کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> مصاحبه سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۳۹

سومین و بزرگترین کاروان کمک‌های دانشجویی استان به زودی راهی مناطق سیل‌زده خوزستان خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی حضور تیم جهادی دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان و همچنین توزیع کمک های دانشجویی در این منطقه باعث شد تا با مسئول این گروه جهادی گفت‌وگوی ویژه ای داشته باشیم، تا از شرایط منطقه و اقدامات تیم های جهادی آگاهی بهتری پیدا کنیم.

محمد سلیمانی که به عنوان نماینده بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه حاضر است در این باره گفت: تیم جهادی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی شهرستان گچساران پس از جمع آوری کمک های دانشجویی استان به همراه بیش از 15 دانشجو به شهرستان حمیدیه خوزستان اعزام و در این مدت در حال امداد رسانی و توزیع موارد مورد نیاز سیل زدگان روستاهای حلاف 1، حلاف، و حلاف 3 است.

سلیمانی افزود: دانشجویان استان همچنین با حضور در اردوگاه ثامن الائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه اقدام به توزیع چادر، پشه بند، کلمن های آب، زیرانداز، بسته های تغذیه ای و بهداشتی نظیر ( پمادهای ضد گزیدگی حشرات، دارو، مواد شوینده و ...) می کنند. اما متاسفانه همچنان با کمبود شدید شیر خشک، چادر، کلمن آب، پشه بند و امکانات اولیه بهداشتی نظیر حمام و دستشویی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: با اقداماتی که سپاه و ارتش انجام داده اند آب در مناطق سیل زده در حال فروکش کردن است، اما خانه های بسیاری از مردم ویران یا دچار آسیب دیدگی و تخریب شدید شده است.

محمد سلیمانی با اشاره به اینکه به ایام گرم تابستانی و همچنین ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم گفت: مردم حتی بعد از فروکش کردن آب به دلیل تخریب خانه های خود مجبورند به دشت ها و صحرا پناه ببرند که به دلیل باز بودن محیط و همچنین شرایط زیست محیطی خوزستان با توجه به نزدیک شدن تابستان و بیرون آمدن جانوارنی مانند مار و عقرب خطرات جانی مردم بی سرپناه را تهدید می کند.

سلیمانی با بیان اینکه مردم منطقه عمدتاً دامدار و کشاورز بودند و سیل خسارات فراوانی به آنها وارد کرده گفت:  امیدواریم در پرداخت خسارت ها به مردم این منطقه سرعت بیشتر و بهتری اعمال گردد.همه سیستم های دولتی در منطقه پای کار هستند اما توجه بیشتری را برای ساماندهی خسارت ها و پرداخت ها و اطمینان بخشی به مردم می طلبد چرا که جریانات معاند که هیچ دلی در گرو مردم ندارند از هر خلاء و نقصی نهایت سوء استفاده را دارند و باید خدمت رسانی پس از سیل پر رنگ تر باشد. همچنین گروه های جهادی با فروکش کردن آب در مناطق سیل زده در حال برگشت هستند و این شرایط را برای ضدانقلاب و گروه های تکفیری راحت تر میکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما در استان خواستار حضور در منطقه و کمک به سیل زدگان هستند، از فرماندهی محترم سپاه فتح استان درخواست داریم که اجازه اعزام تعداد بیشتری از گروه های جهادی_دانشجویی استان جهت کارهای فرهنگی و بالا بردن روحیه سیل زدگان را صادر نمایند و با مدیریت کلان خود جلوی توطئه های دشمنان نظام و انقلاب را بگیرند.

لازم به ذکر است که که تاکنون دو کاروان بزرگ کمک های دانشجویی که توسط دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده بود به مناطق سیل زده کشور اعزام و همچنین سومین و بزرگترین کاروان کمک های دانشجویی استان طی روزهای آتی پس از بسته بندی به خوزستان اعزام خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات