صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۱۰۹۰۶۷

اخبار ویژه روزنامه‌های دوازدهم شهریور88


کیهان

لو رفتیم، دست نگه دارید وضعیت قرمز برای نفاق سبز! (خبر ویژه)

یک ارگان رسانه ای طراحان آشوب، نسبت به دوقطبی شدن فضای سیاسی ابراز نگرانی کرد. «موج سبز» پس از انتخابات با هماهنگی طیفی از گردانندگان سایت های وابسته به مشارکت (نوروز، یاری نیوز و...) و خط دهی طیفی از عناصر ضد انقلاب مقیم خارج راه اندازی شد تا فضای جامعه را ملتهب، قطبی و متشنج کند اما اکنون که دست اغتشاشگران رو شد و افکار عمومی به آنها به دیده بدگمانی و سوء ظن می نگرد، گردانندگان این سایت در یک هشدار ویژه خواستار پرهیز از دوقطبی کردن فضای سیاسی شده اند.

سایت مذکور با اشاره به دو قطبی وطن پرست و جاسوس اجنبی می نویسد: متأسفانه شرایط فعلی به دلیل بی تدبیری های کسانی که شایسته بود مدبرانه تر برخورد کنند و نکردند، مثل جنگ های مذهبی شده. اما ما به عنوان کسانی که یک بار زخم بازی فرشته و شیطان را خورده ایم و سی سال است که تاوان پس می دهیم ]اشاره به قضایای سال 59 و 60 که منجر به رو شدن ماهیت منافقین و اضمحلال آنها شد[ نباید در چارچوبی که حاکمیت تعریف کرده، بازی بخوریم.

این سایت سرنگونی طلب خواستار تظاهر به طرفداری از دین و اخلاق و انقلاب و جمهوری اسلامی شد و با لحنی منافقانه نوشت: ما می خواهیم به روح انقلاب 57 برگردیم. مارکسیست و کاپیتالیست و مجاهد و حزب الله در کنار هم زندگی می کردند.

سایت وابسته به منافقین اشاره ای به این واقعیت نکرد که چگونه کاپیتالیست ها و مارکسیست ها پشت سر هم به تدارک کودتا، غائله های مرزی، تظاهرات مسلحانه و آمیخته با خشونت برای براندازی نظام پرداختند و چگونه مجاهدین مورد نظر آنها (سازمان تروریستی منافقین) پس از رو شدن ماهیت خائنانه شان به ترور و جنایت متوسل شدند.

جبهه ائتلافی منافقین برانداز در انتخابات اخیر تلاش کرده بودند در پوشش رنگ سبز، ماسک دینی و مذهبی به چهره بزنند و افکار عمومی را فریب بدهند اما به تدریج معلوم شد که طیف مذکور هیچ نسبتی با شعارهای اسلام و انقلاب و قانون اساسی ندارند و به همین دلیل، جبهه مذکور به سرعت از عقبه مردمی تهی شد.

نگرانی از قطبی شدن فضا در حالی است که طیف منافقین (قدیمی و جدید) طی یک دهه اخیر از جمله در انتخابات ریاست جمهوری، به شدت بر قطبی کردن فضا تأکید داشتند و حتی ادعا می کردند، انتخابات رفراندوم علیه نظام و رهبری است و البته تبدیل به رفراندومی 40 میلیونی در تأیید نظام و رهبری شد.

از شلنگ تخته بازی و اخاذی تا مسئولیت اخلاقی در صدای آمریکا (خبر ویژه)

هم سلولی احمد باطبی و از متهمان آشوب های خیابانی تیرماه 78 اعلام کرد طیفی که باطبی هم جزو آن است برای سرکیسه کردن ضد انقلاب خارجی فعالیت می کنند.

محمدرضا کثرانی در سایت ایران سرفراز به نوسان های سیاسی شدید در عناصری نظیر طبرزدی، باطبی و حسن زارع زاده اردشیر که هم اکنون با صدای آمریکا و برخی محافل مشابه در ارتباطند می نویسد: وقتی طبرزدی به راحتی در زمره مخالفان شلنگ تخته بازی کند و با نیت سرکیسه کردن کسانی که سالیان سال خارج از کشورند و بعضاً از مسایل ایران و تحولات آن آگاهی ندارند جهت بعضی کارها پول می گرفت خود شاهد آن بودم که فردی همانند منوچ محمدی از آن پولها منتفع می شد و با جمع آوری بچه ها در یک سالون خالی و ایجاد سروصدا و رنگ گرفتن روی میز با گوشی اش که آقای مهری با ایشان صحبت می کرد از لس آنجلس اقدام به فریب ایشان می نمودند. طبرزدی با بی کفایتی و ناکارآمدیش سبب پرواز دیگران به قلل بالا شد که فقط فرومایگان اینچنین می کنند. او تشکیلاتی ایجاد کرد که یک مشت سودجو همانند حسن اردشیر و قدیریان در آن گردهم می آمدند.

وی می نویسد: طبرزدی در اصل یک مضحکه بزرگ است. یک احمق همانند پت و مت که فقط گندم نمایی و جوفروشی را خوب بلد است. او با ایجاد تشکیلاتی نام جبهه متحد دانشجویی و یک گروه به اصطلاح رفرمیستی که مثلاً درصدد ائتلاف با گروه های مختلف و مستقل و وابسته و غیره است اقدام به تاسیس یک نهادی کرده است رسماً یک فاحشه خانه (سیاسی درام ریتمیک) است.

اکنون در گروه ایشان از ویکتوریا خانوم و ماسالی 180 درجه چرخشی و احمد باطبی بی هویت که قبل از آن عکس کذا هیچ پیشینه ای نداشت و به مدد آقاحشمت سابقه ای طولانی تر از خود من پیدا کرد و رضا پهلوی و همه و همه در این فاحشه خانه سیاسی جمعند.

در همین حال رشید اسماعیلی از عناصر اغتشاشگر و دارای گرایش به چپ مارکسیستی بعدها تبدیل به لیبرال دوآتشه، در سایت ادوارنیوز وابسته به گروهک ادوارتحکیم وحدت، به ستایش از صدای آمریکا پرداخت و نوشت: صدای آمریکا بناست مبلغ ارزش های گرانقدر و قابل احترام ایالات متحده باشد. این رسانه کوشیده از چهره های قابل احترامی استفاده کند. بسیاری از کارکنان آن، افرادی شریف و زحمتکش هستند که بعضاً در ایران هزینه داده اند اما در برخی موارد به جولانگاهی برای تسویه حساب های سیاسی و شخصی بدل می شود، اپوزیسیون همدیگر را تخریب می کنند.

وی اضافه می کند: در حالیکه کروبی و موسوی - فارغ از هر سابقه ای که داشته اند- اکنون و در داخل مرزهای ایران به رغم همه فشارها در برابر تمامیت دستگاه رعب آور ایستاده اند، آیا مسئولیت اخلاقی و ملی ما این نیست که حمایت و تقویت شان کنیم؟ کدام اقدام اپوزیسیون در خارج از کشور به اندازه اقدام کروبی موثر واقع شده است؟

اکنون که جنبش یک رهبری نصفه و نیمه در داخل پیدا کرده، اپوزیسیون خارج از کشور هنوز گرفتار همان فرقه گراییها، حسادتها و برتری جوییها و رقابت های حقیر است. گویا مشکل اصلی عده ای این است که چرا کروبی و موسوی و چرا ما نه؟ حمله به موسوی و کروبی ما را به کجا می برد؟ برای تسویه حساب وقت هست.

ذوق زدگی سانسورچی ارشد رژیم پهلوی از اقدامات کروبی و موسوی (خبر ویژه)

آخرین وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی از اقدامات ضد انقلابی موسوی و کروبی پشتیبانی کرد اما گفت ما آنها را به عنوان رهبران جنبش نمی شناسیم.

داریوش همایون در گفت وگو با سایت ضد انقلابی شهرگان اظهار داشت: در حوادث اخیر، اول گفتمان و مبارزه است، بعد رهبری آن. موسوی که اصلاً این چیزها سرش نمی شد. برای من مثل یک دایناسور بود ولی حالا دیگر چنین نیست، یا مثلا کروبی با آن مسائلش. ولی اصلاً این مسائل مهم نیست. الان موسوی و کروبی برای این که جلوی حکومت بایستند، به مردم متوسل می شوند. آنها سمبل هستند، نمادهای مبارزه هستند نه رهبران آن.

این عنصر سلطنت طلب اضافه کرد: پیش از انتخابات ما یک اعلامیه دادیم که کاری به انتخابات نداریم اما پشتیبان جنبش هستیم. موضوع جنبش مهمتر از انتخابات است و فقط رأی دادن نیست. اگر موسوی و کروبی نمایندگان این مبارزه هستند و ما پشتیبان جنبش هستیم، پشتیبانی ما شامل موسوی و کروبی هم می شود.

این سلطنت طلب بد نام گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که موسوی و کروبی ایستاده اند در میدان و مثل خاتمی نرفتند دنبال کارشان. و پشتیبانی می کنیم از آنها. ولی این که بگوییم موسوی و کروبی رهبران ما هستند، به هیچ وجه چنین چیزی را نمی پذیریم.

داریوش همایون همچنین خواستار پذیرش چندصدایی از سوی طیف های ضد انقلاب شد و گفت: مسئله الان نه پادشاهی است، نه پهلوی یا غیرپهلوی. مسئله الان این است که ولایت فقیه شکسته شود. الان به هیچ وجه دستور کار ما در حزب مشروطه این نیست که برای یک حکومت سلطنتی مبارزه کنیم. ما فقط پشتیبان مبارزه در داخل ایران هستیم.

داریوش همایون از جمله عناصر مذبذبی است که پس از عضویت در احزاب «پان ایرانیسم، ملت ایران و سوسکا» به استخدام سفارت آمریکا درآمد و به خاطر خوش خدمتی هایش به رژیم منفور پهلوی، به قائم مقامی حزب رستاخیز رسید. وی داماد سپهبد زاهدی است و در کابینه جمشید آموزگار به وزارت اطلاعات و جهانگردی منصوب شد. همایون همچنین سردبیری روزنامه صهیونیستی آیندگان را به عهده داشت. از وی به عنوان نویسنده مقاله اهانت آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات(17 دی 56) علیه حضرت امام خمینی که منجر به قیام 19 دی قم شد و آتش انقلاب اسلامی را شعله ور ساخت، یاد می شود. ذوق زدگی چنین عنصر فاسدی از اقدامات و تحرکات چند ماه اخیر موسوی و کروبی، عبرت آموز به نظر می رسد.

گفتنی است سایت شهرگان به مدیریت خسرو شمیرانی که با همایون مصاحبه کرده، همان سایتی است که به «باستانی» سردبیر سایت جمهوریت(وابسته به مهدی هاشمی و دانشگاه آزاد) به خاطر همکاری مستمرش ماهانه 400 دلار پرداخت می کرد.

چی بود، چی شد؟! (خبر ویژه)

باراک اوباما به پیروی از روش منافقانه جرج بوش یک مهمانی افطار در کاخ سفید ترتیب داد.

وی در این ضیافت افطار، از مسلمانان آمریکا «به پاس غنی سازی فرهنگ این کشور» تجلیل کرد بی آن که به انبوه تهمت پراکنی ها و سخت گیری های وحشیانه علیه مسلمانان در این کشور طی 8 ساله پس از ماجرای 11 سپتامبر اشاره کند.

در این ضیافت شیطانی، مهمانان ویژه ای حضور داشتند که ویژه ترین آنها مایکل اورن سفیر رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی در آمریکا بود.

روسیه: ایران نه تهدید می پذیرد و نه منزوی شدنی است (خبر ویژه)

وزیرخارجه روسیه تنها راه حل عاقلانه چالش هسته ای ایران را دیپلماسی دانست و گفت: ما در مسکو معتقدیم این مشکل تنها با روش های سیاسی و دیپلماتیک قابل حل است.

سرگئی لاوروف طی سخنانی در انستیتو دولتی روابط بین الملل مسکو اظهار داشت: «در رابطه با ایران باید گفت که ما جایگزین معقولی برای راه حل سیاسی-دیپلماتیک برای مشکل برنامه هسته ای آن نمی بینیم. بهترین روش برای تاثیرگذاری، نه منزوی سازی و نه تهدید توسل به زور، بلکه جذب گسترده به همکاری است. تنها بدین ترتیب می توان نقشی عینی در امر حمایت از ثبات و امنیت داشت.»

در همین حال صدراعظم آلمان در دیدار رئیس جمهور فرانسه گفت: ایران باید به روشنی بیان کند که حاضر به گفت وگو با جامعه بین الملل (!؟) است. اگر آنها حاضر به مذاکره نباشند در نشست گروه 8 که ماه جاری برگزار خواهد شد، مشورت های تازه ای در مورد تحریم و مجازات های سنگین تر انجام خواهد گرفت.

سارکوزی هم در این ملاقات گفت: جمهوری اسلامی باید واقف به این نکته باشد که قصد ما کاملاً جدی است.

دعوت ایران به مذاکره با چاشنی بی پشتوانه و توخالی تهدید در حالی است که کشورهای غربی تا چند سال پیش برای تعلیق غنی سازی و توقف برنامه هسته ای، اقدام به تهدیدهای توأم با اولتیماتوم می کردند اما رفتار مقتدرانه و عزتمندانه نظام اسلامی باعث شد تا رفتار آنها اندکی مدنی تر و عاقلانه تر شود. در عین حال در زمینه مذاکره نیز باید گفت که ایران در این زمینه همواره آماده مذاکرات بوده اما طرف غربی بعضاً دچار سوءتفاهم شده و به توقف مذاکرات مبادرت می کرده- گویا که آب حیات را از ایران دریغ می دارد!- اما پس از مدتی با پی بردن به خبط خود، مجدداً - و با اصرار- خواستار از سرگیری مذاکرات می شده است. اکنون هم ظاهراً فازی از جنون ادواری مذکور سپری شده و فاز دیگری از آن آغاز شده است.

قدس

اخبار ویژه

برگه های نقل قول از رهبر انقلاب در حمایت از کابینه؟

قدس- گروه سیاسی: غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت و نماینده تهران در مجلس از انتشار برگه هایی محتوی نقل قول از رهبر معظم انقلاب در حمایت از وزیران پیشنهادی در مجلس انتقاد کرد و آن را خلاف شأن مجلس خواند.

شورای انقلاب فرهنگی از جاسبی توضیح خواست

فارس- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه روز سه شنبه خود درباره اطلاعیه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد مبنی بر وقف اموال این دانشگاه از جاسبی توضیح خواست.حسین کچوییان تصریح کرد: نتیجه توضیحات این شد که این نوع اعلام دانشگاه آزاد درست نیست و مقام معظم رهبری آن را تأیید نکرده اند.

ابطحی: مخالفان سانسور، مرا هک کردند

فارس- محمدعلی ابطحی در واکنش به مسدود شدن وبلاگ شخصی خود طی نامه ای این حرکت را غیراخلاقی خواند و با انتقاد از عملکرد کاربران ایرانی نوشت: هک کردن همیشه یک کار غیر اخلاقی است و بخصوص اگر از سوی کاربران ایرانی باشد، یعنی همانهایی که همیشه با سانسور مخالفت می کرده اند.

وضعیت مبهم یک قایقران ایرانی دیگر در چک

ایرنا- یک منبع آگاه روز چهارشنبه از نیت پناهنده شدن یکی دیگر از قایقرانان تیم ملی قایقرانی کشورمان در جمهوری چک خبر داد.این منبع آگاه افزود: این عضو تیم ملی قایقرانی دراگون بوت از سوی پلیس جمهوری چک بازداشت و به سفارت ایران در این کشور تحویل داده شده است. مینا علیزاده عضو دیگر تیم ملی نیز به آلمان گریخته است.

فعالیت دوباره سایت رسمی موسوی

ایلنا- «کلمه» سایت رسمی میرحسین موسوی بعد از دو ماه وقفه فعالیت، دوباره آغاز به کار کرد.

نامه دوم اوباما به ایران

تابناک- باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه امسال و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، نامه ای برای رهبری ایران فرستاد که رهبر انقلاب، همان هنگام پاسخ نامه وی را همراه با استدلالهایی فرستادند.

اوباما به تازگی نامه دومی را برای ایران فرستاده است.بنا بر این گزارش، هرچند هنوز جزئیات این نامه پخش نشده است، اما برپایه برخی شواهد، حدس زده می شود که رئیس جمهوری آمریکا، خواهان باز شدن راهی برای آغاز مذاکرات ایران و آمریکاست.

ترفندی دیگر برای سرکیسه کردن اعراب!

عصر ایران - ایالات متحده در سال 2007 پیشنهاد ارتقای قابلیتهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به رهبری عربستان و امارات ارائه داده است.این پیشنهاد که دربردارنده یک «پکیج» تسلیحاتی 20 میلیارد دلاری در مدت 10 سال ارایه شده بود با موافقت کشورهای عربی منطقه روبرو شده و هدف اصلی آن ارتقای توان نظامی کشورهای عربی برای مقابله با برتری نظامی ایران است.

احتمال آزادی زودهنگام برخی از بازداشت شدگان اخیر

جهان- یک مقام آگاه گفت: به دستور آیةا... لاریجانی، رئیس قوه قضاییه قرار است تا پایان ماه رمضان روند رسیدگی به اتهامات بیشتر بازداشت شدگان به پایان برسد و این احتمال وجود دارد که برخی از زندانیان آزاد شوند.وی درباره آزادی چهره های سیاسی گفت: احتمال آزادی سعید حجاریان، ابطحی، رمضان زاده و قوچانی وجود دارد اما آزادی تاجزاده، امین زاده و بهزاد نبوی با توجه به استنادات پرونده شان در این مقطع بعید است.

فریاد «هلو آمد» در نمایشگاه!

آینده- یکی از بینندگان سایت آینده در پیامی نوشت: «دو روز پیش به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رفته بودم. صحنه ای دیدم که مرا بسیار ناراحت کرد.دکتر لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم برای بازدید به نمایشگاه قرآن آمد. متأسفانه برخی جوانان بی ادب با سؤاستفاده از عبارت آقای احمدی نژاد در مورد دکتر لنکرانی، فریاد زدند: هلو آمد... هلو آمد.»!

مرتضوی: ابتدا و انتهای فعالیتم با بحران بود

مهر- سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در مراسم تودیع خود اعلام کرد که ابتدای فعالیت وی در دادستانی با حادثه 18 تیر و انتهای فعالیتش همزمان با حوادث پس از انتخابات بود.

موتور جستجوی حلال؛ ویژه مسلمانان

واحد مرکزی خبر- روزنامه دیلی تلگراف نوشت: موتور جستجوی حلال برای مسلمانان راه اندازی شده است. این موتور جستجو با نام ( com . ImHalal ) فقط اطلاعاتی را برای کاربر ارایه می کند که برای مسلمانان حلال است.

اموال دانشگاه آزاد نمی تواند وقف شود

فارس- رئیس اداره اوقاف غرب تهران گفت: اموال دانشگاه آزاد مربوط به بیت المال است و نمی تواند وقف شود، زیرا که تنها اموال شخصی امکان وقف شدن دارند.

رفتار تبعیض آمیز صهیونیستها با دانش آموزان سیاه

واحد مرکزی خبر- شبکه پنج تلویزیون فرانسه در گزارشی اعلام کرد: مسؤولان رژیم صهیونیستی در اقدامی نژادپرستانه از ثبت نام کودکان سیاه پوست در مدارس این رژیم خودداری می کنند.

 

مدیر عامل ایسنا استعفا کرد

مهر- سعید پورعلی رئیس جهاد دانشگاهی با پذیرش استعفای جمال رحیمیان مدیرعامل ایسنا، در حکمی سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی را با حفظ سمت تا تعیین مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست خبرگزاری ایسنا منصوب کرد.

اوباما افطاری داد!

شبکه ایران- باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی، سه شنبه شب در کاخ سفید یک ضیافت افطار با حضور شماری از مسلمانان این کشور برگزار کرد.

ایران

دیگه چه خبر؟

ردپای توصیه‌های عضو نهضت آزادی در خطبه نماز جمعه ‌هاشمی رفسنجانی

 

 

خبر اول این که علی بهزادنیا که در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدای نهضت آزادی در تهران بود، در نامه ای یک روز پیش از خطبه آخر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران نوشته آزادی اسیران (زندانیان) را به عنوان حق و خواسته ملـت ایران در خطبه‌هایتان عنوان کـنید. به گزارش ایرنا، بهزادنیا در نامه خود با بی‌احترامی از امام(ره) یاد نموده و از آشنایی چهل و یک ساله خود با محمد هاشمی رفسنجانی و این‌که سال‌ها وی پزشک عمومی اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است، سخن گفته است.

توضیحات رئیس پزشکی قانونی درباره قطعه 302 بهشت زهرا

خبر دیگر این که رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا در بین دفن‌شدگان قطعه 302 بهشت زهرا(س) موردی مربوط به حوادث اخیر هم بوده است؟ گفته که تاکنون برای تدفین اشخاصی مربوط به حوادث اخیر مجوزی صادر نشده است. وی افزوده: طبق قانون افراد مجهول الهویه و ناشناس که فوت می‌کنند برای بررسی قضایی و تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند و تعدادی از این متوفیان را خانواده‌هایشان شناسایی و اجساد تحویل‌شان داده می‌شود. سایر متوفیانی هم که باگذشت زمان کسی سراغ آنها نیامده با هماهنگی مسئولان قضایی برای دفن آنان مجوز صادر می‌کنیم و این امر یک «رویه ثابت» است.

اتهام‌زنی» یک سایت حامی موسوی به مراجع و علما

شنیدیم که یک سایت وابسته به یکی از آقازاده‌ها که اخیراً نمایندگان مجلس را به دریافت رشوه متهم کرده است، در یادداشتی با عنوان «سکوت علما پس از انتخابات نشانه چیست؟» فعالیتهای سیاسی طلاب، روحانیون میانی، مراجع و علما را در سال‌های اولیه انقلاب و با دوره کنونی مقایسه کرده و در پایان چنین نتیجه گرفته که علما و مراجع به جای رسیدن به بلوغ، دچار نزول شده‌اند. این رسانه با عنوان این مطلب که «عدالت بزرگان حوزوی دلیل بر عصمت سیاسی آن‌ها نیست»، همزمان با وارد ساختن غیرمستقیم اتهاماتی به علما و مراجع عظام تقلید، مدعی شده است که آنان با سکوت خود جامعه را دچار ابهام کرده‌اند.

جنبلاط: نباید در برابر پروژه ایران هراسی تل‌آویو سکوت کرد

با خبر شدیم که رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان، افتادن در دام پروژه ایران هراسی را اشتباهی استراتژیک خواند و تأکید کرد که نباید در برابر پروژه ایران هراسی تل‌آویو سکوت کرد. ولید جنبلاط در مطلبی در هفته‌نامه «الانباء» ارگان رسمی حزب خود نوشت که اسرائیل موفق شده تا نگاه‌ها را از اعمال و سیاست‌های تجاوزکارانه و جنایت‌هایش منحرف کرده و وانمود کند که ایران دشمنی واقعی است که نباید در برابر آن سکوت کرد. وی صرف‌نظر از موضع برخی از کشورهای عربی درباره ایران و نبود گفت‌وگوهای عربی- ایرانی، یکسان قرار دادن ایران با رژیم صهیونیستی در دشمنی اعراب را اشتباهی استراتژیک خواند. جنبلاط تأکید کرد: چاره‌ای به جز طرح گفت‌وگو‌های عربی-عربی و عربی- ایرانی برای رسیدن به زمینه‌های مشترک درباره منافع دو طرف در منطقه نداریم.

شبکه توزیع کتب ضاله بهائیت متلاشی شد

خبر رسیده که منابع آگاه از انهدام یک شبکه چاپ، نشر و توزیع کتب ضاله فرقه بهائیت توسط نیروهای امنیتی کشورمان طی چند هفته اخیر خبر دادند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی اخیراً در یک عملیات گسترده و وسیع، موفق شدند اماکن و فروشگاه‌های عرضه این کتب غیر‌قانونی را شناسایی کرده و با بازداشت شبکه‌ای از عناصر سلطنت‌طلب که قصد مسموم کردن فضای فرهنگی کشور را داشتند، از توزیع این کتب در سطح جامعه جلوگیری کردند. گفتنی است کتب منتشر شده علاوه بر تبلیغ و ترویج فرقه ضاله بهائیت، دارای موضوعاتی نظیر ترویج اباحه‌گری و بی‌بندوباری، توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و مکتب تشیع نیز بوده‌اند.

توصیه گری سیک به دولتمردان امریکا

دست آخر این که گری سیک، مشاور پیشین امنیت ملی سه رئیس جمهور امریکا و از مشاوران کاخ سفید در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با اشاره به احتمال بررسی موضوع تحریم‌های بیشتر علیه تهران از سوی برخی کشورهای غربی گفته: من در اصل با این ایده که تحریم‌ها در برابر ایران کارآمد نبوده‌‌اند، موافق هستم. مشاور امنیت ملی فورد، کارتر و ریگان در پاسخ به این سؤال که آیا غرب برخورد دوگانه‌‌ای را با برنامه هسته‌ای ایران گرفته است، افزوده: من معتقدم که در گذشته برخورد دوگانه وجود داشته است. فکر می‌کنم که از وقتی که اوباما بر سر کار آمده تلاش کرده است تا این استاندارد دوگانه را از بین ببرد. گری سیک به نقشی که ایران در منطقه می‌تواند ایفا کند، اشاره کرد و ادامه داده: به دولتمردان امریکا توصیه می کنم برای داشتن سیاست منسجم در منطقه باید با ایران رابطه خوب برقرار کرد.

وطن امروز

سرگئی لاوروف: تهدید و انزوای ایران بی‌نتیجه است

ایلنا: وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه طی سخنرانی در موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو گفت که کشورش رویکردهای سیاسی و دیپلماتیک را بهترین روش برای حل‌وفصل مساله هسته‌ای ایران می‌داند. به گزارش نووستی، سرگئی لاوروف با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفت: باید تاکید کنم که روسیه جایگزین معقولی برای راه‌حل سیاسی‌ـ ‌‌‌دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران نمی‌بیند. وی افزود: بهترین روش برای تاثیرگذاری از خارج بر ایران، نه منزوی کردن، نه تهدید و توسل به زور بلکه جذب گسترده به همکاری است.

سولانا: هیچکس به فکر گزینه نظامی علیه ایران نیست

ایرنا: در حالی که نشست کشورهای 1+5 درباره ایران، امروز برگزار می‌شود، خاویر سولانا، مسؤول کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مصاحبه با روزنامه «ال موندو» چاپ مادرید گفت: اکنون هیچکس به فکر گزینه نظامی علیه ایران نیست و هنوز راه سیاسی مقدم است. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران‌، گفت:‌ اکنون هیچکس در فکر گزینه نظامی علیه ایران نیست و راه سیاسی و دیپلماتیک مقدم است. سولانا افزود:‌ من هنوز در انتظار پاسخ ایران به مدرکی هستم که پیش از انتخابات به آنها ارائه کردیم ، مسائل را نمی‌توان برای مدت بسیاری در انتظار پاسخ گذاشت.

وطن امروز

سایه روشن

خروج مهدی هاشمی از ایران تأیید شد

یکی از نزدیکان خانواده هاشمی‌رفسنجانی از سفر مهدی هاشمی به لندن خبر داد. وی تاکید کرد که این سفر هیچ ارتباطی به شایعات مطرح شده درباره احتمال دستگیری مهدی هاشمی به اتهام طراحی و عملیاتی کردن اغتشاش‌های پس از انتخابات ندارد. دانشگاه آزاد نیز برای آنکه نشان دهد خروج فرزند حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی از ایران ارتباطی به احتمال محاکمه وی ندارد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو انتشار خبر سفر آقای مهدی هاشمی در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، جهت روشنگری به اطلاع می‌رساند که مهدی هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی جهت بازدید و رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور، چندین روز قبل از دادگاه مورخه سوم شهریور 88 به خارج از کشور عزیمت کردند و قطعا بعد از اتمام ماموریت سازمانی خویش جهت پاسخگویی به مطالب کذب مطرح شده در دادگاه به کشور بازخواهند گشت. گفتنی است، در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده آشوب‌های پس از انتخابات، مسعود باستانی از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادی با اشاره به محورهایی که از سوی مهدی هاشمی‌رفسنجانی به مدیریت سایت جمهوریت داده شده بود، گفت: حمله به عملکرد 4ساله دولت، تضعیف نهادهای قانونی کشور (سپاه، بسیج، شورای نگهبان و...) و القای تقلب و التهاب‌آفرینی در انتخابات جزو محورهایی بود که در دستور کار داشتیم. همچنین حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت اعلام کرد: مهدی هاشمی در انتخابات پولشویی، سندسازی و از بیت‌المال هزینه می‌کرد.

«بلک واتر» خبرنگار جاسوس به ایران فرستاده است

وین مادسان، خبرنگار و کارشناس شبکه تلویزیونی راشا تودی از اعزام خبرنگار جاسوس از سوی شرکت بلک واتر به ایران پرده برداشت. مادسان در این باره گفت:‌ در سال 2003 میلادی یک عضو شرکت امنیتی بلک واتر به عنوان پیمانکار خصوصی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) کارت جعلی خبرنگاری برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران را دریافت کرده بود. به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، گزارش‌هایی منتشر شده که 2 تن از اعضای شرکت امنیتی بلک‌واتر به عنوان پیمانکار خصوصی سازمان جاسوسی سیا با در دست داشتن کارت‌های خبرنگاری جعلی در پروژه‌های سازمان سیا در خاورمیانه مانند عراق، ایران، افغانستان و پاکستان ارتباط داشته‌اند. وین مادسان افزود: در یکی از این نمونه‌ها یکی از این اشخاص یک ویزای خبرنگاری برای سفر به ایران به عنوان خبرنگار دریافت کرده بود و هدف وی از این سفر تحلیل، جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از ایران برای حمله احتمالی آمریکا به ایران در سال 2003 میلادی بوده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات