حجت‌الاسلام ذوالنوری، نماینده مردم قم با انتقاد از رفتار دوگانه اصلاح‌طلبان در قبال رأی مردم و فتنه سال 88، گفت: چرا هرجا یک شخصیتی خلاف نظر شما از کسی استقبال کنند، می‌شوند گله و گوسفند، اگر دولت منتخب‌تان را نقد کنند، کم‌عقل و بی‌عقل هستند، ولی هرجا مردم ابزار تحقق اهداف شما باشند، می‌شوند مردم، جمهوریت نظام، مشروعیت نظام و میزان رأی ملت است و فلان. چرا استاندارد دوگانه دارید؟


  محمدرضا مرادی/ خرداد ماه سال 1396 عربستان به همراه امارات، مصر و بحرین روابط خود را با قطر قطع کردند. عربستان تلاش بسیاری انجام داد که کشورهای بیشتری را در این مسیر با خود همراه کند؛ اما موفق نشد. حال پس از هشت ماه تنش در روابط دو طرف، عربستان برای رهایی از تبعات شکست در برابر قطر اقدام به فرافکنی و تحقیر قطر کرده است. محمد‌بن‌سلمان در جریان سفر به مصر با کم توجه دانستن اختلافات با قطر گفت: «خودم را سرگرم این مسئله نمی‌کنم، پرونده قطر در دستان افرادی در سطح کمتر از وزیر است، جمعیت قطر اندازه یک خیابان مصر هم نمی‌شود. هر وزیری در دولت سعودی می‌تواند بحران قطر را حل کند.» ولی‌عهد عربستان در ادامه سخنان خود سرمایه‌گذاری‌های کشورش را در آمریکا در حدود 800 میلیارد دلار و چهار برابر درآمد قطر برآورد کرد. «محمد‌بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به این اظهارات اعلام کرد؛ کشورهای بزرگی وجود دارند؛ اما قلب‌ها و ذهن‌های آنها کوچک بوده و افق دید محدودی دارند. آنها به توطئه و گسترش بی‌ثباتی در منطقه سرگرم هستند. به نظر می‌رسد بحران هشت ماهه در شبه‌جزیره عربستان نه تنها به پایان خود نزدیک نشده؛ بلکه وارد فاز جدید نیز شده است.
عربستان در هشت ماه گذشته با استفاده از دیپلماسی دلار به دنبال آن بود تا کشورهای بیشتری را وادار به قطع رابطه با قطر کند؛ اما در این مسیر ناموفق بود. حتی آمریکا نیز که در ابتدا به دنبال حمایت از عربستان در این مسئله بود، در نهایت حمایت‌های خود از عربستان را پس گرفت. در واقع عربستان در هشت ماه گذشته در برابر قطر شکست سختی را متحمل شده که همین مسئله سبب شده است تا مقامات سعودی برای انحراف افکار عمومی از این شکست به فرافکنی روی آورده و قطر را ضعیف جلوه دهند. در صورتی که موقعیت ژئوپلیتیک قطر در کنار اقتصاد این کشور موجب شده است تا این ریز کشور با وجود مساحت و جمعیت اندک به مثابه یک بازیگر مؤثر، مطرح باشد. 
عربستان در این ماجرا به نوعی بازی را به ایران و ترکیه واگذار کرد. ریاض به دنبال آن بود تا قطر درسیاست‌های ضد ایرانی شورای همکاری خلیج‌فارس مطیع عربستان شود؛ اما برخلاف خواست این کشور، قطر به سمت ایران گرایش بیشتری یافت. علاوه بر این عربستان شکست‌های متعدد دیگری در یمن، سوریه، عراق و لبنان متحمل شده و برآیند تمامی این شکست‌ها اکنون به این امر منجر شده است تا بن‌سلمان کشور قطر را تحقیر کند. در واقع عربستان در حالی اعلام کرده که مسئله قطر یک موضوع عادی و بی‌اهمیت است که بررسی تأثیرات تنش در روابط قطر و عربستان در هشت ماه گذشته نشان‌دهنده این واقعیت می‌باشد که عربستان بازنده این تقابل بوده است. در درجه اول، عربستان انتظار پیروی جهان عرب از این کشور در راستای قطع ارتباط با قطر را داشت اما این مسئله سبب شکست بزرگی برای ریاض شد و قدرت نرم عربستان به شدت کاهش یافت. از سوی دیگر با وجود دیپلماسی دلار عربستان در سطح بین‌الملل و کمک به نهادهای بی‌شمار بین‌المللی هیچ کشوری در این بحران، جانب عربستان را نگرفته و حتی آمریکا نیز که در ابتدا از ریاض حمایت کرد در ادامه به سمت قطر تغییر جهت داد؛ اما مهم‌تر از همه این موارد تأثیر این بحران بر یکپارچگی شورای همکاری خلیج‌فارس بوده است. در واقع عربستان این شورا را ابزاری برای اجرای برنامه‌های خود در خلیج‌فارس می‌داند؛ اما تنش ریاض و دوحه موجب شکاف در شورا شده و به گفته کارشناسان عربی، این شورا عملاً در مسیر فروپاشی قرار گرفته است. در کل شکست عربستان در تقابل با قطر سبب شده است تا عربستان به فرافکنی علیه دوحه روی بیاورد.

  حسین عبداللهی‌فر/ یکی از موضوعات جنجالی و داغ این روزها، بحث سؤال و استیضاح است. حقی از حقوق ملت که به دلیل برخوردهای سیاسی، کمتر در دستور کار خانه ملت قرار داشته و از نتایج مثبت آن بهره‌مند می‌شوند. این در حالی است که درخواست سؤال و توضیح از دولتمردان می‌تواند در کارآمدی نظام، پاسخگو کردن مسئولان و مدیران، شفاف شدن برخی مسائل و موضوعات مؤثر و مفید واقع شود. 
علاوه بر این مردم حق دارند پاسخ رئیس‌جمهور و دیگر دولتمردان را درباره برخی از اظهارنظرها و موضع‌شان جویا شوند. مردم می‌خواهند علت طرح مسائل حاشیه‌ای، مبهم و دوپهلو را از زبان طراحان آن بشنوند. ای کاش برخی نمایندگان امضای خود را پس نمی‌گرفتند و این قانون را درباره رئیس‌جمهور اعمال می‌کردند. اقدامی که اگر درباره رؤسای جمهور قبلی عمل می‌شد، شاید سرنوشت آنها به تقابل با نظام بعد از دوره ریاست‌جمهوری نمی‌انجامید؛ چراکه نمایندگان مردم باید به دولتمردان یاد دهند که هر حرفی را نباید زد و چه بسا این تمرین سبب می‌شد تا وقتی مسئول هم نیستند خود را در قبال ادعاهای خود، تضعیف انقلاب و نظام و شادکردن دشمنان ملت مسلمان ایران پاسخگو بدانند. 
اگرچه این اتفاق نیفتاده، اما هنوز دیر نشده است و می‌توان از رئیس دولت نسبت به اظهاراتش و عواقب سخنانش از او توضیح و پاسخ خواست. لازم به تأکید است که غرض از طرح این مهم به هیچ وجه استیضاح رئیس‌جمهور با هدف اعلام بی‌کفایتی و تضعیف وی نیست؛ چراکه برپا کردن موضوعات جنجالی بی‌ثمر و دامن زدن به اختلافات در هیچ شرایطی به نفع مردم و کشور نیست؛ اما آنچه مقصود است اینکه دولتمردان فعلی و گذشته باید خود را نسبت به آنچه بر زبان می‌آورند و تأثیر آن بر منافع ملی، مصالح کشور، هدایت مردم و به ویژه حفظ نسل جوان مسئول بدانند.  
امروز مردم ما شاهد هستند که رئیس‌جمهور سابق با تمام قدرت تلاش می‌کند بدون رعایت هیچ مصلحتی نظام اسلامی را زیر سؤال برده و با پیشنهادهای عجیب و غریب کشور را با چالش مواجه کند. در حالی که نظام و مسئولان سعی می‌کنند با جذب حداکثری مانع پرت شدن وی از قطار انقلاب شوند. در همین وضعیت رئیس‌جمهور فعلی در مراسم رسمی و راه‌پیمایی با شکوه ملت در 22 بهمن مدعی می‌شود که امکان جلوگیری از پیاده شدن برخی از قطار انقلاب وجود داشته است! 
به طور طبیعی این سؤال برای بسیاری مطرح می‌شود که اگر آنچه رئیس‌جمهور می‌گوید صرف یک ادعا نیست آیا رئیس‌جمهور می‌تواند جلو پیاده شدن رئیس‌جمهور پیش از خودش را بگیرد؟ آیا رئیس‌جمهور در قبال این مسئله مسئولیت دارد؟ آیا تاکنون اقدامی در این زمینه کرده است؟ آیا خودش را نسبت به آنچه طرح می‌کند مسئول می‌داند یا برای فرار از مسئولیت این سخنان را 
مطرح می‌کند؟
این در حالی است که احمدی‌نژاد نسبت به بسیاری از پیاده‌شدگان از قطار انقلاب از جمله آقای شریعتمداری، آقای منتظری، مهندس بازرگان، بنی‌صدر، موسوی و کروبی و بسیاری دیگر نه از وزن و جایگاه بیشتری برخوردار است و نه اصرار بیشتری برای پیاده شدن. 
این مصداق کوچکی برای اثبات ادعای رئیس‌جمهور است که خواه ناخواه در برابر این ریزش‌ها و پیامدهای سیاسی و امنیتی تقابل این افراد مسئولیت دارد. اگر آقای روحانی بتواند مانع پیاده شدن احمدی‌نژاد از قطار انقلاب شود، برای جوانانی که از وضعیت گذشته خبر ندارند، روشن می‌شود که امکان حفظ برخی وجود داشته؛ اما اگر نتواند مدعای خود را اثبات کند، با طرح این شائبه برای نسل جوان، زمینه طرح سؤال را برای عده بسیاری از آنها فراهم 
ساخته است.


۴ـ توجه و اهتمام به هر دو بعد نظری و عملی عدالت/ اندیشه‌های امام خامنه‌ای در قلمرو عدالت از این امتیاز برخوردار است که به مباحث نظری اکتفا نکرده و به نکات ظریفی در قلمرو استقرار عملی عدالت در عینیت جامعه اسلامی توجه کرده‌اند. به اعتقاد ایشان، تحسین عدالت و عشق ورزیدن به آن و سخن گفتن فلسفی درباره‌ آن کافی نیست؛ بلکه همت اصلی باید معطوف به پی‌ریزی مناسبات اجتماعی در عرصه‌های گوناگون حیات جمعی بر مبنای عدالت باشد. ایشان می‌فرمایند: «در نظام اسلامی، عدالت مبنای همه‌ تصمیم‌گیری‌های اجرایی است و همه‌ مسئولان نظام، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تا مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی، به‌ خصوص رده‌های سیاست‌گذاری و کارشناسی و تا قضّات و اجزای دستگاه قضایی، باید به جدّ و جهد و با همه‌ اخلاص، درصدد اجرای عدالت در جامعه باشند. امروز در جامعه‌ ما، برترین گام در راه استقرار عدل، رفع محرومیت از طبقات محروم و تهیدست و کم‌درآمد است.»(۱۳/۳/۱۳۷۰)
۵ـ جایگاه دسته اولی عدالت اجتماعی در میان فضایل اجتماعی/ ما در تقسیم‌بندی اندیشه‌ها به دو بخش اندیشه‌های «فضیلت‌محور» و اندیشه‌های «آزادی‌محور» می‌رسیم. اندیشه‌های «آزادی‌محور» این پیش‌فرض را دارند که ما پیشاپیش، نظم و ارزش‌هایی برای جامعه پیشنهاد نمی‌کنیم و شکل‌گیری جامعه، ساخت جامعه، ارزش‌های حاکم بر آن و نحوه رسیدن به جامعۀ متکی بر آزادی و انتخاب تک‌تک افراد صورت پیدا می‌کند، تثبیت می‌شود و پیش می‌رود. در حالی ‌که در اندیشه‌های فضیلت‌محور، ما پیشاپیش تصویری از جامعۀ مطلوب داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که ارزش‌های مطلوب آن جامعه چه ارزش‌هایی هستند و حتی نظم و نظام این جامعۀ مطلوب چگونه خواهد بود. برخی به این جامعۀ فضیلت‌محور همان جامعۀ آرمانی می‌گویند. امام خامنه‌ای با تفکیک غایات و کمالات اجتماعی از کمالات فردی بر آن است که عدالت در مقایسه‌ با دیگر فضایل و خیرات اجتماعی در جایگاهی برتر از همه می‌نشیند؛ امّا در مقایسه با کمالات نهایی فرد و رستگاری حقیقی انسان، عدالت، غایت و هدفی متوسط است و برقراری عدالت اجتماعی نمی‌تواند هدف و غایت نهایی انسان باشد. ایشان درباره جایگاه برتر عدالت اجتماعی چنین می‌گویند: «هزار سال است که امت اسلامی برای قسط و عدل دعا می‌کند. این نظام اسلامی به وجود آمده است؛ اولین کارش اجرای قسط و عدل است. قسط و عدل، واجب‌ترین کارها است. ما رفاه را هم برای قسط و عدل می‌خواهیم.»(۲۵/۴/۱۳۷۶)
۶ـ عدالت شاخص مشروعیت مسئولان نظام/ امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت‌خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست. الآن درباره مشروعیت حرف‌های زیادی زده می‌شود، بنده هم از این حرف‌ها بلدم؛ اما حقیقت قضیه این است که اگر ما دنبال عدالت نباشیم، حقیقتاً من که اینجا نشسته‌ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ یعنی هر چه اختیار دارم و هر چه تصرف کنم، تصرف نامشروع خواهد بود؛ دیگران هم همین‌طور.(۵/۶/۱۳۸۲)
۷ـ عدالت‌خواهی نشان برتر اصول‌گرایی/ اصولگرا همواره دغدغه اجرای عدالت در جامعه را دارد. او می‌کوشد حضرت علی(ع) را که مظهر عدل و عدالت بر روی زمین است‏‏، سرمشق و الگو قرار داده و حتی به نزدیکان خود نیز کوچک‌ترین امتیازی ندهد. اصولگرا نیک می‌داند که تنها راه کشورداری اجرای واقعی عدالت است. اصولگرا به خوبی می‌داند که عدالت به معنای «قرار دادن هر چیز در جای خود و یا انجام دادن هر کاری به نحو شایسته» است. او می‌داند که اگر روزی عدالت واقعی در جامعه اجرا شود‏، هیچ فقیری وجود نخواهد داشت‏، بنابراین اصولگرا می‌کوشد عدالت واقعی را در جامعه پیاده کند؛ هر چند که این امر به مذاق برخی خوش نیاید کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه شنیدنی است‎؛ ایشان می‌فرمایند: «فلسفه‏ وجودی ما، عدالت است. اینکه ما برنامه‏ رشد اقتصادی درست کنیم و بگذاریم بعد از حاصل شدن دو، سه برنامه رشد اقتصادی، به فکر عدالت بیفتیم، منطقی نیست. رشد اقتصادی باید همپای عدالت پیش برود؛ برنامه‏ریزی کنند و راهش را پیدا کنند.»(29/3/1385)

 ممنوع‌التصویری
 حسن روحانی!
روزنامه آفتاب یزد از روزنامه‌های حامی دولت با تاکید بر اینکه کار نکردن عکس روحانی در صفحه اول، به خاطر مردم است نوشت: «اگر بپذیریم برخی از روزنامه‌ها خودخواسته و حتی ناخواسته دست به ممنوع‌التصویری حسن روحانی و دیگر سیاسی‌ها زده‌اند باید بدان‌ها حق داد، چون این کار مساوی است با پشت کردن به مردم، مردم نمی‌پذیرند یک روزنامه تریبونی شود برای ادعاهای تأیید نشده... مردم پذیرای این مسائل نیستند؛ یعنی نه این روزها که از 92 به بعد کم‌کم نگاه و نظرشان به طور کلی عوض شده است.» در واقع، روزنامه آفتاب یزد معترف است که مردم از سال 92 از سیاسی‌بازی‌ها و سیاسیون خسته شده‌اند. حال باید پرسید آیا این امر به دلیل رویه سیاست‌زده و جناحی دولت نیست؟

سؤالات مراجع
 از وزیر کشور
نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس‌جمهور موجب شد وزیر کشور به قم برود و با اعضای جامعه مدرسین دیدار کند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره سفرش به قم و دیدار با  اعضای جامعه مدرسین، گفت: «در این دیدارها درباره حوادث دی‌ماه کشور و حوادث اخیر در تهران پرسش‌هایی وجود داشت که به آنها پاسخ داده شد.» رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مراجع بر آن تأکید داشتند، بحث حجاب بود، خاطرنشان کرد: «درباره بحث حجاب یا ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هیچ برخورد قهری انجام نشده، اما زمانی که یک موضوع ممنوع است، ممنوعیت آن باید رعایت شود.» گفتنی است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چندی پیش در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی درباره مشکلات کشور تذکر داده و خواستار رسیدگی به آنها شده بود.

آیا در میان اهل سنت هم سادات داریم؟
پس از برگزاری همایش سادات شیعه و اهل سنت این سؤال مطرح شده است که آیا در میان اهل سنت هم سادات داریم؟ حجت‌الاسلام دکتر مهدی فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی در یادداشتی درباره «سیادت در اهل سنت» نوشت: «در سده دوم تا پنجم هجری در غرب آفریقا دو سلسله حکومت شیعی به وجود آمد به نام‌های ادارسه یا ادریسیان و فاطمیان که یکی حسنی و دیگری حسینی بودند. از این دو، نسل‌های زیادی به وجود آمدند که با از بین رفتن این حکومت‌ها و جایگزینی حکومت‌های سنی، تمام فرزندان این دو نسل، سنی شدند و در شمال آفریقا با عنوان شریف از آنها یاد می‌شود. بعدها فاطمیان به مصر آمدند و 200 سال در مصر و اطراف حکومت کردند و نسل‌های فراوانی از آنها پدید آمد؛ اما با ظهور ایوبیان و ظلم‌هایی که به آنها شد؛ اکثراً سنی شدند و اکنون نسل آنها در مصر به وفور یافت می‌شود.»

پارتی مختلط را
 به شهر مذهبی کشاندند!
یکی از برنامه‌های دشمن برای کاهش اثرات معنوی مشهد، ترویج و گسترش فساد اخلاقی در این شهر مقدس است. در همین زمینه 60 زن و مرد در مهمانی شبانه‌ای در بلوار شاهنامه مشهد به دلیل برگزاری یک پارتی مختلط دستگیر شدند. حسن حیدری، معاون دادستان مشهد در این باره گفت: «با اطلاعات کسب‌ شده مبنی بر برگزاری یک مهمانی مختلط پر سروصدا که موجب مزاحمت برای سایر شهروندان شده بود، تیمی از پلیس امنیت اخلاقی استان خراسان رضوی مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.» وی اضافه کرد: «با حضور مأموران در محل مشخص شد که عده زیادی زن و مرد به‌ صورت مختلط در این مهمانی شرکت کرده‌اند.» معاون دادستان مشهد توضیح داد: «مأموران با رعایت موازین شرعی، این محل را مورد بازرسی قرار دادند که در این عملیات 22 مرد و 38 زن دستگیر شدند.

بدل کار در انتخابات 1400
معاون اول دولت در ماه‌های اخیر در دو نقش ظاهر می‌شود از یک‌سو از بایدهایی که دولت باید انجام بدهد می‌گوید و به نوعی مخالفتش را با برخی از سیاست‌های دولت نشان می‌دهد و از سوی دیگر نقش لیدر جریان اصلاحات در تقبیح رقبای آنها را برعهده گرفته که شامل دیگر نیروهای منتسب به اصولگرایان می‌شود. حتی وی احمدی‌نژاد را بی‌نصیب نمی‌گذارد که مبادا متهم به فراموشی یا عدم موضع‌گیری شود و خود را قهرمان اصلی سال‌هایی می‌داند که سکوت نمی‌کرد. هرچند باید گفت؛ در بحبوحه اعتراض و انتقادات عمومی به اوضاع مشکلات اقتصادی و معیشتی اسحاق جهانگیری خود را به عنوان یکی از متهمان اصلی این وضع نمی‌تواند تبرئه کند؛ ولی زمانی که اصرار بر استعفا یا خروج وی از دولت وجود دارد و حتی به وی پیشنهاد پست شهرداری تهران نیز شده، تلاشی است از سوی بخشی از اصلاح‌طلبان برای نجات اسحاق از منجلاب مشکلات دولتی. اما کار اسحاق جهانگیری به این سادگی‌ها هم نیست. هرچند اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند وی را گزینه اصلی ریاست‌جمهوری جانمایی کنند؛ ولی طیف اصلاح‌طلبان نزدیک به دولت  که دارای لابی گسترده با رئیس مجلس نیز می‌باشد، انگیزه‌های قوی برای ریاست‌جمهوری علی لاریجانی دارند. این موضوع یکی از موانع اصلی اختلافات میان اصلاح‌طلبان از یک‌سو و تقابل با دولت و لابی‌های رئیس مجلس از سوی دیگر است. اصلاح‌طلبان می‌خواهند جهانگیری تبدیل به یک بدل کار در انتخابات 1400 شود.

آیا اینها درد جامعه ما است؟!
آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از خانواده‌ها و مادران شهدای گمنام گفت: «در اسلام برای دعوت مردم به خیر و سعادت و کمال دو راه وجود دارد، یک راه استدلال و برهان است که با هرکس در حد عقل و فهم او رفتار می‌شود و راه دیگر نشان دادن الگو و اسوه است که مردم ببینند کسانی که تربیت‌شده اسلام هستند، چگونه‌اند و از آنها درس بگیرند.» وی با اشاره به مقام بالای خانواده‌های شهدا گفت: «حضرت زهرا(س) فقط در خانه نبودند؛ ایشان پشتیبان حضرت علی(ع) و جامعه اسلامی در جنگ و جهاد بودند.» وی با اشاره به اینکه قبل از اسلام به زن به چشم حقارت نگاه می‌شد، ادامه داد: «پیامبر(ص) یک جلسه برای مردان و یک جلسه برای زنان به صورت جداگانه برگزار می‌کردند که این نشان می‌دهد» اسلام می‌خواهد عظمت زنان را در جامعه بالا ببرد و برابری مرد و زن را نشان دهد.» آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسمی که توسط شهرداری تهران به مناسبت روز زن برگزار شده است، گفت: «در این مراسم عده‌ای دختر را آورده و رقصانده‌اند؛ اینها درد جامعه ما است که در چنین کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی چنین مراسمی با وجود این همه دشمن، برگزار شود؛ به نظر من، شما خانواده شهدا و زنان جامعه باید به میدان بیایید و اعتراض کنید که ما شهید داده‌ایم و امنیت به واسطه خون این شهیدان به وجود آمده است و نخستین اعتراض به این‌گونه حرکات باید از طرف شما خانواده شهدا انجام شود.»

تیر آخر مجلس مهم و پرسروصدا
طرح اعاده اموال نا‌مشروع مسئولان یکی از طرح‌های پر سروصدای مجلس است که قرار است در این هفته مجلس شورای اسلامی به آن ورود کند. برای به جریان نیافتن این طرح جنجال‌های بسیار روی داده است و هنوز هم عده‌ای از مسئولان با این طرح مخالف هستند، با این حال طرح مزبور دارای 180 امضا است. برخی از جزئیات این طرح از این قرار است. در بخشی از این طرح آمده است؛ اموال نامتعارف اعم از اموالی است که به نحو نامشروع تحصیل شده یا اموالی که به دلیل دسترسی به قدرت یا اطلاعات ناشی از تصدی سمت تحصیل گردیده است. هیئت موظف است با رعایت اولویت نسبت به ثروت‌های بیشتر، ابتدا دارایی‌های افراد موضوع این قانون، همسر و فرزندان آنها را که بر اساس اطلاعات و مدارک واصله از مراجع نظارتی مندرج در ماده یک، مجموع دارایی آنها بیش از 50 میلیارد ریال است را مورد رسیدگی قرار دهد. در صورت وجود اطلاعات و مدارک مبنی بر نامشروع بودن اموال پایین‌تر از مبلغ مذکور رسیدگی به آن موارد نیز در اولویت بعدی صورت می‌گیرد. چنانچه افراد موضوع این قانون اموال خود را پنهان کرده یا با هیئت مذکور در این قانون همکاری نکنند با رعایت اصل 166 قانون اساسی به حبس درجه پنج محکوم می‌شوند. این مجازات قابل تخفیف، تعلیق و دیگر نهادهای ارفاقی قبل و بعد از صدور حکم نیست. 

 شیعه انگلیسی خودش را معرفی کرد
هنگامی که ملک‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در انگلیس به سر می‌برد، فرقه شیرازی‌ها با حمله به سفارت ایران و پایین کشیدن پرچم کشورمان سر سپردگی خود به عربستان سعودی و ملکه الیزابت را به درستی اعلام کرد. یکی از جریان‌هایی که در دو سه سال اخیر قوت گرفته و در حال رشد و نمو است، جریان جعلی شیعه‌‌نمایی است که در حاشیه و متن بیوت یکی از مراجع تقلید قم به نام شیرازی شکل گرفته است. جریانی که یکی از بسترهای رشدش را از طریق هیئت‌های مذهبی دنبال می‌کند؛ این جریان نامعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، بدعت‌هایی را اشاعه می‌دهد، نتیجه اقداماتش جز کشتار شیعیان بی‌گناه نیست. شبکه‌‌های ماهواره‌ای متعدد، امپراتوری اینترنتی و مراکز وسیع آموزشی در کشورهای اسلامی، تنها ثمره بخشی از حمایت‌های مادی و توزیع پول‌های کلان این جریان است. از مهم‌ترین اقدامات ضد شیعی و مذهبی این گروه منتسب به شیعه در فضای ماهواره‌ای جهان، می‌توان به تأسیس چند شبکه فارسی و عربی‌زبان اشاره کرد که در ایام محرم با تبلیغ شنیع‌ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی، سبب وحشت مردم جهان از شیعیان شده‌اند! فرقه شیرازی از اصلی‌ترین دشمنان وحدت اسلامی است و این مهم‌ترین علت دشمنی آن فرقه با نظام ایران به ویژه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم ایران است؛ چرا که معظم‌له تأکید فراوانی بر وحدت اسلامی دارند.

  مجید علیمحمدی/ با وجود گذشت چند روز از دیدار جنجالی «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه دولت فرانسه از تهران هنوز فضای رسانه‌ای کشور متأثر از رفتارهای بی‌ادبانۀ این میهمان بی‌نزاکت است. «لودریان» پیش از عزیمت به ایران در اظهاراتی توهین‌آمیز به کشورمان اولتیماتوم داد که اگر ایران از برنامه دفاع موشکی خود دست برندارد، تحریم‌های جدیدی علیه آن اعمال خواهد شد.
این در حالی است که همزمان با سفر «لودریان» به تهران، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان به شفاعت از تروریست‌های دست‌پروردۀ خودشان در غوطه شرقی دمشق برخاسته و تضمین امنیت جانی آن جانیان را خواستار شده بود.  با وجود این ژاژخایی‌های دولتمردان متمدن! و تروریست‌پرور فرانسه (که به نیابت از رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا صورت گرفت) می‌شود به نیابت از ملت بزرگ ایران اسلامی به آنان هدیه‌ای جاودانه تقدیم کرد.
دقت بفرمایید: بیش از ۵۰۰ سال است که فرانسوی‌ها به مشهورترین تابلوی فرهنگ و هنرِ غربی که در موزه معروف «لوور»  در پاریس جا خوش کرده است، افتخار می‌کنند.  شاهکار هنری «مونالیزا» یا همان «لبخند ژوکوندِ» لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی که همزمان ترکیبی از ترس، شادی، غم و ناراحتی را به بیننده القا می‌کند، از دیدگاه شیفتگان هنر نقاشی، بسیار زیبا و باشکوه است. 
بدون مداهنه باید گفت که اگر تاریخ فرهنگ و هنر اروپا در طول تاریخ پر از توحش و خشونتی که به نامش ثبت شده فقط یک تابلوی هنری «مونالیزا»یی را به جهان عرضه کرده است، در تاریخ پر افتخار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزهای بی‌شماری وجود دارد که هر یک از آن روزها روایتگر یک تابلوی هنری بی‌نظیر است که همزمان، ترکیب‌های چهارگانه یک اثر هنری جاودانه را در درون خود جای داده است. 
هدیه 19 اسفند ایرانی‌ها به جناب لودریان؛ یک تابلوی هنری باشکوه! است. اثرِ به جای مانده از حمله هواپیماهای اهدایی دولت فرانسه به رژیم دست‌پرورده نظام سلطه غرب، یعنی حزب بعث عراق است که به همین گستاخیِ این روزهای «لودریان» و «امانوئل مکرون» به مردم پناه گرفته در شیار کوهستان «شَنَه چِیر» در روستای «ماربِره» در جنوب غربی سرزمین ایران، واقع در استان ایلام حمله کرده و تابلوی هنری! شگفتی را خلق کردند. 
حوالی ظهر روز نوزدهم اسفند سال 1363 تابلوی یاد شده ترسیم شد. سهم شما در این اثر هواپیماهایی اهدایی به یک خونریز تمام‌عیار به نام صدام بود.
هواپیمای اهدایی شما که بمب‌های خودش را فروریخت، خود به خود تابلویی شبیه تابلوی شاهکار هنری «مونالیزا» ترسیم شد. انفجار شدید، بوی باروت، ترس، اضطراب، ضجه و نالۀ کودکان و جوانان و پیران و در آخرین مرحله، خون ۵۷ انسان مظلوم و 134 مجروح این حادثه، مختصات دقیق تابلوی یاد شده را ترسیم کردند. 
آقایان «لودریان» و «مکرون»، محض اطلاع آن جنابانِ متمدن! و مترقی! معروض می‌دارد که از میان انسان‌های قصابی شده در این تابلوی هنری! ۱۵ نفر از کودکان زیر چهار سال و کوچک‌ترین آنها حدود چهار ماه سن داشت.
آقایان «لودریان» و «مکرون»، لطفاً به دقت گوش کنید! مفهوم این راهبرد فوق‌العاده مهم آن است که اگر روزی بخواهید در ساحت یک ملت جنگ‌آزموده ضیافت خونریزی و کشتار برپا کنند، در همان سطح! ساختمان‌های بلندمرتبه پاریس بر سر عاملان حمله و تعرض، ویران خواهد شد و این رمز شادی نهفته با رنجِ ما در تابلوی هنری مشترک‌مان است. موسیوهای فرانسوی! و چاکران جناب ترامپ! هدیه‌ای که به شما داده‌ایم را مثل اثر جناب داوینچی در همان موزه لوور نگهداری کنند، تاریخ فرانسه که سهل است، تاریخ جهان، جنایت‌های هیتلری شما را فراموش نخواهد کرد.