تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۰  ، 
کد خبر : ۱۰۸۴۰۰
سعید قاسمی در هشتمین اردوی سیاسی دانشجویان پسر:

دولت‌های سازندگی و اصلاحات تفکرات امام (ره) را زیر و رو کردند


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس شب گذشته در هشتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان پسر دانشگاه‌های سراسر کشور که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید عباسپور تهران برگزار شد، به بررسی دلایل سقوط نخبگان و خواص جامعه در دوران‌های مختلف تاریخی پرداخت و اظهار داشت: جمله معروفی وجود دارد که شرقی‌ها تاریخ‌گریز و جغرافیاگریز هستند که البته این نظریه استعماری است، اما غربی‌ها با توجه ویژه به تاریخ و اسطوره‌سازی از بزرگانی که بعضا غیرواقعی هستند، به اهداف خود می‌رسند و نمونه آن داستان هولوکاست و ماجرای 11 سپتامبر است.
وی با تاکید بر اینکه قصص قرآنی تنها حکایت و داستان نیستند، ادامه داد: بر اساس سخنان شهید آوینی هر فردی در هر دوره‌ای از زمان جبرا، از کربلا و عاشورا عبور داده می‌شود و در همان مقطع است که باید تکلیف خود را روشن کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به تکرار حوادث تاریخی در دوران‌های مختلف یادآور شد: چون علاقه‌ای به مستندسازی و بازخوانی وقایع تاریخی به شکل درست در کشور وجود ندارد، بسیاری از جوانان تاریخ و جغرافیای خود را نمی‌شناسند .
قاسمی با یادآوری حوادث تاریخ صدر اسلام خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است حضرت علی(ع) علی‌رغم تاکیدات مکرر پیامبر اسلام 25 سال خانه‌نشین شود و زمانی که حکومت به ایشان می‌رسد، جامعه تنها 5 سال عدالتش را تاب می‌آورد و سرانجام امیرالمومنین‌(ع) به شهادت می‌رسند.
وی با تاکید بر اینکه بازخوانی این حوادث می‌توانست در سه دهه گذشته انقلاب تاثیرگذار باشد، گفت: بعد از انقلاب نیز تکرار برخی حوادث آن دوران را مشاهده کردیم، حضرت روح‌الله در شرایطی خاص دست به قیام زد و انقلاب کرد اما اکنون در ایام دهه فجر و در سالگرد پیروزی انقلاب تنها کارناوال راه می‌اندازیم و به جایی رسیده‌ایم که نسل انقلاب نیز با تفکرات حضرت روح‌الله به درستی آشنا نیست و نمی‌تواند بفهمد که آن فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور مملکت شود، قصد دارد ریشه‌های تفکر امام را بزند و فقط به همین بسنده می‌کنیم که فلانی نخست‌وزیر امام بود، فلانی فرمانده جنگ امام بود و فلانی نماینده امام در بنیاد شهید بود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در سه دهه گذشته انقلاب حوادثی رخ داد که هر یک می‌توانست یک نظام را نابود کند، افزود: امروز هر کسی که ادعای خط امامی بودن دارد باید مورد بررسی قرار گیرد و سیره و رفتار او با گفتمان امام خمینی(ره) مقایسه شود.
قاسمی با بیان اینکه برخی عمدا یا سهوا نمی‌خواهند تاریخ مستندسازی شود، اظهار داشت: اگر اتفاقات سه دهه انقلاب به درستی مستندسازی شده و در رسانه‌ها منتشر شود، نسل‌های آینده از تکرار آن جلوگیری خواهند کرد، امروز با گذشت دو دهه از برکناری بنی‌صدر، دانشجویان رئیس‌جمهور محبوب آن دوران را نمی‌شناسند و این نتیجه خیانتی عظیم و ساماندهی شده از سوی رسانه ملی‌، ‌آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است که اجازه نمی‌دهند مردم بفهمند در گذشته چه شده است.
وی در ادامه به ماجرای سازمان مجاهدین خلق اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که امروز در کنار مسعود رجوی هستند، همگی از ابتدا منافق و آدم‌های بدی نبوده‌اند، بلکه انحراف‌های کوچک آنها را به این نقطه رسانده است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به غائله کردستان و نقش منافقین در آن پرداخت و گفت: منافقین در این غائله با شعار خودمختاری کردستان وارد شدند و بررسی حوادث آن دوران نشان می‌دهد که داستان انقلاب مخملی مربوط به امروز نیست که بنیاد سورس برای ما آورده باشد و در کردستان نیز شعارهای نرم و مخملی مطرح می‌شد.
قاسمی با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد ناآرامی در مناطق عرب‌نشین، شهر گنبد و مناطق آذری‌زبان کشور بودند، خاطرنشان کرد: تمام این توطئه‌ها ناکام ماند اما غائله کردستان جواب داد و تا حدودی باعث ناآرامی در کشور شد. اگر حکومت مرکزی کشور مردمی نبود، خیلی زود از پا درمی‌آمد اما غائله کردستان نیز ختم به خیر شد.
وی افزود: سرداران بزرگ دفاع مقدس در همین ایامی که در کردستان حضور داشتند، پرورش یافته و درس‌های بزرگی گرفتند و در کردستان فرماندهان بزرگی مثل حاج احمد متوسلیان و شهید همت رشد کردند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس غائله کردستان و عملکرد منافقین را یکی از بحران‌های کشور در سال‌های اول انقلاب خواند و اظهار داشت: متاسفانه زمان به گونه‌ای پیش رفت که امروز بسیاری از مردم این موارد را به خاطر نداشته و چیزی از آن نمی‌دانند، از ابتدای انقلاب، ماجرای روی کار آمدن ملی‌مذهبی‌ها ،سوء‌استفاده از مسایل قومیتی، انقلاب دوم، واقعه طبس و کودتای نوژه، داستان استعفای بازرگان و بنی‌صدر نیز از دیگر بحران‌های کشور در آن زمان بودند.
قاسمی در ادامه به داستان بنی‌صدر اشاره کرد و گفت: بنی‌صدر فرزند روحانیت، سید و دکتر بود، تز اقتصادی نوین داشت و روحانیت نیز به وی اعتماد پیدا کرده بود، پس مردم گفتند که "بنی صدر، صددرصد " و به این ترتیب بنی‌صدر رئیس‌جمهور کشور شد، اما بعد از آن سندی پیدا شد که نشان می‌داد بنی‌صدر در دوران دانشجویی به عضویت سازمان‌های جاسوسی غرب در آمده است ولی امام(ره) زمانی که از این موضوع مطلع شدند، گفتند که اجازه بدهید زمان علنی کردن این موضوع فرا برسد.
وی ادامه داد: این سخن امام راحل برای برخی خوشآیند نبود و بعضی از انقلابیون دچار انحراف شدند و گفتند که امام(ره) دچار کهولت سن شده و یا تحت تاثیر دیگران قرار گرفته است و متاسفانه امروز نیز این داستان تکرار می‌شود اما باید اجازه داد که میوه خودش برسد، حتی اگر مردم اشتباه کنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در همان زمان نیز خواص جامعه دو دسته بودند، یادآور شد: در آن زمان نیز بهشتیون و بنی‌صدریون هر کدام با نگاه خود به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) استناد می‌کردند، اما سرانجام بنی‌صدر با آن وضعیت خاص از کشور فرار کرد و تازه آن زمان بود که خواص متوجه اشتباه خود شدند.
قاسمی با تاکید بر اینکه مردم خودشان باید بفهمند که ملاک انتخاب مسئولین تنها سید بودن و روحانی بودن نیست، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از عوام جامعه بدون بصیرت رای می‌دهند و فقط به اینکه یک کاندیدا نخست‌وزیر امام و یا فرمانده جنگ امام بوده،‌ بسنده می‌کنند و توجهی ندارند که این کاندیدا در مورد فلسطین و لبنان چه می‌گوید، در حالی که حضرت روح‌الله بارها تاکید کردند که لبنان و فلسطین عمق استراتژیک ایران هستند.
وی با بیان اینکه تفکرات امام خمینی(ره) در 8 ساله اصلاحات و 8 ساله سازندگی شخم زده شد، ادامه داد: چون جامعه بازخوانی تاریخی لازم و مستندسازی کافی را ندارد، چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و نسل‌های جدید با وقایع تاریخی آشنا نیستند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: رسانه‌های کشور دو دهه تصویر بنی‌صدر را سانسور کردند و جامعه را در تنگنا قرار دادند اما ناگهان مناظره‌های انتخاباتی را پخش کردند که یکی مانند احمدی‌نژاد پیدا می‌شود و تمام افرادی را که در این سه دهه به عنوان پایه‌های نظام شناخته می شدند، هدف قرار داد.
قاسمی با بیان اینکه مردم عاشق انقلاب بوده اما بصیرت لازم را به دست نیاورده‌اند، ادامه داد: مردم خیلی لطف کردند که فقط سطل آشغال‌ها را آتش زدند، اگر این اتفاقات در هر کشور دیگری رخ می‌داد، وزارت کشور آن با خاک یکسان می‌شد، مردم ایران به گونه‌ای رشد یافته‌اند که نمی‌توانند درک کنند چه کسی دروغ می‌گوید و نتیجه آن می‌شود که امروز فرزندان ما می‌پرسند آیا همه مسئولین نظام دزد هستند؟
وی انفجار 7تیر، 30 تیر،‌ ترور‌های منافقین،‌ استمرار جنگ و تشکیل حزب‌الله لبنان را از دیگر بحران‌های نظام جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته خواند و افزود: ‌در خصوص حضور نیروهای ایرانی در لبنان، متاسفانه موسوی در مناظره‌های انتخاباتی به دروغ موضوع را منحرف کرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نسل جوان امروز، تاریخ و جغرافیای خود را به خوبی نمی‌شناسد، تاکید کرد: جوانان امروز نمی‌دانند که این گربه زیبا روزی یک شیر عظیم بود که از شرق، غرب، شمال و جنوب گسترش داشت.
قاسمی جنگ ایران و عراق را دروغ بزرگ رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: این دروغ را به سختی می‌توان از ذهن مردم پاک کرد چون در یک طرف ایران بود و در طرف دیگر همه دنیا که در سال آخر،‌ کشتار حجاج در عربستان و درگیری با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس نیز به آن اضافه شده بود.
قاسمی پایان جنگ، پذیرش قطعنامه و جام زهر و برکنار منتظری را از دیگر بحران‌های سال‌های گذشته انقلاب خواند و گفت: اینها مواردی هستند که بسیاری از آن خبر ندارند، بعد از پذیرش قطعنامه عراق دوباره به ایران حمله کرد که به روایتی در 5 روز 12 هزار اسیر از ما گرفت.
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خمینی تنها به عشق و عکس نیست، خاطرنشان کرد: مطالعه و بازخوانی چندجلد از صحیفه و برخی پیام‌های ایشان لازم و ضروری است که باید کلمه به کلمه آن در ذهن جوانان حک شود تا بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تنها تز‌های حضرت روح‌الله در مقابله با امپریالیسم جهانی جواب داده است، گفت‌: رای به احمدی‌نژاد نیز به این دلیل بود که مردم مشاهده کردند که طرف مقابل در مسیر اشرافی‌گری حرکت می‌کند، اما ستادهای تبلیغاتی احمدی‌نژاد، مردمی است.
قاسمی در ادامه اظهار داشت: کاندیداهای دیگر باید می‌دانستند که اگر می‌خواهند مردم را فریب دهند، باید مانند احمدی‌نژاد عمل کنند، آنها باید پای پدر شهید را می‌بوسیدند و منزل خود رابه مناطق پایین شهر می‌آوردند.
وی با بیان اینکه اگر احمدی‌نژاد نیز خطایی کند،‌ مردم آن را بالانس خواهند کرد، یادآور شد: انسان جایز‌الخطا است اما اگر نیت و هدف آدمی درست باشد، خداوند آن خطا را به حسنه تبدیل می‌کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس علت اصلی تکرار حوادث تاریخی در کشور را کمبودهای موجود در جبهه نیروهای انقلابی دانست و گفت: مشکل ما این است که نه NGO داریم و نه رسانه و کسی هم به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد، اگر اکنون غافل باشیم جریان مقابل در 4 سال آینده مجددا بازمی‌گردد.
قاسمی با تاکید بر اینکه در انتخابات اخیر به تفکر رای دادیم نه به شخص، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که از همه دولت‌ها دفاع می‌کنم اما این دولت که به گفتمان امام نزدیک‌تر بود، بیشتر مورد هجمه قرار گرفت بنابراین از آن بیشتر دفاع شد. ایشان در سخنان اخیر خود نیز یادآور شدند که رای به احمدی‌نژاد رای به گفتمان عزت‌مدار انقلاب اسلامی، مبارزه با اشرافی‌گری و سلطه‌ستیزی بود.
وی با تاکید بر اینکه مردم احمدی‌نژاد را به خاطر نمایندگی این تفکر انتخاب کردند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ تاکید کردند که رای مردم و تنفیذ اینجانب تا زمانی که رئیس‌جمهور بر همین صراط باقی باشد،‌ت داوم دارد و ما نیز امیدواریم که احمدی‌نژاد در همین مسیر باقی بماند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه این 4 سال نیز به پایان خواهد رسید،‌ خاطرنشان کرد: اگر از این فرصت 4 ساله که بسیار کوتاه است به درستی استفاده نکنیم، در دوره بعد باز هم باید همه چیز را تحویل بدهیم، پس لازم است وظایف خود را به خوبی شناخته و خط دشمن را مشخص کنیم و در مقابل آن سنگرهای خود را بچینیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات