صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۴۹

اخبار کوتاه دوشنبه 2 اردیبهشت

‌محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درباره نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور و معاون اول وی در خصوص عزل ‌پوری‌حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی گفت: «این موضوع مطرح شده و ما آن را بررسی می‌کنیم. چندی پیش ده‌ها تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای شدیداللحن خطاب به رئیس‌جمهور و معاون اول وی، خواستار برکناری پوری‌حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی شدند و نوشتند با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن وی، علت ممانعت جناب‌عالی و آقای جهانگیری از عزل ایشان چیست؟»

علی فرخی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مورد انتصاب برخی افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی به‌ عنوان استاد دانشگاه گفت: برخی افراد در فتنه ۸۸ نقشی اساسی در حمایت از سران فتنه و اغتشاشات خیابانی داشتند که نباید از آنان برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه استفاده کرد. وی افزود: با روی کار آمدن دولت‌های یازدهم و دوازدهم، فضا برای برخی جریان‌های مدعی اصلاح‌طلبی در دانشگاه‌ها فراهم شد که بیشتر روی مسائل سیاسی و منافع حزبی خود در دانشگاه‌ها مانور می‌دهند.

یک منبع آگاه بانکی درباره موضوع قطع ارتباط بانک «کونلون چین» با ایران اظهار داشت: این موضوع دقیقاً مشابه همان اتفاقی است که در آبان ‌ماه سال ۹۷ رخ داد و ارتباطی با موضوع FATF یا هیچ پرونده دیگری ندارد. وی ادامه داد: همان طور که شش ماه پیش هم مطرح شد، بانک کونلون چین پس از تمدید معافیت‌های تحریمی نفتی، ارتباط خود را دوباره برقرار خواهد کرد؛ بنابراین همان رویه شش ماه گذشته تکرار می‌شود و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان گفت که عمر البشیر رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور در زندان به سر می‌برد. وی افزود: اگر گروه‌های سیاسی پیشنهادی برای تشکیل دولت انتقالی بدهند و بر آن توافق کنند، ما قدرت را تحویل خواهیم داد.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم 12 ماه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به 30/6 درصد رسیده که در مقایسه با همین آمار در ماه قبل (26/9 درصد) 3/7 واحد درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات