تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۸۱

برگزاری‌ کنفرانس‌ همبستگی‌ با گروهک تروریستی‌ منافقین در عراق‌


روزنامه‌ الشرق‌ الاوسط چاپ بغداد مدعی‌ شد، بیش‌ از دو میلیون شیعه‌ عراقی‌ در بیانیه‌ ای‌ ضمن حمایت از گروهک تروریستی‌ منافقین درعراق‌ مداخلات ایران در عراق‌ را محکوم‌ کردند.

 این روزنامه‌ عربستانی‌ با چاپ گزارشی‌ همراه‌ با عکس‌ نوشت صد و سی‌ و پنج‌ حزب سازمان و گروه‌ عراقی‌ و بیش‌ از هزار تن از سران قبایل‌ شیعه‌ عراق‌ دیروز در کنفرانس‌ همبستگی‌ با گروهک تروریستی‌ منافقین در پادگان اشرف وابسته‌ به‌ گروهک منافقین در استان دیاله‌ شرکت کردند.

 الشرق‌ الاوسط افزود :شیخ‌ گاصد نجم‌، رئیس‌ قبیله‌ الحمیدات جنوب عراق‌ می‌ گوید: ما امضای‌ بیش‌ از دو میلیون شیعه‌ را که‌ خواهان جلوگیری‌ از ادامه‌ نفوذ ایران در جنوب عراق‌ هستند، جمع‌ آوری‌ کرده‌ ایم‌ ،وی‌ افزود: نفوذ ایران در شهرهای‌ جنوبی‌ بر کسی‌ پوشیده‌ نیست و عرب ها باید به‌ نفوذ روز افزون ایران در شهرهایشان هوشیار باشند.

 الشرق‌ الاوسط افزود: شیخ‌ مجید ناصر الحیانی‌ یکی‌ دیگر از سران قبایل‌ کربلا که‌ در این کنفرانس‌ حضور داشته‌ است گفت :آنچه‌ در کربلا درباره‌ نفوذ ایرانی‌ ها در این شهر رخ‌ می‌ دهد ما را بر آن داشته‌ است تا در این کنفرانس‌ شرکت کنیم‌ ،وی‌ گروهک تروریستی‌ منافقین را گروه‌ مقاومت ملی‌ ایران برشمرد و دولت عراق‌ را به‌ رفع‌ محدودیت های‌ این گروه‌ در عراق‌ فرا خواند.

 شیخ‌ محمد علی‌ حسین از سران قبایل‌ بنی‌ کعب استان میسان نیز در مصاحبه‌ با روزنامه‌ الشرق‌ الاوسط گفت: چنانچه‌ جلوی‌ دخالت های‌ ایران در عراق‌ گرفته‌ نشود این دخالتها در آینده‌ به‌ حد فاجعه‌ آمیزی‌ خواهد رسید .

الشرق‌ الاوسط می‌ افزاید :در این کنفرانس‌ برخی‌ شخصیت های‌ سیاسی‌ عراق‌ از جمله‌ صالح‌ مطلگ رئیس‌ فهرست شورای‌ گفتگوی‌ ملی‌ عراق‌ و نمایندگانی‌ از حزب وفاق‌ ملی‌ به‌ ریاست ایاد علاوی‌ و کنگره‌ ملی‌ به‌ ریاست عدنان دلیمی‌ و حزب اسلامی‌ به‌ ریاست طارق‌ هاشمی‌ و جبهه‌ گفتگوی‌ ملی‌ به‌ ریاست خلف العلیان و نمایندگانی‌ از حزب عدالت ترکمن و حزب وحدت اسلامی‌ و همچنین نماینده‌ پارلمان اروپا حضور داشتند، روزنامه‌ الشرق‌ الاوسط وابسته‌ به‌ عربستان سعودی‌ است و در همه‌ کشورهای‌ عربی‌ چاپ می‌ شود .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات