صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۰۵

اخبار کوتاه دوشنبه 19 فروردین

«تام یودال» سناتور دموکرات ایالت نیومکزیکو آمریکا که چندی قبل از تدوین طرحی برای ممنوعیت اقدام نظامی بدون مجوز علیه ایران خبر داده بود، آخر هفته گذشته رسماً این طرح را به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ارائه کرده است. این طرح با بیان اینکه مواضع جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به «خطای محاسباتی» هریک از دو طرف منجر شود، استفاده از منابع مالی برای انجام اقدام نظامی علیه ایران را ممنوع می‌کند. در بخش الزامات این طرح آمده است: «از هیچ منابعی نباید برای عملیات‌های نظامی علیه ایران بدون مجوز کنگره استفاده شود.»

سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، از مشتاقان مدافع حرم خواست به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند. متن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به این شرح است: «مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند. جوانانی که سن‌شان اقتضا نمی‌کرد جهاد زمان دفاع مقدس را درک کنند و امروز نیز خیلی اصرار دارند به عنوان مدافع حرم در جبهه حضور پیدا کنند، به نظر من باید بیایند خوزستان؛ چرا که حادثه اخیر یک دفاع از حرم است. هیچ چیزی بالاتر از کرامت انسان نیست.»

«آسیا‌تایمز» نوشت: از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه، ایران همواره روابط بسیار مستحکمی با دمشق داشته است و این روابط پس از سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به ایران بسیار گرم‌تر نیز شده است. در این سفر دو طرف توافق کرده‌اند یک اتاق بازرگانی مشترک ایجاد کرده و یک بانک مشترک نیز تأسیس کنند. تهران که با مشکل تحریم‌های آمریکا روبه‌رو شده با دسترسی درازمدت به دریای مدیترانه می‌تواند شرایط بازی تحریم‌ها را به نفع خود تغییر دهد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: برآورد می‌شود با ادامه همین وضعیت مدیریت که ۲۴ ساعته ورودی‌ها و خروجی‌ها مانیتورینگ می‌شود، بتوانیم از بحرانی که ممکن است آسیب جدی به خوزستان وارد کند، جلوگیری کنیم. در حال حاضر، از تمامی سد‌های دز، کرخه، گتوند و دیگر سد‌های رود کارون رهاسازی داریم، اما عمده حساسیت روی کرخه و دز است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات