صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۲۵

از بازی دوگانه تا تصمیم نابخردانه

1ـ پخش مستقیم جلسات مجلس ضرورت ندارد

«کاظم جلالی» از نمایندگان نزدیک به دولت در مجلس به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است: «اینکه جلسات علنی از رادیو پخش شود، خوب است و قانونگذار در قانون اساسی برای آنکه صدای نمایندگان به مردم برسد، بر این مسئله تأکید کرده تا مبادا کشور به سمت استبداد حرکت کند؛ اما آن زمان هم فضای مجازی نبود، الآن رساندن صدای نمایندگان به ملت چندان دشوار نیست. آن زمان برقراری این ارتباط از طریق رادیو انجام می‌شد.» او در ادامه تصریح می‌کند: «در مجلس باید آیین‌نامه‌ها تغییر کند، در عین حال باید یک بررسی انجام شود که ببینیم الآن اصلاً ضرورت دارد که مذاکرات در جلسات صحن از رادیو پخش شود؟! می‌بینیم که در جلسات غیرعلنی، نمایندگان منظم می‌نشینند، گوش می‌دهند و خیلی هم با سرعت می‌شود روی یک موضوع به جمع‌بندی رسید. اما همین که جلسه علنی می‌شود، خبرنگاران می‌آیند، عکاسان می‌آیند، فیلمبرداران می‌آیند، رادیو می‌آید، مجلس ناگهان تغییر شکل می‌دهد.» گفتنی است، پیش از این نیز برخی دیگر از نمایندگان موضوعاتی را درباره قطع پخش مستقیم مجلس عنوان کرده بودند!

 

2ـ برجام هیچ منفعتی برای ایران نداشت

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «بازی دوگانه اروپا» نوشت: «رفتارهای دولت‌های اروپایی در قبال جمهوری اسلامی ایران، نوعی سیاست بازی دوگانه است... اکنون اسکلتی از برجام باقی مانده که از یک سو ایران تمامی تعهدات خود را در آن اجرایی کرده و هرچند موفق شده است بهانه دولت‌های غربی درباره تهدید هسته‌ای ایران را از آنها بگیرد، اما عملاً از منافع دیگر پیش‌بینی شده در این توافق بی‌بهره مانده است... حالا اروپایی‌ها دوباره از نو تصمیم گرفته‌اند که به جای بهانه از دست رفته، مسئله برنامه موشکی ایران و مسئله نفوذ منطقه‌ای ایران را به عنوان بهانه‌ای جایگزین بهانه قبلی به کار گیرند.» نکته قابل تأمل اینجاست که این طیف همزمان با اذعان به بی دستاوردی برجام، مدعی است باید در موضوع FATF بهانه را از آمریکا بگیریم و اگر FATF تصویب شود، مشکلات بانکی و تحریم‌ها رفع می‌شود!

 

3ـ رقیب نتانیاهو ادعای پیروزی در انتخابات کرده است

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در شعب اخذ رأی در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و بنی گانتز رقابت شانه به شانه‌ای دارند. شبکه صهیونیستی آی ‌۲۴ (i24) گزارش داده است، احتمالاً طبق برآوردهای پای صندوق، ائتلاف سفید و آبی به رهبری بنی گانتز ۳۳ کرسی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۷ کرسی را تصاحب خواهند کرد. هرچند این آمار قطعیت نداشته و رسمی نیست؛ اما بنی گانتز با استناد به همین نظرسنجی‌ها اعلام پیروزی کرده است! طرفداران نتانیاهو هم مدعی شده‌اند، مشاهدات‌شان حاکی از «غلبه آشکار» حزب لیکود بر رقباست! طی ساعات اخیر، راستگرایان افراطی به شدت اتباع این رژیم را به دلیل استقبال نکردن از انتخابات ملامت کرده و از آنان خواسته‌اند به جای تفریح یا خانه‌نشینی، به شعب رأی‌گیری مراجعه کرده و در انتخابات مشارکت کنند.

 

4ـ جمهوری اسلامی در برابر این تصمیم نابخردانه سکوت نمی‎کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقارن با روز پاسدار مورد غضب و خشم آمریکای جنایتکار قرار می‎گیرد و از روی ضعف و استیصال این نهاد قانونی، انقلابی و محبوب را تروریست می‌خواند، جای خوشحالی دارد؛ چراکه نشان می‌دهد سپاه پاسداران در ۴۰ سال گذشته، در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از محرومان و مستضعفان گام برداشته است. سردار سرلشکر باقری تصریح کرد: قطعاً نظام مقدس و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در برابر این تصمیم نابخردانه سکوت نمی‎کند و متقابلاً نیروهای ارتش آمریکا در منطقه جنوب غرب آسیا موسوم به سنتکام را تروریست قلمداد کرده و اگر دست از پا خطا کنند، با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات