صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۶۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 25 فروردین

سیدمحمد حیدری، امام جمعه بغداد اقدام آمریکا مبنی بر تروریست شمردن سپاه را بسیار عجیب ارزیابی و تأکید کرد: آمریکایی‌ها قدرت مبارزه و درگیری با این نیروی قدرتمند را ندارند. این حماقت آمریکایی‌ها سبب افزایش محبوبیت و اعتبار مردمی سپاه شده است. شیخ خالد النعمانی، خطیب جمعه نجف اشرف نیز تصریح کرد: اگر فتوای مرجعیت، جهادگری رزمندگان و نقش سپاه نبود، اکنون پایتخت‌های بسیاری به بازار برده‌فروشی تبدیل شده بود و دختران و پسران‌تان در آن خرید و فروش می‌شدند.
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: اتحادیه اروپا پیشتر، افراد و نهادهای وابسته به سپاه را به دلیل اعمال تروریستی تحریم کرده است. وی افزود: این سازمان و همچنین افراد و نهادهای وابسته به آن از سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت‌های‌شان از برنامه موشک‌های بالستیک ایران از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند. متهم کردن سپاه به تروریسم در حالی است که رژیم فرانسه بالغ بر ۳۰ سال است سران گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است.
به گزارش «دویچه‌وله»، اتحادیه اروپا قصد دارد فهرستی شامل ۲۰ میلیارد دلار واردات کالا از آمریکا را برای اعمال تعرفه گمرکی منتشر کند. آمریکا، اروپایی‌ها را به ارائه کمک‌های غیر قانونی به ایرباس و اروپایی‌ها نیز آمریکا را به کمک به بوئینگ متهم کرده‌اند. همچنین نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد، در حال آماده‌سازی فهرستی از کالاهای اروپایی است که مشمول تعرفه وارداتی خواهند شد.
رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم این وزارت در سال جاری بحث صادرات به ویژه تمرکز روی کشورهای همسایه است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا میزان صادرات به کشورهای اطراف تا سال 1400، یعنی دو سال آینده دو برابر شود. به گفته وی صادرات موجود حدود 25 میلیارد دلار بوده و باید تا دو سال آینده 50 میلیارد دلار شود.
محمدرضا شهرستانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه سیل تأثیر قابل توجهی بر تولید فولاد کشور نخواهد داشت، گفت: ممکن است حدود 300 هزار تن از تولید 25 میلیون تنی فولاد را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات