صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۴۶

حرف روز/ جمعه‌ای که همه سپاهی بودند

مردم ایران اسلامی دیروز در سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راه‌پیمایی ضمن محکومیت اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خشم و نفرت خود را از این اقدام ابراز کردند[...]

یادداشت: مردم ایران اسلامی دیروز در سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راه‌پیمایی ضمن محکومیت اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خشم و نفرت خود را از این اقدام ابراز کردند. از روز دوشنبه هفته گذشته‌ـ که آمریکا سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادـ تا پایان هفته را باید روزهای همبستگی ملی حول موضوع حمایت از سپاه دانست. شاید بتوان ادعا کرد، در سال‌های گذشته هیچ یک از تحریم‌ها به اندازه خصومت آمریکا علیه سپاه پاسداران نتوانسته است در جامعه انسجام و اتحاد تولید کند. تقریباً همه نهادها و شخصیت‌های سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی، مطبوعات و رسانه‌های کشور در این زمینه به روشنی اظهار موضع کردند و در برابر اقدام رئیس‌جمهور آمریکا صف واحدی را برگزیدند و همین حمایت گسترده چند روز اخیر همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم‌ترین دلیل شکست اقدام ذلیلانه آمریکایی‌هاست. در واقع، دولت آمریکا همچون چهار دهه گذشته با نادانی خود موجب اتحاد فراگیر ملت ایران با سلیقه‌های گوناگون شده است؛ پرسش اساسی در اینجاست که آیا آمریکایی‌ها و اتاق‌های فکر متعدد درون این کشور از پیامدها و نتایج این تصمیم، پیش‌بینی یا برآوردی را در نظر داشته‌اند یا خیر؟ آیا تأمل کرده‌اند که قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی سبب ایجاد انسجام در ایران می‌شود یا منتهی به انشقاق و تفرقه؟
واقعیت آن است که سپاه و شبکه مقاومت منطقه‌ای در کشورهای غرب آسیا که محیط منطقه را برای آمریکا ناامن کرده است، بر پایگا‌ه‌های آمریکا در عراق و سوریه و حاشیه جنوبی خلیج‌فارس تا افغانستان اشراف دارد. سپاه طی دو دهه گذشته پروژه‌های گوناگون سیاسی را که دربرگیرنده تسلط آمریکایی‌ها و نظام سلطه بر منافع برخی کشور‌های اسلامی بود، ناکام گذاشته است؛ از این رو باید واکنش از سر استیصال آمریکایی‌ها به سپاه پاسداران را از این منظر تحلیل و ارزیابی کرد؛ اما نکته مهم دیگر این است که سپاه تاکنون در موضوعات و مکان‌های گوناگون منطقه‌ای طراحی‌های خطرناک آمریکایی‌ها را بر هم زده است، حال که توطئه آمریکایی‌ها خود این نهاد را نشانه رفته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجربه‌های قبلی از عهده این کار بر می‌آید که آمریکا را چگونه و دگرباره با شکست مواجه کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات