تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۱۰۱۶۳۹
دادستان کل کشور:

منعى براى شرکت افراد غیر معمم در انتخابات خبرگان وجود ندارد


دادستان کل کشور گفت: عملکرد نظام با در نظر گرفتن تمام مشکلات، قابل قبول بوده است. همه باید به جاى تخریب عملکرد نظام سعى در برطرف کردن مشکلات و معضلات داشته باشیم.
درى نجف آبادى در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومى و انقلاب قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرگان رهبرى یک بحث فراجناحى است و کسانى که پایبند به انقلاب و نظام هستند، مى توانند در این انتخابات کاندیدا یا راى دهنده باشند. وى با بیان اینکه گروه هاى سیاسى باید روى اصل مسأله تاکید کنند و به فکر بازى هاى سیاسى در این انتخابات نباشند، تاکید کرد: اعضاى خبرگان رهبرى حتما لازم نیست روحانى و از آقایان باشد، بلکه خانم ها و همه کسانى که درجه اجتهاد و تخصصى در این زمینه دارندمى توانند عضو این مجلس باشند و هیچ تقیدى به لباس و جنسیت نیست. دادستان کل کشور، در ارزیابى از عملکرد نظام گفت: اگر با دیدى منصفانه بنگریم عملکرد نظام با در نظر گرفتن تمام مسائل و مشکلات موجود در جامعه، قابل قبول بوده است. همه باید به جاى تخریب عملکرد نظام سعى در برطرف کردن مشکلات و معضلات داشته باشیم. به گزراش ایسنا وى افزود: على رغم وجود مشکلات و نرسیدن مردم به بسیارى از خواسته هاى خود در نظام جمهورى اسلامى ایران، ایرانیان براى اثبات وفادارى خود به انقلاب و رهبرى حضورى آگاهانه و تاثیرگذار در پاى صندوق هاى راى خواهند داشت و بیزارى خود از استکبار جهانى را اعلام خواهند کرد.
درى نجف آبادى همچنین در حاشیه چهاردهمین همایش جشن گلریزان ستاد دیه اظهار داشت: یکى از بهترین اقدامات در ماه شریف رمضان خدمت به بندگان خداست و یکى از بهترین خدمت ها، خدمت به اقشار محروم جامعه است. دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: زندانیانى که به خاطر دیه به هر دلیلى در زندان هستند نیاز است که مورد عنایت ویژه دولت، مجلس و مردم قرار بگیرند. دولت همه ساله بودجه اى را در لایحه بودجه در این رابطه مبذول مى کند و شاید امسال نیز بیش از 30 میلیارد تومان منظور کرده باشد.
درى نجف آبادى خاطر نشان کرد: اعتبارى که دولت براى این کار منظور مى کند، جوابگوى نیازها مخصوصا با توجه به رشد قیمت دیه نیست. وى بیان کرد: در این رابطه نیازمند مساعدت مردم هستیم. به نظر مى آید یکى از اقدامات خیر در ماه رمضان آزادى زندانیانى است که به علت دیه در زندان به سر مى برند. این امر هم سبب افزایش حرمت خانواده ها و هم تقویت رابطه مسوول خانواده با دیگر اعضاى خانواده و کاهش بسیارى از تبعات اجتماعى مى شود. دادستان کل کشور گفت: به سر بردن این فرد در زندان که چه بسا تقصیر بسیار چندانى ندارد براى خود، خانواده و کشور خوب نیست و خوشبختانه ستاد دیه در طول 14 سال گذشته تاکنون توانسته 12 هزار نفر را آزاد کند. امیدواریم این ستاد چه در ستاد مرکزى دیه و چه ستاد مردمى در سال 85 بیش از گذشته بتواند موفق باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات