تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۷۰۸۰۸
جنایت پنهان اسرائیل

سرقت منابع آب غزه

محمدرضا باقری اشاره: سرقت منابع آب و سفره های زیر زمینی فلسطین به ویژه در نوار غزه ، کانون مقاومت اسلامی ، توسط رژیم صهیونیستی حدیث کهنه ای است که مورد غفلت قرار گرفته است. با این جنایت پنهان اشغالگران صهیونیست ، روز به روز از میزان عرضه آب به فلسطینان کاسته و بر آب مصرفی صهیونست ها افزوده می شود و با توجه به کاهش میزان بارندگی و خشکسالی در نوار غزه ، مهاجرت یهودیان به "بهشت موعود" و نیز رشد جمعیت صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، پیش بینی می شود این بحران در آینده ای نه چندان دور به شدیدترین حد ممکن برسد.

در حالی که ۷۵ درصد منابع آب زیرمینی نوار غزه به سه تا چهار هزار ساکن شهرک های صهیونیست نشین اختصاص دارد، سهم حدود یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه ، کمتر از ۲۵ درصد است. برآوردهای صورت گرفته حاکیست سرانه آب برای هر صهیونیست، ۳۴۴ متر مکعب و برای هر فلسطینی ، حداکثر ۳۹ مترمکعب است. رژیم صهیونیستی از همان بدو تاسیس در اراضی فلسطینی ، به اهمیت منابع آب فلسطین برای تامین و ادامه حیات اقتصادی - سیاسی در آینده خود پی برده بود و از این رو، با پشتوانه نیروی نظامی اش ، ترفندهای گسترده ای را با هدف سرقت منابع آب متعلق به فلسطیینان پی ریخت .
از پای در آوردن مقاومت
اشغالگران فلسطین ، به زعم خود درصددند با ترفند کاهش میزان آب مصرفی و جلوگیری از ورود تانکرهای حامل آب به غزه به عنوان سلاحی برای درهم شکستن و از پای در آوردن نیروهای مقاومت استفاده کنند اما، از این غافلند که این سلاح ناکارامد ، صرفا باعث تشدید و افزایش همبستگی وحدت فلسطینیان و مردم غزه شده است . بستن آب به روی مردم فلسطین و شهر غزه ، علاوه بر اخلال در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی ، موجب کاهش ظرفیت تصفیه خانه های آب این منطقه و در نتیجه روی آوردن مردم نوار غزه به نوشیدن آب های آلوده رودخانه ها و ابتلای آنها به انواع بیماری ها شده است .
صهیونیست ها که از عرضه تجهیزات و تاسیسات آب رسانی به این منطقه به بهانه بیم از استفاده از این تجهیزات در ساخت راکت خودداری می کنند، به وخامت اوضاع دامن می زنند.
هر چند برخلاف حملات آشکار و عیان جنگنده ها و نظامیان این رژیم به شهرک ها و اردوگاه های آوارگان نوار غزه و کشتار مردم بیگناه ، نابود کردن فلسطینی ها از طریق سرقت منابع آب آنها ، با شیوه ای پنهان صورت می گیرد اما، با این حال ، اشغالگران در این زمینه نیز از نیروی نظامی استفاده می کنند و کشاورزانی را که سرگرم آبیاری درختان زیتون و یا مرکبات خود هستند ، با حملات تانکی تهدید می کنند.
صهیونیستهای شهرک ها همچنین با به کار بستن شگردهایی چون حفر چاه های عمیق در کنار چاه ها ی نیمه عمیق مردم نوار غزه ، چاه های آنها را خشک می کنند. کمبود آب در غزه ، کشاورزلن را به کشت میزان اندک محصولاتی مانند هویج ، کلم و کاهو واداشته است و به نوعی کشاورزی را در این منطقه نابود کرده است .
محکومیت جنایات در غزه
دبیرکل سازمان ملل متحد جنایات وحشیانه روز دوشنبه گذشته رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا خویشتن‌داری کرده و بر اساس قوانین حقوق‌بشر حفظ جان غیر نظامیان را طی عملیات‌های نظامی در نظر بگیرد. وی در این بیانیه به شدت کشته شدن یک زن فلسطینی و چهار فرزندش را که در حمله نظامیان صهیونیستی به منزل مسکونی‌شان به شهادت رسیدند محکوم کرد. بان‌کی‌مون همچنین از گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش حماس خواست تا از مناطق غیرنظامی نوار غزه به عنوان پایگاهی برای حملات علیه سرزمین‌های اشغالی استفاده نکند. این در حالی است که پیکر شهدای نوار غزه در میان حزن و اندوه مردم فلسطین تشییع شد.
سخنگوی رژیم اشغالگر نیز در توجیه این عملیات اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیقاتنشان می‌دهد که ارتش اسرائیل دو فعال فلسطینی را که در نزدیکی یکی از مناطق فلسطینیان در شمال غزه در حال حمل بودند تحت پیگرد قرار دادند. وی افزود: ساعاتی پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به فعالان فلسطینی صدای انفجاری بزرگ در نزدیک منزل مسکونی مذکور روی داد که به کشته شدن خانواده فلسطینی منجر شد.
از سوی دیگر یک مرکز حقوق بشر فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی طی ماه جاری میلادی 66 فلسطینی را به شهادت رساندند. در این بیانیه تاکید شده که نیروهای اشغالگر همچنان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند. این مرکز حقوق بشر اعلام کرد: افزایش حملات نیروهای اسرائیلی منجر به افزایش تعداد شهدای نوار غزه در ماه آوریل شده که در میان این 66 شهید 20 کودک و یک زن نیز وجود دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات