هیچ کس قفلی را بدون کلید نمی‌سازد
اگر قفلی در زندگی‌ات می‌بینی
شک نکن آن قفل کلیدی هم دارد
کلید قفل‌های زندگی
تلاش، توکل، امید، صبر، آرامش و دعا است
خداوند اگر به زندگی‌ات قفل می‎زند،
می‌خواهد تلاش بنده‌اش را ببیند
می‌خواهد در دعای بنده‌اش، صدایش را بشنود
پس به دنبال کلید زندگی باش


امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: من خواركننده مؤمنان نيستم، بلكه عزّت‌دهنده آنان هستم؛ زيرا هنگامى كه ديدم شما (شيعيان) را توان برابرى و ايستادگى با آنان (سپاهيان شام) نيست، امر حكومت را واگذاردم تا من و شما (على‌رغم ميل آنان) باقى بمانيم. همان‌طور که خضر نبی، كشتى‌ را عيب‌دار مى‌كند تا براى مالكان و سرنشينانش باقى بماند (و از دستبرد غارت‌گران و ظالمان محفوظ بماند). داستان من و شما اين‌چنين است، تا بتوانيم ميان دشمنان و مخالفان باقى بمانيم.
«ميزان‌الحكمه، حدیث1051»

تأملی بر یادداشت رهبر معظم انقلاب پس از دیدار با جمعی از برنامه‌سازان صداوسیما

 آرش فهیم/ یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «جنگ نرم» که در پی نشست با گروهی از مدیران و هنرمندان تلویزیون در تاریخ 24 آبان ۱۳۹۷ رونمایی شد، اولین گفتار ایشان درباره این موضوع نبود، اما از چند منظر، قابل تأمل به نظر می‌رسد. 
اول اینکه، مناسبت نگارش این یادداشت، دیدار فعالان سیما است؛ یعنی رهبر معظم انقلاب، نه در دیدار با شاعران و دانشگاهیان و سیاستمدارها، بلکه دقیقاً در محفلی که حاضران در آن به دست‌اندرکاران تلویزیون محدود و منحصر شده، بر شاخصه‌هایی درباره جنگ نرم تأکید کرده‌اند. این به معنای آن است که حتی مقدم‌تر از کلیت رسانه ملی، این سیماست که مسئولیت و جایگاه اول و اولی‌تر را در مبارزه فرهنگی برعهده دارد. 
نکته دوم این است که شاخصه‌های مطرح شده پیرامون جنگ نرم از سوی رهبری، خطاب به گروه خاصی از اهالی تلویزیون بیان شده است. وقتی اسامی حاضران در این نشست را بررسی می‌کنیم، به جز دو سه نفر از مدیران، دیگر افراد از دست‌اندرکاران تولید سریال‌ها هستند. این افراد در سال‌های اخیر در نقش بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، در ساخت بسیاری از مجموعه‌های نمایشی سیما فعالیت کرده‌اند؛ یعنی دقیقاً کسانی مخاطب بیانات عالی‌ترین مقام کشور درباره جنگ نرم قرار گرفته‌اند که متولیان و عاملان ایجاد «نمایش» و «سرگرمی» برای عموم مردم به حساب می‌آیند. بنابراین، دیگر بر همه مسلم شده است که «سرگرمی» دیگر فقط سرگرمی نیست؛ بلکه ابزاری راهبردی محسوب می‌شود. همچنان که رهبر معظم انقلاب در این یادداشت، محورهای هدف در خلق سریال‌های تلویزیون را برشمرده‌اند: فرهنگ و هویت کشورمان، خانواده ایرانی، شهدا، دفاع مقدس، انقلاب، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، ایستادگی‌ در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم، راه‌پیمایی اربعین، عظمت، استقلال، شجاعت و ظرفیت‌های علمی و عملی.
اما اتفاق تأمل‌برانگیز دیگر این است که طرح این مسائل در میان مدیران و سازندگان سریال‌های سیما گویای نارضایتی کامل رهبر فرزانه انقلاب از عملکرد این عرصه است؛ چرا که اگر این‌گونه نبود، لزومی هم برای تأکید چندباره مسئولیت تلویزیون در برابر شبیخون فرهنگی به وجود نمی‌آمد.
سریال‌هایی که ساخته نشدند
شاخصه‌های مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در یادداشت مذکور، از خلأهای عرصه تولید فیلم و سریال است. این کمبودها در سینما پررنگ‌تر به نظر می‌رسد؛ ولی تلویزیون جایگاهی مهم‌تر و تأثیرگذارتر از سینما و دیگر رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور دارد.
فقط کافی است مجموعه‌های نمایشی پخش شده از سیما طی یک سال اخیر را مرور کنیم. به ندرت می‌توان به سریالی برخورد که در آن تصویری روشن و مؤثر از خانواده تراز ترسیم شده باشد. در سریال‌های به نمایش درآمده طی این مقطع زمانی، عموماً شاهد فروپاشی خانواده و تضاد بین همسران با یکدیگر یا با فرزندان‌شان بوده‌ایم. نمایش کمرنگ سبک زندگی اسلامی و ایرانی هم از دیگر نقاط ضعفی است که در بیشتر سریال‌های سیما وجود دارد. البته داستان برخی از سریال‌ها در فضایی سنتی و ایرانی شکل می‌گیرد؛ اما این موضوع وقتی تأثیر مثبت می‌گذارد که زندگی در چنین فضایی، توأم با شکوفایی و رستگاری باشد. کم‌توجهی به قهرمانان ملی و موفقیت‌های علمی و ورزشی نیز از دیگر انتقاداتی است که می‌توان به سریال‌های سیما ابراز کرد. این در حالی است که در سینما و تلویزیون غرب به طور مستمر درباره این‌گونه موضوعات و پیروزی‌های متعدد نظامی، علمی و ورزشی، فیلم و سریال تولید می‌شود. یکی از حوادث بزرگ که مردم ایران نیز نقش پررنگی در خلق آن دارند، راه‌پیمایی عظیم اربعین است که متأسفانه تا به حال هیچ سریالی درباره این موضوع مهم ساخته نشده است! مدافعان حرم و جریان مقاومت در برابر تکفیری‌ها که باز هم فرزندان ایران از طلایه‌داران این جریان موفق منطقه‌ای هستند، از دیگر سوژه‌های درخشانی است که توجه به آن در سریال‌های تلویزیون «تقریباً هیچ» است. به جز نگاهی کوتاه و گذرا به این مسئله در فصل پنجم سریال «پایتخت» کار قابل توجه دیگری در این زمینه صورت نگرفته است.

چند نکته دیگر
تأکید بر به میدان آمدن هنر در رویارویی با دشمنان و همسان دانستن هنرمندان با مدافعان نظامی، گویای آن است که برخلاف دولت و بسیاری از مسئولان و جریان‌های سیاسی که فرهنگ و هنر را در اولویت چندم قرار می‌دهند و نگاهی صرفاً ابزاری و سیاست‌زده به این عرصه دارند؛ اما رهبری نظام، هنر و هنرمندان را در صدر نشانده‌اند و جایگاهی همچون قوای دفاعی و امنیتی کشور که همواره در اولویت مسائل هستند، برای این بخش از جامعه قائل شده‌اند.
این یادداشت همچنین اشاره دارد به اینکه آنچه جنگ نرم دشمن تلقی می‌شود، صرفاً به هجوم از خارج از کشور محدود نیست. متأسفانه، بخشی از جنگ نرم، به طور خواسته یا نادانسته از داخل کشور اتفاق می‌افتد. یعنی عده‌ای آگاهانه و بخشی نیز از سر نادانی، در جهت شبیخون فرهنگی فعالیت می‌کنند. می‌توان تولید آثار، فیلم‌ها و سریال‌های خنثی، بی‌خاصیت و مبتذل را نیز بخشی از جنگ نرم تلقی کرد؛ چون موجب هدر رفتن هزینه و بودجه بیت‌المال و وقت مخاطب و همچنین تنزل ذائقه و سطح فرهنگ مردم می‌شود و این مسئله در درازمدت زمینه‌ساز تسلط فکری و فرهنگی دشمن خواهد شد.
اما نکته مهم دیگر، اهمیت کیفیت خوب و ساختار قوی آثار است. آنچه از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «پرداخت درست و هنرمندانه»‌ مرقوم شده است، تأکیدی بر کار تمیز و زیبا و مخاطب‌پسند است. اینکه فیلم یا سریالی ساخته شود و فقط موضوع خوبی داشته باشد، کافی نیست؛ بلکه حرف خوب باید با زبانی متناسب و خوش ساخت به مخاطب عرضه شود. این کار هم اتفاق نخواهد افتاد مگر با تقویت سطح سواد هنری و تکنیکی هنرمندان متعهد و انقلابی و همچنین نظارت و هدایت کیفی آثار، از سوی متخصصان و صاحبان فن و نظر در این عرصه.

رستاخیز اربعین‌ـ ۵(بخش پایانی)

 قاسم حبیب‌زاده/ با پایان ایام اربعین موکب‌های حسینی هم جمع شدند تا در محرم و اربعینی دیگر برپا شوند و از زائران کوی دوست میزبانی کنند. صبح صادق اما موکب را تا این شماره ادامه داد و حالا در بخش پایانی سلسله مباحث این ستون، به شاخصه‌ها و دستاوردهای حماسه اربعین حسینی‌ به صورت مختصر اشاره می‌شود؛
1ـ از خودگذشتگی: جمعیت انبوه شرکت‌کننده در مراسم اربعین به طور طبیعی مشکلاتی به همراه دارد و این مشکلات می‌توانند سرمنشأ اختلاف بین افراد و احتمالاً برخورد آنها با یکدیگر شود؛ اما نه تنها از این مشکلات دیده نمی‌شد؛ بلکه در موارد نادر هم به روبوسی و طلب حلالیت ختم می‌شد.
2ـ مقاومت: راه طولانی است و سختی‌های خود را دارد؛ اما با اینکه خودرو برای ادامه مسیر راه‌پیمایان وجود دارد، خیلی‌ها ترجیح می‌دادند مقاومت کنند و سختی پیاده‌روی را به عشق امام حسین(ع) تحمل کنند؛ مگر افرادی که کودک یا فرد سالخورده‌ای به همراه داشتند.
3ـ سخاوت: موکب‌داران عراقی را باید نماد این سخاوت دانست که با ایمان به وعده خداوند هر آنچه داشتند خالصانه برای زوار عرضه کردند.
4ـ صبوری: طول مسیر و مشکلات آن و دوری از هیاهوی زندگی شهری صبر و متانت خاصی به زائران می‌بخشید. اضطراب و شتاب‌زدگی در آنجا جایی نداشت، مگر به ندرت، آن هم به دلیل جا ماندن افراد خانواده از هم.
5ـ معرفت: تفکر در قیام عاشورا و مصائب اهل بیت(ع) و ظلمی که بر آنها رفته است و وظیفه‌ای که ما بر دوش داریم و غور در حالات و رفتار شخصی خود از ویژگی‌های راه‌پیمایی پر بهجت اربعین است.
6ـ ولایت‌محوری: در راه‌پیمایی اربعین همه به یک سمت و سو روانند، همه یک سخن می‌گویند، مقصد همه یکی است و همه دلداده یک منبع هستند و آن «ولایت» است.
7ـ ساده‌زیستی: در موکب یا زیر سقف آسمان فرقی نمی‌کند. می‌خوابیم، به پتوی نو یا مندرس قانعیم و با کمی غذا سیر می‌شویم. بدون آنکه از کسی شاکی باشیم یا به کسی اعتراض کنیم، تو گویی همه در مدینه فاضله زیست می‌کنیم و کسی را زیاده‌خواهی نیست، کسی فخری بر دیگری نمی‌فروشد و البته آنها که سبک‌بارترند، سبک‌بال‌ترند و تندتر از بقیه به سوی «مولا»
 پر می‌کشند.
زائران باید این ویژگی‌ها و دیگر خصلت‌های خوب را در خود حفظ کنند و آنها را در جامعه نشر دهند که حلال مشکلات ما حاکمیت همین ویژگی‌ها میان مردم و مسئولان است.
به امید دیدار در اربعین 1441 در مسیر عشق...



 مهدی امیدی/ فیلم «اینسپشن»(inception) یکی از فیلم‌های استراتژیک آمریکایی است که به خوبی مفهوم «جنگ نرم» را دراماتیزه کرده است. نگاهی به این فیلم می‌تواند تصویری واقعی از آنچه جنگ نرم خوانده می‌شود، نشان دهد.
این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان، درباره فردي به نام «دام كاب» است. وی به تكنيكي دست يافته كه مي‌تواند چند نفر را وارد رؤياي مشترك كند. اين فناوری كه «اینسپشن» نام دارد؛ اين امكان را فراهم مي‌كند كه بتوان دنيايي ديگر را در عالم خواب بنا كرد. او از طريق اين روش مي‌تواند وارد خواب ديگران شده و ايده‌اي را به ذهن آنها تلقين كند يا راز و رمزي را بگيرد. وی به همراه گروهش با استفاده از همين روش وارد ناخودآگاه وارث يك شركت بزرگ انرژي می‌شوند تا اين مالكيت را از وي سلب کنند. آنها اين نقشه را عملي مي‌كنند و پس از عبور از لايه‌هاي متعدد خواب، در نهايت در لايه چهارم به هدف خودشان مي‌رسند.
اين فيلم، چشم‌انداز آمريكا براي تصاحب منابع انرژي جهان و به عبارت بهتر، تسلط بر كل جهان را ترسيم كرده است. همان طور كه در خلاصه داستان فيلم ذكر شد، قهرمان اين فيلم مديريت گروهي ماجراجو را بر عهده مي‌گيرد كه قصد دارند سلطه بر بزرگ‌ترين سازمان انرژي جهان را به فرد مورد نظر خود منتقل كنند. آنها در لايه‌هاي سطحي‌تر خواب، با اسلحه و خشونت كار را پيش مي‌برند؛ اما در عميق‌ترين لايه خواب نه تنها خشونت و جنگ را كنار مي‌گذارند، بلكه با تكيه بر عواطف و احساسات، به آنچه مي‌خواهند مي‌رسند، يعني به جاي تحميل و فشار بيروني، وارد ناخودآگاه افراد مي‌شوند و هدف مدنظر را القا مي‌كنند. اين تعريف دقيقاً با آنچه جنگ نرم خوانده مي‌شود، مطابقت 
دارد.
آمريكا امروز كشوري خسته و زخمي از جنگ‌هاي خودخواسته است؛ جنگ‌هايي كه اگرچه دولتمردان آمريكايي و هم‌پيمانان آنان را به ثروت‌هايي غير انساني و ناسالم رسانده، اما به نابودي زندگي بسياري از انسان‌ها از جمله بخشي از مردم خود آمريكا منجر شده است. فيلم‌هايي چون «تلقين» در عين حال كه با نشان دادن پيروزي نهايي نيروهاي آمريكايي سعي در زنده نگاه داشتن اميد در آن كشور رو به فروپاشی دارند، راهكار و راه حل نيز نشان مي‌دهند، يعني به سردمداران و دست‌اندركاران امور در آمريكا تأكيد مي‌كنند كه پا را از نظامي‌گري و اشغالگري در عالم واقعي فراتر نهند و جنگ را به دنياي رؤياها بكشانند.

مسکن‌خواهی یکی از شغل‌های پر مخاطب این روزهاست. مسکن‌خواه ممکن است جوانی دم ‌بخت باشد یا دانشجویی که خوابگاه گیرش نیامده یا مستأجری که به سبب افزایش عجیب نرخ کرایه از تمدید قرارداد قبلی به شدت عاجز و درمانده است. مسکن‌خواهی عمدتاً یک شغل فصلی است که از اواخر خرداد با جمله «با این قیمت خالی باشه به صرفه‌تره» آغاز شده و در نهایت اواخر شهریور ماه با «خب امسال هم یه خاکی تو سرمون کردیم» تمام می‌شود.
یک مسکن‌خواه کار خود را از مناطق شهرداری یک رقمی شروع می‌کند و بنگاه به بنگاه به مسکن‌خواهی می‌پردازد و عمدتاً پذیرای جملاتی، نظیر «حاجی گرفتی ما رو»، «اگه دو برابرش کنی شاید بشه یه کاری برات کرد»، «با این پول که قبرم بهت اجاره نمیدن» و... از بنگاه‌داران محترم می‌شود و همینطور با امید زنده است و با تدبیر، منطقه به منطقه پایین می‌آید که در نهایت در یکی از مناطق دو رقمی مایل به سه رقمی‌ـ و حتی مناطقی با اسامی منتهی به آباد‌ـ موفق به ادای مسئولیت اجتماعی خود شده، به مدت هشت ماه از وضعیت مسکن‌خواهی خارج می‌شود.
البته بعضی این شغل را به منزله شغل دائمی انتخاب کرده‌اند. اینها عمدتاً امید به خرید خانه یا تکمیل واحدهای مسکن مهرشان در دولت دارند یا واحدی پیش‌خرید کرده‌اند تا طرف بسازد و دو ساله تحویل دهد؛ اما هنوز تیرآهن‌هایش سر ز خاک بیرون نکشیده که طرف گرانی مصالح را بهانه کرده، پول خون پدربزرگ فقیدش را برای ادامه پروژه طلب می‌کند.
متقاضیان این شغل جوانانی هستند که منتظرند بزرگ‌ترها برای‌شان آستین بالا بزنند و هر چه سریع‌تر به مسکن‌خواه تبدیل شوند. یا افرادی که منتظرند دولت بالاخره یا ثبت‌نام مسکن مهر را آغاز کند یا مسکن اجتماعی یا چه می‌دونم آلونکی چیزی!
مسکن‌خواهان برای جامعه بسیار مفیدند؛ زیرا سایر اقشار جامعه می‌توانند آنها را با زوایای مختلف در فرق زن و بچه‌شان بکوبند و سبب شوند آنها‌ـ یعنی زن و بچه‌ها‌ـ قدر عافیت دانسته و با کمبودها و نبودهای زندگی کلاً بسازند...
امین شفیعی


در غزه گمان کنم که اعجاز شده
آن در که تو بسته بودی‏اش باز شده
از گنبد آهنین نیاید کاری
آهنگ فروپاشیَت آغاز شده
***
با آن همه کر و فر هلاکت کردند
در داخل مستراح خاکت کردند
گفتند برو زِ ارض اشغالی ما
آنقدر نرفتی که «بلاکَت» کردند
***
ای گنده بکی که نخود هر آشی
هم احمقی و کودنی و هم ناشی
تا گنبد آهنین‏تان سوراخ است
باید بروی به فکر پوشک باشی
***
با اینکه خودت لاتی و از اوباشی
جوری زده‌اندَت که نخواهی پا شی
اوضاع بدی شده «نتانی یاهو»
باید که به فکر قبر کندن باشی
سیدمحمد صفایی‌نویسی

 بهترین کتاب‌های دفاع مقدس با انتخاب مردم
در پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس، برترین کتاب‌ها و نویسندگان به انتخاب مردم معرفی شدند. در این پویش، کتاب‌های «دختر شینا»، «آن بیست‌وسه نفر»، «گلستان یازدهم»، «بابانظر»، «پایی که جا ماند»، «کوچه نقاش‌ها»، «همپای صاعقه»، «شطرنج با ماشین قیامت»، «خداحافظ سالار»، «عصرهای کریسکان»، «نورالدین پسر ایران»، «همه سیزده سالگی‌ام»، «در کمین گل سرخ» و «وقتی مهتاب گم شد» برترین‌ها در بخش بهترین کتاب بودند. همچنین حمید حسام، احمد یوسف‌زاده، سیدقاسم یاحسینی، حبیب احمدزاده و گلعلی بابایی در فهرست بهترین نویسندگان مرد این پویش قرار داشتند. در بخش بهترین نویسنده زن نیز؛ گلستان جعفریان، بهناز ضرابی‌زاده، معصومه سپهری، مهناز فتاحی و راحله صبوری در فهرست بهترین نویسندگان زن این پویش قرار داشتند. در این پویش ۱۴۸۰ نفر شرکت کردند که بر این اساس، کتاب «دختر شینا» با ۲۸۵ رأی بهترین اثر و حمید حسام با ۵۴۰ رأی و بهناز ضرابی‌زاده با ۷۰۶ رأی بهترین نویسندگان از دید مخاطبان انتخاب شدند. 
سریال «سلمان فارسی» در فرایند تولید 
مراحل اجرایی تولید سریال «سلمان فارسی» با حضور رئیس ‌سازمان صداوسیما و داود میرباقری، آغاز شد. داوود میرباقری، کارگردان سریال «سلمان فارسی» در سخنانی با اشاره به پژوهش‌های عمیق و دقیق در زمینه نوشتن سناریو و همچنین جغرافیای تولید سریال، گفت: «این سریال حدود ۸۰۰ بازیگر اصلی و فرعی دارد و به دلیل ملی بودن این پروژه، از ظرفیت همه بازیگران استان‌های کشور، استفاده خواهیم کرد.» سیدمحسن شاه‌ابراهیمی، طراح صحنه این پروژه نیز در این نشست، از طراحی‌های هنری و گستره جغرافیایی پروژه خبر داد و گفت: «سه بخش مهم ایران دوره ساسانی که باید از صفر تا صد ساخته شوند و مشتمل بر دو شهر جی و تیسفون هستند. بخش دوم، بیزانس قرون 6 و 7 میلادی است که برای تصویربرداری آنها، باید از ظرفیت کشورهای همسایه یا کشورهای مراکش و تونس استفاده کرد. بخش سوم مربوط به حجاز است که خوشبختانه در این زمینه کارهای زیادی شده است و تغییراتی در لوکیشن فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در شهرک نور اعمال خواهیم کرد.»

انتقاد از سانسور چهره واقعی زنان ایرانی
نماینده مجلس فرانسه گفت تصویری که در فیلم‌های ایرانی از زنان این کشور در جشنواره‌های خارجی نمایش داده می‌شود، با آنچه من از زنان ایرانی دیدم
 فاصله دارد.
«فردریک دوما» عضو هیئت پارلمانی فرانسه در دیدار با مدیرعامل فارابی تصریح کرد: «به عنوان یک زن، به نظرم فیلم‌هایی که از ایران در جوامع و جشنواره‌ها می‌بینیم کمی محدودکننده
 است. 
برای مثال واقعیت جامعه زنان در ایران هنگامی که با آن در کشور مواجه می‌شویم پیشروتر از چیزی است که در برخی فیلم‌ها دیده‌ایم و این واقعیت باید در چارچوب سینما به جامعه جهانی هم منتقل شود. 
برگزیدگان
 40 سال سینمای مقاومت
در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برگزیدگان ۰۴ سال سینمای مقاومت معرفی شدند.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره، برترین‌های ۰۴ سال سینمای مقاومت به این شرح معرفی شدند؛ در بخش بهترین فیلم: «آژانس شیشه‌ای»، «اخراجی‌ها» و «شیار ۳۴۱»، در بخش بهترین کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی و زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و در بخش بهترین فیلمنامه‌نویس: نرگس آبیار، ابراهیم حاتمی‌کیا و محمدحسین مهدویان، در بخش بازیگری: پرویز پرستویی، هادی حجازی‌فر و مریلا زارعی. داوران بخش «جلوه‌گاه نور» نیز به مسعود موگویی برای بازخوانی بخش مهمی از تاریخ انقلاب در فیلم «نیمه‌شب ۴۲ آوریل» دیپلم افتخار تقدیم کردند.

كناره‌گيری افخمی
 از اجرای «هفت»
بهروز افخمی از اجرای برنامه «هفت» انصراف داد!
افخمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره اینکه از چه زمانی تولید برنامه هفت را آغاز خواهد کرد،
 گفت: «واقعیت این است که از سوی تلویزیون به من اعلام شد که حضور همزمان من در دو برنامه میسر نیست
 و به همین دلیل من ترجیح دادم اجرای برنامه هفت را
 کنار بگذارم.»
وی افزود: «علاقه خودم به برنامه شبکه پنج بیشتر است. این برنامه یک برنامه سینمایی با فضایی کاملاً متفاوت درخصوص سینمای بین‌الملل و هنر و فرهنگ است و به زودی وارد مرحله تولید 
خواهد شد.»

انتشار کتاب زندگی 
محمد میرکیانی در ترکیه
کتاب بررسی زندگی و آثار استاد محمد میرکیانی نویسنده انقلابی، به زبان ترکی استانبولی، در ترکیه منتشر شد.
«محمد میرکیانی؛ نویسنده‌ای که خود را وقف کودکان و نوجوانان کرد» عنوان اثری است که خانم دکتر «برنا کاراگاز اوغلو» استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه آغلی ترکیه، به نگارش درآورده
 است.
گفتنی است، تاکنون ۰۸ کتاب که دربرگیرنده ۴۵۷ قصه کوتاه و بلند و فیلمنامه است، به قلم محمد میرکیانی منتشر شده است.
این نویسنده، سا‌ل‌ها سردبیر برنامه پرشنونده «قصه ظهر جمعه» با صدا و اجرای محمدرضا سرشار بوده
 است.


موقع خداحافظی دستش رو به سمتم گرفت
دست داد و گفت: «ایام به کام»
چه ابراز محبت زیبایی!
اما؛ ایام به کام چگونه محقق می‌شود؟
با رسیدن به قاف آرزوها؟
یا سر کردن با دلخوشی‌ها؟
با یک زندگی رو به راه، عافیت، رفاه؟
یا مکنت و دولت و جاه؟
با یک آسمان پرنده؟
یا گل و چمن و بلبل و پیچک‌های رونده؟
با سپیده صبح یا ستاره شب؟
با عطر پونه‌های کنار جویبار؟
یا تیرِ کمانِ ابروی یار؟
با لیلایی دشت؟
یا مجنونی بید؟
با دامن گلدار دَمَن؟
یا بوی اقاقی و نسترن؟
با رؤیاهای سبز؟
یا خاطرات سبزتر؟
نه...! ایام به کام یعنی ایام با او...
بودن دستانش... برق نگاهش...
و رد پاهایش در همه این شهر...
مولای مه‌جبینم!
بیا که روزگارم فقط با تو شیرین است.