارد.

حسن پورقربان اظهار کرد: کمک‌رسانی به همه آحاد آسیب دیدگان در سیل در اولویت است و در مراحل بعدی هم براساس اولویت بازسازی و تجهیز مناطق آسیب دیده در دستور کار قرار گرفته و با قوت ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی بهشهر و عدم دسترسی مردم به مناطق شهری و دشواری راه و تردد، علاوه بر تهیه آذوقه انسانی برای مردم، تهیه علوفه دام هم در دستور کار قرار گرفت.

پورقربان گفت: به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه بهشهر، علاوه بر توزیع 4 تن علوفه در مرحله اول، 4 تن علوفه دام سبک و سنگین در مرحله دوم در بین روستاییان برای خوراک دام توزیع شد.

حضور میدانی امام جمعه بهشهر در مناطق سیل‌زده

در این بین در کنار حضور میدانی همه مسؤولان، امام جمعه بهشهر هم با همراهی فرمانده سپاه ناحیه بهشهر، از روستاهای آسیب‌دیده از سیل، برف و بوران و روند بازسازی جاده‌ها بازدید کرد.

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در این بازدید با تقدیر از تلاش‌های سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل در مناطق روستایی، با تأکید بر سرعت‌بخشی در روند ساخت جاده‌های آسیب‌دیده از سیل، خواهان تسهیل در رفت و آمد مردم به مناطق بالادست شد.

در حاشیه این بازدید همچنین آذوقه و مایحتاج اولیه زندگی توسط امام جمعه بهشهر هم با همراهی فرمانده سپاه ناحیه بهشهر و نیروهای اعزامی در بین مردم مناطق کوهستانی بهشهر توزیع شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران هم در مورد وضعیت جوی و آب و هوایی اضافه کرد: امروز جمعه،آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

احمد اسدی تصریح کرد: از بعد از ظهر شنبه تا یک‌شنبه با عبور موج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم شاهد افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و وزش باد خواهیم بود که روز یک‌شنبه هم در برخی ساعات همراه با بارندگی و کاهش دما هستیم که در ارتفاعات و مناطق سردسیر کوهستانی شاهد برف و باران خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران به‌ صورت موج کوتاه در برخی ساعات افزایش موج پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به اعلام هواشناسی، سامانه بارشی جدید از اواخر امشب در کشور حاکم می‌شود و لذا رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن امکانات و تجهیزات و جلوگیری از بیتوته کردن در مناطق پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها از موارد مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات