صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۲۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 فروردین

«مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند در قدرت بمانند، حرف نادرستی است برای اینکه اصلاح‌طلبان برای خروج کشور از شرایط بحرانی رویکردی کاملاً مردمی و ملی را دنبال کرده و در انتخابات‌ها صرفاً براساس منافع جامعه عمل کردند و از هرگونه سهم‌خواهی که حق‌شان هم بود، پرهیز نمودند. در دولت نیز به‌طور تصادفی چند اصلاح‌طلب وجود دارد.»(!) این جملات نشان می‌دهد همچنان تلاش بی‌فایده اصلاح‌طلبان برای جدا کردن کارنامه خود از عملکرد دولت اعتدال ادامه دارد!

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه با اقدامات یکجانبه نمی‌توان مشکلات را حل و علاج کرد، گفت: اقدام آمریکا در گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی به بی‌ثباتی منطقه منتهی خواهد شد. وی افزود: یکی از کشورهای عربی خلیج‌فارس پیشتر پیشنهاد داده بود نیروهای سپاه ایران در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده شود. چاووش اوغلو گفت: این تصمیم آمریکا یک‌جانبه بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند نیروهای مسلح یک کشور دیگر را تروریستی اعلام کند.

سردار عباس یوسفی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه کربلا گفت: شهر اهواز فعلاً امن است و مشکل خاصی ندارد. وی افزود: سپاه، ارتش و همه نهادها در تلاش هستند تا جریان آب و سیل احتمالی در شهر را متوقف کنند. معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه کربلا با تبیین آخرین وضعیت شهر اهواز، یادآور شد: شهر اهواز از نظر فیزیکی فعلاً امن است، اما همه مسئولان باید مراقب و پیگیر وضعیت سیل‌بندها باشند.

وندی شرمن، مذاکره‎کننده ارشد تیم هسته‌‏ای سابق آمریکا درباره اقدام اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس‎جمهوری این کشور مبنی بر گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تروریسم گفت: عملاً سودی نخواهد داشت؛ چرا که با تروریستی اعلام‎ کردن یک نهاد نظامی خارجی، نظامیان خود را به‌‏ ویژه در کشور همسایه ایران، یعنی عراق به مخاطره ‌انداختیم.

دکتر احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سرنوشت تصویب FATF گفت: «باید منتفی شود؛ زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم اینها پُرروتر می‌شوند. FATF اصلاً ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد، اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره مستقیم به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه برخی کشورها، عنوان داشت: فقط تحریم‌هایی که شورای امنیت اعمال می‌کند، مشروع است و دیگر تحریم‌ها مشروعیت ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات