صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۵۰

اخبار کوتاه شنبه 24 فروردین

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرده است، سهم دلار از ذخایر ارزی به 6/62 تریلیون دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح در طول شش سال اخیر است. دلایل زیادی برای کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی از سال ۲۰۱۳ تاکنون وجود دارد؛ از جمله اینکه سال گذشته دو کشور چین و روسیه با امضای قراردادهای نفتی مبتنی بر ارزهای غیردلاری، جنگ ارزی با آمریکا را شدت بخشیدند و حتی کشورهای اروپایی، نظیر آلمان نیز به فکر جایگزین کردن یورو با دلار در قراردادهای خارجی افتادند.
به دلیل تقاضای مداوم از سوی چین و کره برای حامل‌های انرژی ایران، صادرات نفت کشورمان به نزدیک میزان پیش از تحریم‌ها رسیده است. به گزارش اسپوتنیک، در ماه مارس صادرات نفت و میعانات گازی ایران 12 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ماه نوامبر سال گذشته و زمان اعمال تحریم‌ها تاکنون محسوب می‌شود. گفتنی است، در نوامبر 2018 صادرات نفت ایران به 1/08 میلیون بشکه در روز کاهش یافت؛ اما ماه گذشته میلادی شاهد رسیدن آن به رقم 1/7 میلیون بشکه در روز بودیم.
وزیر خارجه آمریکا به پرسش‌هایی که درباره برنامه دولت در زمینه احتمال تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران مطرح شد، پاسخی نداد و تنها گفت: هیچ اخباری درباره اینکه واشنگتن قصد دارد معافیت از تحریم‌های ایران را تمدید کند یا نه، ندارد. پمپئو افزود: من تنها می‌توانم به جهان اطمینان دهم رئیس‌جمهور ترامپ به افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد تا رفتار آنها تغییر کند.
سعید محمد،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء(ص) گفت: امروز قرارگاه خاتم 249 پروژه دارد و در این شرایط تحریم و سخت همه پروژه‌ها فعال است و هیچ پروژه‌ای دچار تعلل و تأخیر نشده است که تلاش می‌کنیم روش‌های نوین تأمین منابع مالی با دولت ایجاد کنیم.
کریمی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سازمان برنامه و بودجه نرخ تضمینی گندم برای سال ۹۸ را کیلویی ۱۷۰۰ تومان ابلاغ کرده است؛ قیمت گندم دوروم (ماکارونی) هم کیلویی ۱۷۷۰ تومان اعلام شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات