صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۸۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 18 فروردین

تارنمای تلویزیون عبری‌ـ وهابی العربیه با برجسته کردن خبر احتمال قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، ذوق‌زدگی خود را از تصمیم آمریکا آشکار کرد! العربیه که حامی گروهک‌های تکفیری و تروریستی است، همراه با خبر یاد شده، عکس سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را منتشر کرد تا نشان دهد کینه‌ای عمیق نسبت به این سردار سپاه اسلام دارد! گفتنی است، العربیه به دلیل نزدیکی به مواضع رژیم صهیونیستی در عناد با گروه‌های مبارز اسلامی و جبهه مقاومت، العربیه خوانده می‌شود.

جوئل ریبرن، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه گفت، دولت این کشور اصراری به کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت به عنوان پیش‌شرط حل و فصل بحران این کشور ندارد. او مدعی شد آمریکا مکرراً گفته است مردم سوریه باید از طریق فرایندهای سیاسی درباره رهبری و دولت کشورشان تصمیم بگیرند. ریبرن علی‌رغم این در ادامه نتوانست از تعیین تکلیف برای سرنوشت مردم سوریه صرف‌نظر کند و گفت: «باید دولتی در سوریه مستقر باشد که با مردم و همسایگانش روابط خصمانه کمتری داشته باشد.»

با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، واردات کالایی ایران از این کشور از 136 میلیون دلار آمریکا در سال 2017 به 440 میلیون دلار در سال 2018 افزایش داشته که معادل 3/2 برابر شدن است. در مقابل صادرات کالایی ایران هم به آمریکا با رشد 7/6 درصدی از 63 میلیون دلار به 67/9 میلیون دلار رسیده است. گفتنی است، ایران در سال 2018 در فهرست مقاصد صادراتی آمریکا در رتبه 105 و در فهرست مبادی وارداتی آمریکا در رتبه 136 قرار دارد.

حمید بعیدی‌نژاد، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و سفیر ایران در لندن تصور این را که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید وضع خواهد کرد، اشتباه خواند و تأکید کرد: انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا به مفاد توافق هسته‌ای ایران متعهد می‌ماند.

وزیر نیرو گفت: طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی، تهیه و اجرای یک پایلوت برای فرایند نمک‌زدایی در دستور کار است که هنوز اجرای این پایلوت تکمیل نشده و طبیعتاً باید اجرای این پایلوت را تکمیل کنیم تا بر اساس نتایج آن، تصمیم‌گیری شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات